Za
door Zarja Oct 22, 2024 om 04:57
Winkels & webshops

Wat moet ik doen als een gigant als Mediamarkt de bestelde en betaalde producten niet levert en ook niet reageert op de klacht, niet op de klachtenlijn en niet op de emails van de klachtenlijn.

Ik ben benieuwd of meer mensen dit meemaken. Ik heb in juli 2024 een aantal spullen besteld bij Mediamarkt. Ik kreeg bericht dat ze binnen waren en bij het ophalen bleek dat een router miste. Die zou nog nageleverd worden, zeiden ze, wisten ze niet zeker, want het stond nergens genoemd dat het nageleverd zou worden, behalve op hun site waar ze beweren dat als je een bestelling nog niet hebt ontvangen en de rest wel, dat dat zou betekenen dat het nog nageleverd wordt.
Die is tot nu toe, eind oktober 2024, nooit geleverd. Ik heb allang, na een week, een andere router gekocht. Op de bestellink zie ik intussen dat Mediamarkt zelf de bestelling zou hebben gecanceld. Toch hebben ze het geld nooit teruggestort. Ik ben ook niet op de hoogte gebracht. Daarna heb ik diverse mails gestuurd en gebeld. Ik heb eindelijk na weken een reactie gekregen waarbij ze beweren binnen 3 dagen te zullen reageren. Na 3 dagen hebben ze uiteraard nog niet gereageerd. Dat was 10 augustus 2024. Ik heb daarna nog diverse keren een mail gestuurd op de reactie en nooit meer een reactie gehad. Dit is pure diefstal.

2843 13 Rapporteer
sira
door sira - Oct 22, 2024 om 08:23
2579 Antwoorden / 24 Vragen
0

Stuur Mediamarkt een aangetekende brief + email met een sommatie waarin aangegeven dat indien Mediamarkt niet binnen 15 dagen het bedrag van € .... (betreffende de door hun geannuleerde en niet geleverde router) aan u terugstorten op IBAN-nr.--------- u de vordering uit handen zult geven van een gerechtsdeurwaarder en dat alle kosten die daaruit voortvloeien voor rekening van de Mediamarkt zullen komen en dat hier in rechte geen beroep op kan worden gedaan.

Na 15 dagen nog geen geld, dan stapt u naar een deurwaarder bij u in de buurt.

marita5
door marita5 - Oct 22, 2024 om 08:24
11669 Antwoorden / 15 Vragen
0

Hallo Zarja , 

MM is aangesloten bij Thuiswinkel.org , u kunt daar een klacht indienen , klik op de rode regels . 

https://www.thuiswinkel.org/leden/mediamarkt-nl/certificaat/ 

https://www.thuiswinkel.org/consumenten/helpcenter/klacht-indienen/

Mabelle
door Mabelle Oct 30, 2024 om 11:43
655 Antwoorden / 1 Vragen

Raar, wilde je antwoord puntje geven, knop reageert niet. Ook niet bij @Sira.

Mabelle
door Mabelle Oct 30, 2024 om 11:44
655 Antwoorden / 1 Vragen

xxx

Pe
door Pensioen1954 - Oct 30, 2024 om 10:47
23 Antwoorden / Vragen
0
temmetje
door temmetje Oct 30, 2024 om 11:31
24 Antwoorden / 3 Vragen

Kijk, dat is nog eens een reactie waar je verder mee komt.

Pe
door Pensioen1954 - Oct 30, 2024 om 10:48
23 Antwoorden / Vragen
0
temmetje
door temmetje Oct 30, 2024 om 11:32
24 Antwoorden / 3 Vragen

Kijk, dat is pad een reactie waar je verder mee komt.

Mabelle
door Mabelle - Oct 30, 2024 om 11:45
655 Antwoorden / 1 Vragen
0

Meer mensen last van? Als ik een reactie wil plaatsen, krijg ik 'pagina niet gevonden'. Als ik een antwoord puntje wil geven, reageert de button niet. Nou ja, ook bij dit antwoord kreeg ik 'pagina niet gevonden', maar blijkt wel geplaatst.

