arcuskill
door arcuskill Jan 8, 2012 om 18:48
Winkels & webshops

Water in Greenfields Vlees (Albert Heijn): Scharrel Rund - Rosbieflapje à la minute (mager rundvlees)

Ik heb gisteren een pak Rosbieflapjes à la Minute gekocht bij de Albert Heijn (Greenfields- Puur & eerlijk Scharrel rund, 17,98 per kilo, het bakje bevatte 0,276 kg).

Dat was een enorme teleurstelling, nadat ik het een paar minuten had gebakken merkte ik dat het letterlijk zwom in een plas water. Ik ben dit gaan afgieten en tot mijn verbazing bleef er van de 276 gram vlees dat op de verpakking stond maar 150 gram over! Bijna de helft dus. 17,98 euro per kilo is dan eigenlijk zo'n 35 euro per kilo als je alleen het vlees rekent. Ik weet dat ze er water bij doen voor malshouden van het vlees e.d., maar dit is m.i. pure diefstal (en ja, ik weet het, de consument wil goedkoop vlees, maar 35 euro per kilo is voor een rosbieflapje zelfs dik betaald, dit betaal je bij de slager niet eens).

Is er geen maximum aan water wat zij dat vlees mogen injecteren? of ze zouden er het daadwerkelijke gewicht van het vlees na vochtverdamping/verwijdering moeten vermelden.

met vriendelijke groet,

Arcus.

10931 44 Rapporteer

freya
door freya - Jan 8, 2012 om 18:52
10999 Antwoorden / 1 Vragen

--- Dubblepost ---

zie: *[u]klik[/u]*

freya
door freya - Jan 8, 2012 om 18:54
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Oeps, foutje...... vergeet mijn eerdere post maar.....

Freya

vladja
door vladja - Jan 8, 2012 om 19:01
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Vlees heeft wel een natuurlijk gehalte aan water. Dus helemaal droog houd je het nooit. Maar zwemmende rosbieflapjes?

Vladja

tenormin
door tenormin - Jan 8, 2012 om 19:26
16850 Antwoorden / 108 Vragen

Lijkt me stug dat je 1.26 dl water uit Greenfield rosbief lapjes haalt, zal toch ook bloed bevatten? Als 't nu kip was.

geld_wolf
door geld_wolf - Jan 8, 2012 om 19:36
90 Antwoorden / 0 Vragen

om my god, leer dan toch ook eerst eens vlees bakken i.p.v. koken. Altijd die fantasieverhalen over met water geïnjecteerd vlees. Dat mag in Nederland niet verkocht worden. Wel vlees wat is van stukjes is verboden door middel van eiwit.
Enige wat we hier kennen is kip met water en dat is bestemd voor Azie. Dat noemt met het "Tumbelen" van kip.

pauls0
door pauls0 - Jan 8, 2012 om 19:52
149 Antwoorden / 2 Vragen

Vlees bestaat van nature uit voor bijna 70% aan water. Door verhitting droogt het vlees uit, dat is heel normaal, daar doet u niets tegen.
Greenfields vlees is bij definitie geen biologisch vlees, maar wel hoog kwaliteitsvlees, vergelijkbaar met biologisch vlees. Dit vlees krimpt meer en sneller dan het vlees wat van vleesbedrijven afkomen. Het enigste waarbij water wordt geïnjecteerd, is met kipfilet en met zouten van varkensbuiken( spek ).

Soms is beter om vlees te kopen met een vetrandje. Het wordt malser en lekkerder van tevens alle sappen, dus ook vocht, blijven meer in het vlees zitten..
Vetrandjes kunt u later altijd wegsnijden, en meeste gevallen is dit vlees goedkoper.

tenormin
door tenormin - Jan 8, 2012 om 20:11
16850 Antwoorden / 108 Vragen

paul s, juist, zoals een rib eye. Zo'n Greenfield rosbief lapje heeft 30 sec. aan elke kant nodig, zo dun zijn ze (bedoeld). Dus om en om; ik krijg er geen water uit.

pauls0
door pauls0 - Jan 8, 2012 om 20:46
149 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo tenormin,

Vlees wordt meestal te snel gebakken, waardoor veel vocht verliest. Iedereen maakt wel op zijn eigen manier het vlees klaar.

