Webshop beweert niet betaald
Goedemorgen,
Gisteravond medio 18.00 uur ben ik gebeld door iemand van gigameubel dat de betaling van mijn online bestelde eettafel niet bekend is. Ze zijn veranderd van computersysteem en zijn alles aan het updaten en blijkt dat deze gegevens niet vindbaar zijn. Ik geef aan op dat moment eigenlijk direct dat ik denk dat ik contant heb betaald bij aflevering en dat ik daar nog expliciet om gevraagd heb of dat mogelijk was omdat ik contant geld in huis heb en niet het hele bedrag kan pinnen. Dat is geen probleem. Bij aflevering geef ik 300 euro af en laat de 1 euro zitten het bedrag was nl 299 euro. Daarbij zijn mijn inmiddels ex-vriend aanwezig en mijn vriendin, zij kunnen dus getuigen.
Begin dit jaar besluit ik de tafel te verkopen via marktplaats omdat het toch niet is wat ik zocht en ik verkoop m vrij snel en heb daarna ook de bon weggegooid omdat ik de tafel niet langer in mijn bezit heb. Nu komt Gigameubel dus bijna 1 jaar later out of the blue dat ik niet heb betaald en dat ik het alsnog binnen 7 dagen moet betalen. Ik ben het hiermee niet eens. Ik ga niet 2x betalen voor een eettafel en buiten dat hoe kan ik iets geleverd krijgen zonder dat ik daarvoor betaald zou hebben. Het is geen wehkamp!!!!
Ik heb het idee dat zij hun administratie of iets dergelijks niet op orde hebben en ik vind het ronduit belachelijk dat dat nu in mijn schoenen word geworpen! Ik heb wel degelijk betaald!
Bovendien staat in hun voorwaarden dat je vooraf of bij aflevering moet betalen dus hoe kan ik een eettafel in mijn bezit hebben dan?
Ze dreigen nu met incassokosten etc. en dat ik binnen 7 dagen moet betalen en reageren niet meer op mail.
Wat moet ik nu doen?
Met vriendelijke groet
Topantwoord
Hartelijk dank voor uw antwoord. Ik ben er ondersteboven van! Ik heb inmiddels ook contact gehad met een advocaat inderdaad en die beweert hetzelfde. Tevens heb ik het advies gekregen om de voorwaarden van hun website direct vandaag te printen omdat het nog wel eens wil voorkomen dat ze die aanpassen. Dat heb ik dus net gelijk gedaan. Waarin ook staat dat er of vooraf of bij aflevering betaald moet worden.
Topantwoord
Compleet dwaas bedrijf. Mocht er een briefje komen van een incassobureau, één keer een mail sturen, daarin vermelden dat de tafel bij aflevering contant betaald is. Ook vermelden dat u van verdere correspondentie verschoond wenst te blijven en dat u een eventuele rechtsgang met vertrouwen tegemoet ziet.
Correspondentie bewaren, telefoontjes afkappen en dan klaar.
Uw verhaal overtuigd mij niet dat u betaald hebt, is verder ook niet belangrijk.
U zegt tegen de beller van Gigameubel dat u denkt contant betaald te hebben.
U heeft daar expliciet om gevraagd, dan verwacht je dat je ook zeker weet dat je contant betaald hebt.
Wel €300 in huis maar niet €300 kunnen pinnen, dat weet u nog precies na een jaar?
Ex vriend en vriendin kunnen getuigen, waarom dan dit hele verhaal?
Eettafel na een half jaar verkocht en aankoopbon maar weggegooid, zou de bon aan koper belooft hebben i.v.m. garantie.
Gisteravond, omstreeks 18 uur bent u gebeld, u zegt dat ze nu dreigen met incassokosten en niet meer reageren op mail??
Hebben ze eerder wel op mail gereageerd dan, uw bericht is van 8.18 uur de morgen na het telefoontje, toch raar wat u schrijft.
