Em
door EmmavO Aug 9, 2023 om 18:21
Winkels & webshops

Waarom is het internet in de AH winkels zo slecht? Zowel hun eigen WiFi als 4G lijkt geblokkeerd.

AH heeft nu een actie waarbij je kraskaarten krijgt. Ik krijg mijn kraskaarten digitaal wat modern lijkt. Alleen kan ik de app van AH in hun eigen winkel niet echt gebruiken en dus kan ik de gewonnen producten in de winkel niet bekijken om te zien of ik het juiste product pak. Ik kan niets met het internet in de AH winkels. Niet via hun eigen WiFi en ook niet via 4G. Het lijkt allebei geblokkeerd. Buiten de winkel heb ik namelijk prima ontvangst. EvO

6963 17 Rapporteer
mahadma
door mahadma - Aug 9, 2023 om 18:30
11541 Antwoorden / 51 Vragen

U spreekt over : "AH winkelS". Alsof het bij alle in NL gevestigde AH winkels zo is.
Ik zou u adviseren of het met een andere telefoon UW AH winkel eens te proberen, of wat eenvoudiger is, vraag of mede wifi gebruikers tijdens uw winkelen hoe zij het ervaren. Het zou natuurlijk ook aan uw telefoon te kunnen liggen, Als andere gebruikers er wel last van hebben, is de wifi slecht en kunt u de filiaalmanager aanspreken. Als andere gebruikers er geen last van hebben ligt de fout aan UW telefoon. Of gebruik eens een andere telefoon van uw partner en of mede bewoner van uw huis.

Iv
door Ivo W - Aug 9, 2023 om 18:55
729 Antwoorden / Vragen

4G werkt in grote gebouwen minder goed, vanwege al het staal wat in de constructie gebruikt wordt. Op mijn werk moet ik ook vaak echt voor het raam gaan staan om een goede verbinding met het mobiele netwerk te krijgen.

De Wi-Fi, als de AH die al opengesteld heeft voor klanten, zal niet geoptimaliseerd zijn voor gebruik in het entree/uitgang gedeelte na de kassa's. En dat hoeft ook niet. Want het bedrijf adverteert er niet mee dat ze overal uitstekende WiFi aanbieden.

weissman
door weissman Aug 12, 2023 om 01:17
30 Antwoorden / 3 Vragen

Als AH Wi-Fi niet zou hebben opengesteld voor klanten, hoe werkt het zelf scannen met de AH-app op een mobiele telefoon dant?

https://www.ah.nl/klantenservice/onze-winkels/zelfscannen-en-betalen#hoe-werkt-zelfscannen-in-de-winkel

rj
door rjw - Aug 9, 2023 om 19:04
3262 Antwoorden / 5 Vragen

Dat hangt toch echt helemaal af van waar die winkel staat. Midden in een winkelcentrum zal de ontvangst minder zijn dan bij een winkel die een eigen ingang aan de straat heeft. Bij de AHs waar ik kom heb ik gewoon goede 5G ontvangst. En in het verleden heb ik ook probleemloos hun wifi gebruikt. Misschien toch even wat tijd in steken om te kijken waarom je niet op hun wifi komt. Selecteer je wel de gastenwifi en niet de bedrijfswifi? Die laatste is natuurlijk geblokkeerd voor klanten.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Aug 9, 2023 om 20:12
2057 Antwoorden / Vragen

In veel gebouwen werkt 4G en 5G matig tot slecht, komt door het gewapend beton, zo ook bij mijn Albert Heijn maar de wifi is er perfect en dat is eigenlijk mijn ervaring in alle Appies waar ik kom.

Re
door Reinier182 - Aug 10, 2023 om 10:28
160 Antwoorden / Vragen

Dat 4G en 5G slecht werkt binnen is heel goed mogelijk want het is meer voor buiten. De Wi-Fi daarentegen zou wel goed moeten werken. Probeer eens met vrienden of familie te vergelijken of hun het ook hebben op hun smartphone of alleen jij. Hebben meer personen het of jij alleen en zou het aan een instelling kunnen liggen. Ik zelf gebruik nooit Wi-Fi in een supermarkt en gebruik alleen 4G. Alleen thuis Wi-Fi.

r.kemperman
door r.kemperman - Aug 10, 2023 om 11:26
423 Antwoorden / 4 Vragen

Zelf merk ik het ook bij diverse AH filialen
Bij de ingang selecteer ik AH wifi en ga dan zelfscannen
Ineens krijg je dan midden in de winkel of bij de zelfscankassa de melding: "u heeft geen verbinding met het wifinetwerk"
Als ik dan in de instellingen kijk, sta ik nog steeds gekoppeld
Soms helpt het dan om een stuk terug te lopen en dan doet hij het weer
Maar het is ook voirgekomen dat ik al mijn boodschappen opnieuw kan gaan scannen

in
door inasmuch- - Aug 11, 2023 om 11:05
1 Antwoorden / Vragen

In "mijn" AH is ook vaak geen bereik, en hun website is trouwens ook heel vaak niet te bereiken, gewoon thuis, wat dus aan hun ligt..Dan krijg ik gewoon een melding van AH dat t even niet lukt.....