Echter ribeye is een ander verhaal. Ribeye is van nature niet zo dun, hebben meestal in de diepvries gelegen, om het zo dun te zagen. Diepvries ontrekt ook vocht uit het vlees, dan zal het in de pan ook minder vocht loslaten.

=tenormin schreef op zondag 8 jan 2012, 20:11: paul s, juist, zoals een rib eye. Zo'n Greenfield rosbief lapje heeft 30 sec. aan elke kant nodig, zo dun zijn ze (bedoeld). Dus om en om; ik krijg er geen water uit.

tenormin
door tenormin - Jan 8, 2012 om 23:16
16850 Antwoorden / 108 Vragen

paul s, ik noemde rib eye als voorbeeld omdat jij het over vetrandje had. Nee zeg, stel je voor dat zo'n stuk vlees heel dun gesneden zou worden.

pauls0
door pauls0 - Jan 8, 2012 om 23:25
149 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo tenormin,

Ik had u even verkeerd begrepen, mijne excuses. Mijn gedachten gingen van vocht en bereidingswijze uit. Natuurlijk is het beter dat er een vetrandje aanzit, ongeacht de bereidingswijze... Sorry voor het misverstand

=tenormin schreef op zondag 8 jan 2012, 23:16: paul s, ik noemde rib eye als voorbeeld omdat jij het over vetrandje had. Nee zeg, stel je voor dat zo'n stuk vlees heel dun gesneden zou worden.

conny2
door conny2 - Jan 9, 2012 om 09:22
256 Antwoorden / 4 Vragen

Heb laatst tartaar ("puur en eerlijk") gekocht bij de AH en vond het erg stinken toen ik het aan het bakken was , heb het weg moeten gooien. Het was volgens de verpakking nog een paar dagen houdbaar.
Greenfields is een merk van AH, zegt dus niet zoveel. Vroeger was het Iers vlees, dat kan je bij andere supermarkten ook kopen en ik vind dat over het algemeen niet bijzonder.

spooky01
door spooky01 - Jan 9, 2012 om 09:40
418 Antwoorden / 56 Vragen

@conny, gewoon ermee terug gaan, er kan altijd een klein gaatje in de verpakking hebben gezeten en dan bederft het sneller. Kan overal gebeuren.

conny2
door conny2 - Jan 9, 2012 om 09:59
256 Antwoorden / 4 Vragen

Normaal gesproken doe ik dat ook spooky, maar ik was moe (decemberdrukte) en daardoor is het er niet van gekomen. Had voor 2.79 ( meer dan 6 gulden) betere kwaliteit verwacht. Het zag er fris uit maar het ruikte onaangenaam.

pauls0
door pauls0 - Jan 9, 2012 om 10:59
149 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo conny 2,

Het komt wel vaker voor met tartaar bedorven in de verpakking zit, in alle supermarkten. Met tartaar, filet american, en gekruide gehakt wordt nog weleens niet al te verse vlees gebruikt.. Dit gebeurt in verwerkingsbedrijven, waarbij hebben supermarkten in het algemeen geen controle op, dus ook geen garantie...

Greenfields is inderdaad een merk van AH. Vroeger was het Ierse vlees, omdat toen stuk goedkoper was, met inkoop, vergeleken met het echte Nederlandse vlees. Dat was toen, nadat is het veranderd door de uitbraken van mond en klauwzeer. AH heeft haar eisen verhoogd, de kwaliteit enigszins verbeterd, maar de vleeswereld kennende, geeft dat totaal geen garantie..