AstridRutter
door AstridRutter - Oct 30, 2024 om 13:06
1 Antwoorden / Vragen
0

Mediamarkt....een grote waardeloze-zaak. Paar jaar terug een Pc  scherm boxen( bas) gameset toetsenbordt bestelt...Komt alleen de pc en scherm binnen echter de gameset toetsenbordt en basbox niet . Dus ik moet nog steeds 179 euro terug krijgen maar de Mediamarkt geeft steeds de post.nl de schuld en anders om ...Zelfs de magazijnchef aan de lijn gehad hij zou alles grondig uit gaan zoeken nooit iets meer gehoord. Zelfs niet met de verkregen barcode van post.nl....Tot heden na veel bellen schrijven en bij hun op facebook plaatsen nooit iets meer gehoord. Heb de moed maar opgegeven dat ze maar gelukkig zijn met mijn 179 euro....Ik vertel wel aan iedereen mijn verhaal en raad iedereen af om bij deze asociale zaak nog iets te bestellen...Overigens als je op facebook op de site van de Mediamarkt kijkt zijn er vele mensen door hun opgelicht en vertellen daar ook hun nare ervaringen... Nee mijn wasmachine heb ik bij BBC gekocht alles netjes afgehandeld MAAAR wat las ik tot mijn grote verbazing dat zo'n fijne zaak failliet is gegaan en de Mediamarkt deze heeft overgenomen.Vreselijk dat zo'n zaak als de Mediamarkt nog steeds bestaat ongelofelijk.

rj
door rjw Oct 30, 2024 om 20:40
3390 Antwoorden / 5 Vragen

Dat ze nog bestaan (en al die anderen niet) is uiteindelijk onze eigen schuld. We staken onze figuurlijke middelvinger op naar de andere ketens en lokale winkeliers en gingen lekker kopen bij de Duitse gigant, "want die was zo lekker goedkoop". En dan gaan we nu klagen dat die anderen er niet meer zijn....

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

li
lies48 - Oct 30, 2024 om 11:06
Geldzaken & recht

Bizarre communicatie rijschool geld kwijt?

Lang vehrala kort, net alles getypt maar foetsie.
2021 ingeschreven voor spoedrij-opleiding van 2 weken want in de WW dus alle tijd. Aanbetaald.
Werd gezegd: dan eerst theorie halen. oke. stuurden ze me al naar amerfsoort en Nijmegen om 08.00. (met de trein, woon in Noord-holland) .
Na een tijdje gelukkig plek voor theorie-examen in eigen woonplaats, niet gehaald, 1 foutje te veel. ... Lees meer

Ga
Gamba 1950 - Oct 30, 2024 om 20:07
Huishouden & energie
Afpo/Feroli WTW/CV Optifor 3.0 zorgt voor tochtoverlast

Afpo/Feroli WTW/CV Optifor 3.0 zorgt voor tochtoverlast

Ik woon in een appartement met een CV van Feroli dit gekoppeld is aan een WarmteTerugWin unit die de woning ventileert. Om precies 19.00 uur start het ventileren op niveau storm. Je voelt een koude luchtstroom. Dit stop om 23.00uur. De instalateur kan niets vinden. Maar die komt ook niet op het tijdstip dat het gebeurt. Volgens de instalateur zit er geen klok in de WTW en ook buiten de appartement ... Lees meer

RM
RMF - Oct 29, 2024 om 17:42
Winkels & webshops

Wie is er verantwoordelijk?

Goedenavond,

Helaas een klein geschil met een webshop. Enige tijd geleden een pakket geretourneerd met het retourlabel wat in het pakket zat. Pakket is niet meer traceerbaar, blijft ergens hangen.

De webshop zegt niet verantwoordelijk te zijn voor retourzendingen ( het staat ook zo op hun website ), maar DHL geeft aan dat hun wel verantwoordelijk zijn omdat ze het label betaa ... Lees meer