jewee
door jewee - Aug 11, 2023 om 11:09
61 Antwoorden / Vragen

Heb in onze AH's waar ik regelmatig kom , geen enkel probleem...en dat zijn 4 verschillende winkels.
Mss.ligt het aan je toestel.

mo
door mof - Aug 11, 2023 om 13:11
3619 Antwoorden / 3 Vragen

AH hoeft geen internet aan te bieden.

ka
door kaartendraak - Aug 11, 2023 om 13:31
180 Antwoorden / 2 Vragen

Wat is het toch fijn dat er nog steeds papieren producten (en pennen enz) bestaan he.............

ro
door ronny530 - Aug 11, 2023 om 13:54
2780 Antwoorden / 41 Vragen

Maar een deel van de Appie supermarkten zijn in eigendom en de rest zijn in franchise opgenomen waarbij de eigenaar zelf mag beslissen om gratis wifi aan te bieden.
Ik kan me er iets bij voorstellen dat zo'n eigenaar er niets voor voelt omdat een supermarkt bedoelt is om boodschappen te doen en niet om gratis te kunnen internetten.
De constructie van het gebouw en de inichting van de supermarkt verstoren het 4G signaal maar als u wel kunt bellen dan zal tenminste 3G data ontvangst mogelijk zijn en kan het ook met de instellingen van uw telefoon van doen hebben want normaliter schakelt de telefoon automatisch naar 3 of 4G over tenzij u expliciet die optie uitschakelt.

rj
door rjw Aug 11, 2023 om 18:49
3262 Antwoorden / 5 Vragen

Internettoegang is wel een onderdeel van wat AH biedt. Veel functionaliteit in hun app vereist internettoegang. Dus raar als een franchiser dat niet zou hoeven te bieden als 4g/5g ontvangst te slecht is.

do
door doris_dordt - Aug 11, 2023 om 23:53
7 Antwoorden / 0 Vragen

Dit is een van de redenen dat ik Albert Heijn steeds minder bezoek en bij voorkeur helemaal niet meer. Steeds meer aanbiedingen en acties bij Albert Heijn móeten per se met een smartphone. Ik-wil-dat-niet! En daar heb ik mijn goede redenen voor. Een Snowden-smartphone zou nog kunnen, maar duur, ingewikkeld en nog steeds een opgedrongen apparaat dat ik continu moet onderhouden en beveiligen.
En ja..., ik erken de voordelen van internet, maar niet de uitwassen daarvan.

av
door averzijl - Aug 12, 2023 om 11:16
22 Antwoorden / 2 Vragen

ik snap een ding niet kan je nu geen sekonde zonder die telefoon je gaat om te winkelen ik erger er mij dood aan het is verslaving no een ze moesten het in alle winkels blokkeren ze hebben geen tijd om de boodschappen op de band te leggen nee ik moet bellen je wacht maar mooi niet

lo
door lovewinnie Aug 12, 2023 om 20:19
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Ik maak online mijn boodschappen briefje en met de scanner scan ik mijn bonuskaart op de telefoon.
Vervolgens zie ik mijn boodschappenlijstje op de zelfscan en ga dat lijstje af wat hij automatisch aanvinkt. Ook persoonlijk bonus kan ik inzien. In de winkel zelf gebruik ik mijn mobiel niet maar heb ben wel nodig Inc netwerk. Nu ervaar ik zelf nooit netwerk problemen
Dan zelfscan er in hangen en betalen met de telefoon. Zou niet anders meer willen

rj
door rjw Aug 13, 2023 om 08:05
3262 Antwoorden / 5 Vragen

Met de app kan je het boodschappenlijstje sorteren op de looproute door de winkel. Best wel handig. En als we het over wachten hebben denk ik eerder aan de bejaarden die eerst hun tas in gaan pakken voordat ze gaan betalen. Dat is pas echt irritant. Ik heb al tegen mijn kinderen gezegd dat als ik over tien jaar zo ben geworden ze mij mogen verbieden om naar een winkel te gaan.

Veronalampkin
door Veronalampkin - Aug 12, 2023 om 19:37
1 Antwoorden / Vragen

Ik ervaar hetzelfde probleem bij mijn albert heijn zeer frustrerend als je net wilt gaan betalen en dan dus even naar buiten moet lopen om de app werkend te krijgen.En soms lukt ook pinbetalingen dus niet met de bankieren app

Analoog
door Analoog - Feb 10, 2024 om 14:11
137 Antwoorden / Vragen

Lekker rustig winkelen zonder telefoon en app, ik geniet er van......

rj
door rjw Feb 11, 2024 om 20:07
3262 Antwoorden / 5 Vragen

Het scheelt een hoop tijd als je in de app het boodschappenlijstje die het dan sorteert voor de looproute.

Re
door Reinier182 - Feb 12, 2024 om 09:36
160 Antwoorden / Vragen

In de AH gebruik ik eigenlijk nooit WiFi maar 4G en problemen van ontvangst heb ik nergens. Het kan aan het toestel liggen. Niet elk merk is even sterk in ontvangst binnen. Via WiFi zou je gewoon goede ontvangst moeten hebben. Over welk toestel praten we eigenlijk? Geef daar eens meer informatie over dan weten de deskundigen hier misschien wat meer.