Vlees is sowieso duur, naast groente/fruit, brood en kaas zijn de producten bij uitstek, waar de meeste winst worden behaald door supermarkten.

rj
door rjw - Jan 9, 2012 om 11:06
3281 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=paul s schreef op maandag 9 jan 2012, 10:59]
Vlees is sowieso duur, naast groente/fruit, brood en kaas zijn de producten bij uitstek, waar de meeste winst worden behaald door supermarkten.

Ik zou het nog iets anders willen stellen: dit zijn de enige producten waarop winst wordt gemaakt. Als klanten geen verse producten meer in de supermarkt zouden kopen kunnen ze de deur wel sluiten.

tenormin
door tenormin - Jan 9, 2012 om 11:55
16850 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=spooky01 schreef op maandag 9 jan 2012, 09:40]@conny, gewoon ermee terug gaan, er kan altijd een klein gaatje in de verpakking hebben gezeten en dan bederft het sneller. Kan overal gebeuren.

Dat zou best kunnen; hier is het een "rage" onder de schooljeugd geworden als ze een vrij uurtje hebben en met spelden in allerlei verpakte produkten lopen te prikken. Vooral kaas, vleeswaren en kant en klaar maaltijden zijn "populair". Onze super laat er nu maar 2 tegelijkertijd binnen; 1 houdt de wacht aan de deur en de andere 2 in de winkel worden zichtbaar gevolgd. Want hier liep het de spuigaten uit. 't Zal niet zo lang meer duren als "de lol eraf is".

pauls0
door pauls0 - Jan 9, 2012 om 12:12
149 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo rjw,

Ja klopt helemaal. Op elk product in de supermarkt wordt op verdiend, anders vliegt het uit de assortiment, maar versproducten( behalve melk, heeft een minimumprijs ) wordt het meest aan verdiend.

In het algemeen gaat vlees 8 keer, brood 5 keer, groente en fruit, 10 keer over de kop, vanaf de boer tot in de supermarkt. Het is geen pure winst voor supermarkten, daarin zijn tussenhandelaren, veilingen en verwerkingsbedrijven ook mee gerekend. Echte winst van de supermarkten zijn tussen de 12% -50%, verschilt nogal met factoren als aanbiedingen, inkoop, etc, ect.

ja
door jans2 - Jan 9, 2012 om 14:33
311 Antwoorden / 4 Vragen

Voortaan het (alle) vlees aan elke kant ca. 2 minuten op hoog vuur goed dichtschroeien, dan loopt er geen (vlees-)vocht uit.

mhofman
door mhofman - Jan 9, 2012 om 15:07
530 Antwoorden / 93 Vragen

De vragensteller heeft het over a-la-minute rosbieflapjes.Die moet je dus niet enkele minuten bakken .Even snel een paar tellen om en om bakken en het is klaar.Kan me voorstellen dat je het niet lekker vond want niet goed gebakken.Staat ook op de verpakking hoe je het moet doen dus geef niet meteen een bedrijf de schuld maar kijk eerst even naar je zelf en hoe je het hebt klaar gemaakt.Ik vind het namelijk heeeerlijk.

tenormin
door tenormin - Jan 9, 2012 om 15:09
16850 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=jans2 schreef op maandag 9 jan 2012, 14:33]Voortaan het (alle) vlees aan elke kant ca. 2 minuten op hoog vuur goed dichtschroeien, dan loopt er geen (vlees-)vocht uit.

Lijkt me veel te lang bij de specifieke klacht van TS van á la minute Rosbieflapjes. Krijg je leren zooltjes van.

ja
door jans2 - Jan 9, 2012 om 16:25
311 Antwoorden / 4 Vragen

Ok, maar over het dichtschroeien zijn we het toch eens?

mhofman
door mhofman - Jan 9, 2012 om 16:29
530 Antwoorden / 93 Vragen
tenormin
door tenormin - Jan 9, 2012 om 16:36
16850 Antwoorden / 108 Vragen
geld_wolf
door geld_wolf - Jan 9, 2012 om 20:21
90 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=paul s schreef op maandag 9 jan 2012, 10:59]Het komt wel vaker voor met tartaar bedorven in de verpakking zit, in alle supermarkten. Met tartaar, filet american, en gekruide gehakt wordt nog weleens niet al te verse vlees gebruikt.. Dit gebeurt in verwerkingsbedrijven, waarbij hebben supermarkten in het algemeen geen controle op, dus ook geen garantie...

Och jee, ook weer een fanatsieverhaal.........

Vlees uit zuid-amerika komt in diept-koeling (-1 tot -4 C) per schip naar Nederland. Het vlees is ongeveer 22-28 dagen onderweg en wordt gevacumeerd aangeleverd. In de verpakking, dus niet erop, zit een etiket waarop de slachtdatum, verwerkingsdatum, inpakdatum en houdbaarheidsdatum staat.

Vlees wat op bijv. 1 januari is geslacht, wordt pas na 30 dagen verwerkt en vervolgens is het bij een maximale temperatuur nog 6-8 maanden houdbaar.
Diepvriesvlees volgt een soortgelijk proces, alleen na niet gevacumeer, maar ingevoren. Dan is het 24 maanden houdbaar.

Minder vers vlees.......OMG..... het is 2012 hoor.

pauls0
door pauls0 - Jan 9, 2012 om 23:38
149 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo geld wolf,

Helaas is het geen fantasieverhaal. Vlees uit Zuid-Amerika is maar een deel wat op de Nederlandse/Europese markt wordt aangeboden. Daarvan wordt de meeste nog geëxporteerd naar Rusland en Afrika.. Ik kom door heel Nederland bij verschillende vleesverwerkende bedrijven, vleeshandelaren en slachterijen. Ik heb dingen gezien, waarvan je maag van omdraait... Helaas is dit geen fantasieverhaal..

=geld_wolf schreef op maandag 9 jan 2012, 20:21:
=palee

ul s schreef op maandag 9 jan 2012, 10:59: Het komt wel vaker voor met tartaar bedorven in de verpakking zit, in alle supermarkten. Met tartaar, filet american, en gekruide gehakt wordt nog weleens niet al te verse vlees gebruikt.. Dit gebeurt in verwerkingsbedrijven, waarbij hebben supermarkten in het algemeen geen controle op, dus ook geen garantie...

Och jee, ook weer een fanatsieverhaal.........

Vlees uit zuid-amerika komt in diept-koeling (-1 tot -4 C) per schip naar Nederland. Het vlees is ongeveer 22-28 dagen onderweg en wordt gevacumeerd aangeleverd. In de verpakking, dus niet erop, zit een etiket waarop de slachtdatum, verwerkingsdatum, inpakdatum en houdbaarheidsdatum staat.

Vlees wat op bijv. 1 januari is geslacht, wordt pas na 30 dagen verwerkt en vervolgens is het bij een maximale temperatuur nog 6-8 maanden houdbaar.
Diepvriesvlees volgt een soortgelijk proces, alleen na niet gevacumeer, maar ingevoren. Dan is het 24 maanden houdbaar.

Minder vers vlees.......OMG..... het is 2012 hoor.

arcuskill
door arcuskill - Jan 25, 2012 om 23:30
2 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor jullie antwoorden!

Ik weet hoe ik vlees moet bakken, ik koop ook andere soorten vlees (en merken). Het gaat in dit geval specifiek op dit "type" vlees (dit had ik nooit eerder gekocht, ik ga meestal voor het iets duurdere vlees, gewoon biefstuk, bijv. de kogelbiefstuk van 19,98 per kilo, echter heb je hier veel minder verlies van gewicht, zelfs bij langer doorbakken). Het zal waarschijnlijk aan de a la minute versie liggen dat daar zoveel vocht uitloopt (en ja, ik schroei al mijn vlees de eerste 30 seconden ofzo aan beide zijden dicht zodat de smaak e.d. behouden blijft en/of het sappige karakter). Maar bij mij zwommen de twee lapjes echt in het water (wel bij een vrij hoge temperatuur), het vlees, dat dus al dichtgeschroeid was, kookte gewoon grijs in 't eigen vocht. Iets dat ik normaal bij kipfilet e.d. ervaar (maar dat staat er om bekend dat daar veel water inzit, of dat nou ingespoten is of niet, dat laat ik maar veiligheidshalve in het midden nu).

