Waarom worden er kosten in rekening gebracht voor click&collect bij sommige wink
Wellicht dat één van jullie het antwoord weet.
Waarom worden er kosten in rekening gebracht voor click&collect bij sommige winkels?
Neem bijvoorbeeld Ikea: € 2,99.
Een telefonische medewerker van Ikea kon hierop geen duidelijk antwoord geven behalve het feit dat dit een "extra" service is.
Ik denk dan, je bent al aan het werk maar je doet i.p.v. helpen in de winkel, het pakken van de spullen in de winkel en klaarleggen.
Moet ik het dan zo zien dat het fooi is voor diegene die de spullen pakt? Zo niet, in wiens zak komt die € 2,99?
Nee dit is een service die ze geven. Dat JIJ als klant niet het doolhof hoeft rond te lopen wat het IKEA magazijn heet.
Gezien veel dozen groot lomp of zwaar zijn, en vaak mensen die slechter te been zijn dit niet vaak kunnen Halen geeft IKEA deze dienst
Daarnaast zijn service medewerkers er niet voor om VOOR JOU alles rond de winkel te slepen, en op te tillen. Die medewerkers hebben meer te doen.
--------------
Als een winkel de optie geeft om jou boodschappen Klaar te leggen in de winkel voor een Pick-up, en hier kosten aan zijn verbonden, vind jij dat die Vakkenvullers/Kassa medewerkers ALLES voor jou moeten still leggen en die boodschappen klaarleggen?
-------------
Ook ik denk dat de servicekosten met extra werk te maken heeft.
https://www.ikea.com/be/nl/customer-service/services/click-collect/
@Lener, een bedrijf heeft kosten, en moet daarom op de artikelen winst maken om die kosten te bestrijden.
"Vroeger, toen alles normaal was" kon je gewoon naar de winkels gaan en kon je kijken, keuren en wel of niet kopen.
Nu moet u beslissen wat u wilt kopen en dat wordt voor u uit de winkel/het magazijn gehaald.
Logisch dat daar kosten voor berekend worden.
Waarom moeten alle services GRATIS zijn? Linksom of rechtsom betaalt u ALTIJD voor gratis (inclusief) services.
Nu wordt het gesplitst en ziet u wat de service kost en is het ook niet goed.
We mogen blij zijn dat de winkels nog bestaan .............. in deze tijd ..........
Een medewerker die voor €2,99 alle (zware) pakketten van de stellingen haalt en naar je auto brengt, zodat je alleen maar hoeft in te laden? Prima service.
Als je het te duur vindt, wacht dan met kopen totdat je het echt nodig hebt.
In navolging: Ikea is wel een bedrijf dat zeer weinig in rekening brengt bij afhalen nu. Als al gezegd, voor de lock down kon men ook a; van te voren een bestelling laten klaarzetten en dan kostte het verzamelen wel €10,00. Er zijn meerdere bedrijven die kosten aanrekenen of waar je voor een minimaal bedrag moet bestellen.
Ook bij winkelbedrijven geldt dat er kosten zijn en het dus ook 'uit de breedte moet komen'.
Het hele business model van IKEA is gebaseerd op zelfbediening. Daar zijn de prijzen op gebaseerd. Nu zij meer werk moeten doen wordt een heel klein beetje van die kosten doorberekend. Die 2,99 is totaal niet kostendekkend voor het werk dat wordt gedaan.
Ter vergelijk: als je bij AH, Jumbo oid je boodschappen laat verzamelen en dan in één keer oppikt, dan betaal je ook 2,50 tot 7,50
Echt tot op het bot niet begrijpen hoe de wereld werkt. Een leverancier mag rekenen wat hij wil behoudens oneerlijke handelspraktijken. Al noemen ze het toilet vergoeding personeel, dan maakt dat nog niets uit, idem in wiens zak dat terecht komt. Als klant hoeft niet te kopen als je over die €2,99 valt dan bestel je ergens anders,
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Audi etron... dure auto... maar.. kwalitatief uitermate teleurstellend
Dure EV gekocht. Audi RS Etron GT, Leuke auto, maar veel problemen. Na problemen met de verwarming (in de winter viel de verwarming uit, helaas geen verwarming, handschoenen aan om zonder bevroren vingers te sturen) nu recent drie keer achter elkaar is de auto volledig stilgevallen. Tijdens het inhalen op de snelweg tijdens de drukke avondspits, viel de auto gewoon volledig uit. Via gevaarlijke ma ... Lees meer
Hoe kan ik On that ass bereiken?
Ik heb begin dit jaar fotoboeken besteld bij Albelli samen met een collega, daarbij konden we 3 producten gratis bestellen uit een lijst van verschillende leveranciers. Mijn collega ging voor een onderbox van "On that ass". Ik heb 2 eurocent betaald en zijn adres opgegeven. Nadat hij zijn "gratis" onderbox had ontvangen, kreeg hij elke maand een ander onderbox. Hij had mij na de 1e zending gebeld ... Lees meer
NS e-ticket niet te wijzigen/annuleren
In de vragenlijst zie ik dat al sinds 2011 gevraagd wordt om een e-ticket te kunnen restitueren/van datum veranderen. NS zegt dat dit niet kan, omdat er kennelijk mensen zijn die een ticket meerdere keren uitprinten en dus profiteren van 1x betalen.
Betekent dus weer dat uitgegaan wordt van wantrouwen jegens de klant. (net als de toeslagenaffaire, controle zelfscankassa's, etc) Ik weet zeke
...
Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer