ro
door rolex Apr 24, 2009 om 13:30
Winkels & webshops

Wat te doen?

Hallo vorige week woensdag kocht ik bij Bas van der Heijden in Rotterdam 5 flessen wijn. toen ik de flessen in het winkelwagentje wilde leggen sprong een fles wijn in mijn hand kapot.Ik schrok enorm,was stralend weer had een witte (Gerrie Weber) pantalon en een wit shirt aan. Toen ik naar beneden keek kon ik wel janken helemaal van boven tot onder onder de rode wijn spetters/vlekken.  Op zoek naar een medewerker die nam mij mee naar de kantine en daar kreeg ik een nat lapje in mijn handen en daar kon ik het meedoen. Op mijn vraag is er een chef ja maar die was vrij, Tel.nr. achter gelaten en chef zou mij de andere dag bellen. Ik ben bij Bas zeer slecht behandeld en te woord gestaan. Chef sprak met mij af dat ik dindsdags ochtend om 8.00 uur langs zou gaan bij Bas. Maar later bleek dat ik al een afspraak had, dus weer gebeld en meegedeelt dat de afspraak niet door kon gaan Chef zou mij de anderedag (zaterdagochtend) bellen voor een nwe. afspraak. Helaas om 16.45 nog geen belletje gehad, toen was voor mij de maat vol heb zelf gebeld met de mededeling dat het voor mij niet meer hoefte zo'n sclechte service head ik nog nooit meegemaakt. Chef is s'maandags middag langs gekomen met een bloemetje een een doosje Merci en bood zijn excuus over de gang van zaken aan. Ik was en ben nog steeds zeer boos. Wat gebeurt gister belde de chef mijn man met de mededeling in overleg met zijn superieur kon ik vandaag €75,00 komen  halen ten compensatie van alle ellende.Nu de kloe kan ze wel krijgen maar moet pantalon inleveren (vanwege de verzekering van Bas) dis pantalon kost € 150,00 en krijg per saldo € 75,00 wat moet ik hier mee. Kan iemand mj raden? groetjes

731 11 Rapporteer

menno0
door menno0 - Apr 24, 2009 om 16:08
236 Antwoorden / 42 Vragen

Springende flessen door spanning of gisten komt voor. Lang geleden heb ik een limonade fles in koele gangkast gehad, die spontaan uiteen spatte. De hele vloerbedekking kleelfde. Dit is héél chic opgelost!

Nu is al een dure kracht bij U langs geweest met bloemen en doosje Merci, dus het boetekleed is al aangetrokken door Bas. Daarnaast is er veel aan beluren weggeëbd.

Uitgaande van de bedrijfsschade verzekering die Bas heeft afgesloten, zal de pantalon nieuw wel 150 kosten, maar deze is x maanden oud, dus krijgt U te maken met afschrijving. Inderdaad kan de verzekering Uw pantalon vragen.

Uw vrraag is of dit finale kwijting betreft. Nee hoeft niet, teken niets. U lijdt beetje "Overige schade", moest nat over straat en had misschien volgende afspraak etc. en mist Uw pantalon. Hieraan kan Bas zeker tegemoet komen door b.v. ik noem maar wat een doos van 12 stuks "Boosdoener wijn" aan te bieden. Voor hen inkoopsprijs.

U bent gedupeerd, maar mag er ook geen slaatje uit slaan en een exploderende fles maakt ook Bas niet elke week mee. Met vriendelijke benadering bereikt U méér! Groet ook in vervolg de chef!

ro
door rolex - Apr 24, 2009 om 16:26
14 Antwoorden / 10 Vragen

Pantalon was nieuw had pantalon voor de 1ste keer aan. groetjes

zinook
door zinook - Apr 24, 2009 om 16:48
261 Antwoorden / 7 Vragen

Als de pantalon nieuw was, dan heeft u vast nog wel een kassabon liggen met datum en prijs van de broek erop. Dien deze in bij Bas en deze zullen de verzekering inschakelen.

Heeft u geen bon meer, dan denk ik dat u genoegen moet nemen met waardevermindering van uw broek. Iedereen kan wel zeggen dat deze net nieuw uit de kast komt....

Ik vind het al keurig van Bas dat de bedrijfsleider bij U aan de deur komt met een bos bloemen en een doos Merci en excuses! Dat er een fles ontploft is kunnen zij ook niets aan doen. Soms zit een ongeluk in een klein hoekje...

Vriendelijke groet,

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Apr 25, 2009 om 00:03
3809 Antwoorden / 46 Vragen

@ zinook:

Gelijk heb je. Bij een boer wordt ook net z'n beste kip doodgereden, ook al heeft ie er in jaren geen eieren meer van gehad.

Bij bewijs (kassabon) is er kans op meer dan €75,-. De verzekering van Bas is ook geen filantropische instelling. Normaal is dagwaarde vergoeding en een bloemetje.

Hardware ERror MAN.

ch
door chris35 - Apr 26, 2009 om 00:07
19 Antwoorden / 0 Vragen

Verkoop je Rolex, blijkbaar heb je toch al geld genoeg.

edwardus
door edwardus - Apr 26, 2009 om 00:47
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Reageer dan niet als je niks zinnigs kunt bedenken.

ro
door rolex - Apr 26, 2009 om 07:17
14 Antwoorden / 10 Vragen

wat ben jij een grappenmaker, bedankt voor je enorme goede raad.

En succes met je grappen.

sp
door speurneus - Apr 26, 2009 om 09:04
54 Antwoorden / 3 Vragen

Mijn mening haal is, pak dat geld en bezoek nooit weer die winkel!!

Sterkte

sterkearm

edwardus
door edwardus - Apr 26, 2009 om 10:39
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Als ik het goed begrijp ligt de hoogte van de vergoeding dus aan de verzekeraar. Die keert uit o.b.v. dagwaarde en ja wat is de dagwaarde van een gedragen kledingstuk? Waarschijnlijk wisten ze niet dat die pantalon net nieuw was, misschien kun je dat nog aanvoeren als argument voor een hoger bedrag. Proberen mag, maar de kans dat je er (veel) meer uit sleept lijkt me vrij klein.

De verzekeraar wil, als je akkoord gaat met uitkeren van het bedrag (welk bedrag dan ook) inderdaad het object dat die uitkering betreft (de pantalon dus) ontvangen, ze hebben dat recht.

De vraag is nu: wat wil jij. Wil je het geld accepteren en de pantalon inleveren, of wil je zelf de gok wagen dat je de vlek er uit krijgt, dus dan geen vergoeding?

birdies
door birdies - Apr 26, 2009 om 11:46
6104 Antwoorden / 31 Vragen

@edwardus: blurp :)

edwardus
door edwardus - Apr 26, 2009 om 12:00
6844 Antwoorden / 14 Vragen

... en ook jij mag je voortaan Supermarkt-expert noemen ;)