Ik ga ze denk ik nog een keer kopen om ze op de snelle, korte wijze te bakken. Ik bak vlees uit gewoonte goed door om bacteriën en rood bloed (dat slecht schijnt te zijn als je dat regelmatig eet) te elimineren zeg maar :) Dat zal dan het desastreuse vochtverlies veroorzaakt hebben.

rj
door rjw - Jan 26, 2012 om 09:02
3281 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=paul s schreef op maandag 9 jan 2012, 12:12]Hallo rjw,

Ja klopt helemaal. Op elk product in de supermarkt wordt op verdiend, anders vliegt het uit de assortiment, maar versproducten( behalve melk, heeft een minimumprijs ) wordt het meest aan verdiend.

In het algemeen gaat vlees 8 keer, brood 5 keer, groente en fruit, 10 keer over de kop, vanaf de boer tot in de supermarkt. Het is geen pure winst voor supermarkten, daarin zijn tussenhandelaren, veilingen en verwerkingsbedrijven ook mee gerekend. Echte winst van de supermarkten zijn tussen de 12% -50%, verschilt nogal met factoren als aanbiedingen, inkoop, etc, ect.

Die percentages die je noemt heb ik ook gehoord. Daar tegenover staan dan weer heel veel producten waar misschien net een procent marge op zit. En uiteindelijk komt een bedrijf als Ahold (zo'n beetje de best presterende supermarktorganisatie, wereldwijd) uit op een nettomarge van minder dan 5%. De rest scoort dus nog lager.

In de meeste andere sectoren zou dat voldoende reden zijn om de toko te sluiten en iets anders te gaan doen ;-)

brainless
door brainless - Jan 26, 2012 om 14:43
324 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=jans2 schreef op maandag 9 jan 2012, 16:25]Ok, maar over het dichtschroeien zijn we het toch eens?
Juist niet.
Biefstuk dichtschroeien kan niet

Dichtschroeien

Het is een groot misverstand dat dit vochtsappen behoudt.
Dit is juist niet het geval. Wel is het smaak bevorderend, maar gaat altijd tenksote van vocht.
Experiment dichtschroeien vlees

tenormin
door tenormin - Jan 26, 2012 om 14:57
16850 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=brainless schreef op donderdag 26 jan 2012, 14:43][quote=jans2 schreef op maandag 9 jan 2012, 16:25]Ok, maar over het dichtschroeien zijn we het toch eens?
Juist niet.
Biefstuk dichtschroeien kan niet

Dichtschroeien

Het is een groot misverstand dat dit vochtsappen behoudt.
Dit is juist niet het geval. Wel is het smaak bevorderend, maar gaat altijd tenksote van vocht.
Experiment dichtschroeien vlees

Nou ja, hebben al die tientallen koks die over onze beeldbuis rennen met hun programma's allemaal kennelijk ongelijk. Ik schroei mijn biefstuk, ondanks uw verwijzing, toch lekker vlug dicht aan beide zijden en geniet daarvan met grote mate (sorry vego's).

ja
door jans2 - Jan 26, 2012 om 15:23
311 Antwoorden / 4 Vragen

Bedankt brainless, wat ik altijd gedacht/geleerd hebt blijkt helemaal anders te zijn!
Toch blijf ik schroeien, al is het dan niet dicht, want het is wel lekkerder. Maar hoe het nou met die bieflapjes zit?

tenormin
door tenormin - Jan 26, 2012 om 15:51
16850 Antwoorden / 108 Vragen

nou jans2, dat antwoord is toch al gegeven, gewoon om en om heet!! Heel kort. Denk aan de schoenzooltjes!

brainless
door brainless - Jan 26, 2012 om 16:19
324 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=jans2 schreef op donderdag 26 jan 2012, 15:23]Bedankt brainless, wat ik altijd gedacht/geleerd hebt blijkt helemaal anders te zijn!
Toch blijf ik schroeien, al is het dan niet dicht, want het is wel lekkerder. Maar hoe het nou met die bieflapjes zit?
Ik zeg toch ook dat het voor de smaak is?!
Voor de sappigheid hoef (moet) je het zelfs niet doen.

Vandaar de je bv bieflappen maar heel kort moet aanbraden/grillen.
Zodra je die even te lang laat liggen lopen alle sappen eruit en wordt hij gortdroog.

Ook tvkoks melden dit regelmatig zelfs Gordon Ramsay heeft al diverse keren uitgelegd dat het een dunne lijn is tussen de smaak van het grillen/bakken en uitdrogen. Vandaar dat ze het vlees ook vaak laten nagaren in de oven (=lagere temperatuur als bak/grillpan) waardoor het vlees malser blijft.

ja
door jans2 - Jan 26, 2012 om 18:38
311 Antwoorden / 4 Vragen

Oei, sorry hoor, mijn bedankje was oprecht, m.n. voor de links.

pauls0
door pauls0 - Jan 27, 2012 om 02:14
149 Antwoorden / 2 Vragen

Ja natuurlijk, we moeten maar een tv-actie op poten zetten voor supermarkten. Met een GIRO 555 moeten we maar geld gaan ophalen voor de zielige Nederlandse supermarkten. Aantal supermarktketens zijn beursgenoteerd, en familiebedrijven staan alle familieleden in de Quote 500 van de allerrijkste Nederlanders. Ik snap dat het komt, omdat supermarkten zo slecht verdienen, bijna geen winst maken, marges zo klein zijn, en geen nagel hebben om de kont te krabben..

Supermarkten kampen met logistieke problemen die alsmaar niet opgelost worden. Veel domme fouten worden gemaakt, en het geld wordt zinloos over de balk gesmeten.. Teveel mensen in topfunctie's, bijna alle gevallen wordt een wanbeleid gevoerd.. Beursgenoteerde supers denken alleen maar de aandeelhouders, en familie supers denken alleen maar zoveel mogelijk geld verdienen..

=rjw schreef op donderdag 26 jan 2012, 09:02:
=paul s schreef op maandag 9 jan 2012, 12:12: Hallo rjw,

Ja klopt helemaal. Op elk product in de supermarkt wordt op verdiend, anders vliegt het uit de assortiment, maar versproducten( behalve melk, heeft een minimumprijs ) wordt het meest aan verdiend.

In het algemeen gaat vlees 8 keer, brood 5 keer, groente en fruit, 10 keer over de kop, vanaf de boer tot in de supermarkt. Het is geen pure winst voor supermarkten, daarin zijn tussenhandelaren, veilingen en verwerkingsbedrijven ook mee gerekend. Echte winst van de supermarkten zijn tussen de 12% -50%, verschilt nogal met factoren als aanbiedingen, inkoop, etc, ect.

Die percentages die je noemt heb ik ook gehoord. Daar tegenover staan dan weer heel veel producten waar misschien net een procent marge op zit. En uiteindelijk komt een bedrijf als Ahold (zo'n beetje de best presterende supermarktorganisatie, wereldwijd) uit op een nettomarge van minder dan 5%. De rest scoort dus nog lager.

In de meeste andere sectoren zou dat voldoende reden zijn om de toko te sluiten en iets anders te gaan doen ;-)

fe
door festinger - Jan 27, 2012 om 03:10
410 Antwoorden / 18 Vragen

Gezien het groot aantal reacties hier is het blijkbaar een feest van herkenning. Je koopt wel vlees maar je koopt ook een deel bedrog.Bij verpakte AH supermarkt koop je hetzelde vlees als bij de prijsvechter.Echter duur en dat geeft een goed veilig gevoel.Ik heb het druk en ben min of meer belangrijk en als ik bij AH koop.Daar ligt alles wat ik nodig ben en is de service uitstekend en geef ik graag de kadootjes weg aan de horden kindjes aan de deur. En gepeupel val me niet lastig met onbewezen feiten dat ik bij Dirk of Jumbo hetzelfde 30% goedkoper kan.

Uitleg genoeg me dunkt. Heb nog een Oom die ouderwets slacht . Door verplichte keuring en verplichte afvoer en slacht heel duur onrendabel vlees per kilo . Echter wel zonder water of andere toevoegingen. En de mens is zo geindoctireerd in supermarktvlees dat ze natuurlijk eerlijk vlees niet meer lusten.

arcuskill
door arcuskill - Feb 3, 2012 om 23:05
2 Antwoorden / 1 Vragen

@festinger: ik ben zelf ook door het starten van dit topic een heleboel wijzer geworden wat je nu het beste met vlees kunt doen (in dit geval biefstuk). Ik heb geleerd dat je dus het beste biefstuk kort aan weerskanten kunt bakken op (redelijk) hoog vuur, geen temperatuur verschillen veroorzaken en zeker niet prikken en platduwen van het vlees.

Wat betreft je opmerking dat mensen wel supermarkt vlees kopen/eten en niet eerlijk vlees omdat ze dat niet lusten: ik denk dat ze het niet kopen puur door de economische recessie momenteel. Wij hebben jaren in ons winkelcentrumpje een keurslager gehad, die is nu weg omdat niemand er meer kocht (was ook wat duurder dan de AH die een paar meter verder op stond). Als ik meer geld in de pocket had zou ik ook wel weer meer bij de keurslager halen (en ik denk met mij vele anderen). Meer op de kleintjes letten betekent vaak inboeten (op kwaliteit).

tenormin
door tenormin - Feb 4, 2012 om 00:02
16850 Antwoorden / 108 Vragen

@arcuskill, om op je laatste zin even in te gaan: meer op de kleintjes letten betekent vaak inboeten (op kwaliteit) tenzij je een echte "ik moet iedere dag vlees eten" persoon bent kun je natuurlijk heel goed niet iedere dag dat doen maar een goedkoop alternatief op bepaalde dagen en je dan jezelf een heerlijke tournedos of kogelbiefstuk kunt veroorloven 1 dag per week. Koop zelf mijn vlees of kip bij slager en poelier en niet in supermarkt. M.a.w. ik heb liever 1 x iets (h)eerlijks dan meerdere malen een goedkoper stuk wat de super vlees noemt. Is het ook wel, maar ga dan toch liever voor qualiteit.

wannes-1965
door wannes-1965 - Feb 12, 2012 om 19:59
3 Antwoorden / 0 Vragen

Sorry hoor,

Heb hier reeds de meeste onzin gelezen, allemaal excuses!!!
Het is vaak een schande... ik maak geregeld "fricadellenkoek", wat jullie hier in Nederland "gehaktbrood" noemen. Ik ben Belg! Gewoon gehakt, eitjes, kruiden en paneermeel. Of je hier nu in Nederland bij C1000, Plus, Albert-hein, Emte... of een andere supermarkt koopt... speklappen, gehakt, suddervlees of zelfs het betere/duurdere vlees... het is hier PURE OPLICHTERIJ...
Dat is mijn oordeel, gebaseerd op ervaring, van uit het noorden van Friesland tot het zuiden van Limburg, alsook van uit de uit ... Breskens. Beste supermarkt van Zeeland 2011!?

Ik koop mijn vlees, als ik in Nederland ben... Bij Aldi!
We zijn zeilers, en de waters in Nederland zijn nu eenmaal beter als in Belgie

tenormin
door tenormin - Feb 12, 2012 om 21:20
16850 Antwoorden / 108 Vragen

wannes-1965
is het Aldi vlees dan geen duits vlees?

mhofman
door mhofman - Feb 12, 2012 om 21:28
530 Antwoorden / 93 Vragen

Waar ging het ook alweer om A la minuut het woord zegt het al elke kant 1 niet meer dan 2 minuten en klaar HEERLIJK.

wannes-1965
door wannes-1965 - Feb 12, 2012 om 22:09
3 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Tenormin,

Ja, dat is duits, waar de normen veel hoger liggen dan in de meeste landen van Europa...

En voor Mr. mhofman,

a la minutte, Proficiat dat U frans begrijpt... maar ik dacht dat het bij de persoon arcus, er niet om de bereidingswijze ging, maar om de hoeveelheid water dat het vlees bezat... wat de winst voor de handelaar alleen maar verhoogd... jonge schoolgaande jeugd van 14 jaar vullen de rekken aan tegen 3€/uur en de werkende mens moet telkens meer en meer betalen

tenormin
door tenormin - Feb 12, 2012 om 22:32
16850 Antwoorden / 108 Vragen

wannes, ja, het ging om á la minute, dus mijn (en anderen) advies was om en om dichtschroeien en er is géén water in de rosbeef lapjes. Off Topic:(€3,00 p.u. is niet slecht betaald voor de schooljeugd als je bedenkt dat mensen uit de Oostbloklanden geronseld worden voor hard werken á €5,00 p.u.)

wannes-1965
door wannes-1965 - Feb 13, 2012 om 20:09
3 Antwoorden / 0 Vragen

Mr/Mvr. tenormin.

Als U denkt slim uit de hoek te komen ... doe zo verder!
Het is door U en andere domme mensen met deze opvattingen dat het land naar de "klote' gaat. Voor allen die dit lezen, ik heb niets tegen mensen die werken voor hun geld, of zij nu Nederlanders zijn of uit welke uithoek van de wereld dat ze ook komen... Maar als een dommerik zoals bovenstaand persoon "tenormin"
het vergelijk wil maken tussen de economie in Nederland en een land zoals hij benoemd "een Oostblokland"... moet je de prijzen van levensmiddelen en huizen ook vergelijken met de prijzen van daar... voor je het vergelijk maakt met uurlonen.

Het recht van vrije menings uiting hier in Nederland siert niet altijd de persoon die het zo hoog van de toren blaast! Zo zie je maar wat momenteel speelt bij de Nederlandse regering... Mark Rutte en Wilders...

tenormin
door tenormin - Feb 13, 2012 om 21:24
16850 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=wannes-1965 schreef op maandag 13 feb 2012, 20:09]Mr/Mvr. tenormin.

Als U denkt slim uit de hoek te komen ... doe zo verder!
Het is door U en andere domme mensen met deze opvattingen dat het land naar de "klote' gaat. Voor allen die dit lezen, ik heb niets tegen mensen die werken voor hun geld, of zij nu Nederlanders zijn of uit welke uithoek van de wereld dat ze ook komen... Maar als een dommerik zoals bovenstaand persoon "tenormin"
het vergelijk wil maken tussen de economie in Nederland en een land zoals hij benoemd "een Oostblokland"... moet je de prijzen van levensmiddelen en huizen ook vergelijken met de prijzen van daar... voor je het vergelijk maakt met uurlonen.

Het recht van vrije menings uiting hier in Nederland siert niet altijd de persoon die het zo hoog van de toren blaast! Zo zie je maar wat momenteel speelt bij de Nederlandse regering... Mark Rutte en Wilders...

Denk dat U en ik elkaar misverstaan, als ene Belg en ene Ollander. Wij schroeien bieflapjes snel dicht zodat de smaak behouden blijft. Off Topic: Ik nam het op voor mensen uit die Oostbloklanden; dat zij worden uitgebuit.Ik kom nooit "slim uit de hoek".