Er is dus al (mail) contact geweest vóór het bewuste telefoontje van 18.00 uur?
Dat je bij aflevering moet betalen zegt nog niet dat er ook betaald is.
Er kan een fout gemaakt zijn, als er b.v. op de bezorgbon staat dat u online betaald heeft vraagt de bezorger u niet om te betalen.
Gigameubel moet toch na kunnen gaan welke betaling, online of bij bezorging, u voor de aankoop gekozen had.
Als u bij hun een account aangemaakt hebt is dat daar ook terug te vinden.
Lijkt me dat ze in dat telefoongesprek toch wel meer informatie gegeven hebben dan dat de rekening nog open stond en ze een nieuw computersysteem hebben.
Uw antwoord is in het geheel niet hulpvaardig en is enkel een eigen wantrouwende interpretatie van het probleem TS ons verteld.
Misschien heeft u een geheugen probleem maar de meeste mensen die iets een jaar geleden online gekocht hebben en aan de deur bij aflevering betaald hebben kunnen zich nog wel herinneren hoe zij hebben betaald.
Topantwoord
Weet dat zij, dat bedrijf, alles dient te bewijzen / aan te tonen. En dat gaat erg moeilijk worden, vooral nu zij van systeem veranderd zijn.
Laat hen niet hun probleem de uwe maken. Neem eventuele telefoongesprekken op en uiteraard alles bewaren.
Maak ook een screenshot van hun voorwaarden m.b.t. het vooraf, of bij aflevering, betalen.
Het staat er ook zeer duidelijk: "Artikelen dienen betaald te worden bij of voor de aflevering."
Inderdaad hartelijk dank voor uw reply!
beste Philip
Aangezien ik niet in de verdediging hoef bij u hoop ik niet dat u dit ooit overkomt.
Bovendien heb ik gisteravond na het telefoontje mails ontvangen van de klantenservice na sluiting. Dat ik besluit na een half jaar een eettafel te verkopen is mijn zaak. stomme aankoop en nu helemaal.
Buiten dat ja, juist omdat ik in die maand al het eea had gepind en ik wel geld in huis had liggen. Uw achterdocht baart me zorgen. Ik ben blij dat ik een eerlijk en oprecht mens ben en mij dus nooit zo zou uitten. Juist omdat ik mijn geld goed manage weet ik drommels goed wat er in en uit gaat en wat waar ligt vooral als je op de kleintjes moet en wil letten. Ik heb contant betaald 300 procent zeker voor die 300 euro.
En dit verhaal is belangrijk zodat andere mensen wel 10 keer opletten met dit bedrijf. In hun voorwaarden staat trouwens duidelijlk vermeld dat je vooraf dient te betalen met ideal of aan de deur met pin of contant.
Bovendien heb ik met een gastaccount besteld dus geen account aangemaakt! En nee ik heb telefonisch niet meer te horen gekregen dan dit. Waarop later na sluitingstijd de mails zijn verzonden door hen en telefonisch geen bereikbaarheid meer was en hen op mijn mail om mij te bellen geen reactie is gekomen.
Verder laat ik het hierbij.
Beste onrecht2026
U weet zeker dat u contant betaald hebt.
Dat is het belangrijkste, mijn mening is niet belangrijk.
ik gaf alleen aan wat ik vreemd vind in uw verhaal, zeker als u 2 getuigen van de contante betaling hebt zou ik me dan ook niet druk maken.
@Onrecht2016,
U staat helemaal in uw gelijk. U hoeft zich niet te verdedigen tegen mensen (gewoonte reageerders) die uw probleem wantrouwen (zoals de waard is vertrouwd hij zijn gasten). Het beste kunt u zulke nare, wantrouwende, reacties negeren. De meeste mensen hebben wel hulpvaardige antwoorden gegeven. Daar kunt u vast wel wat mee... Ik wens u veel succes! :)
Opvallend dat er kortgeleden een op dit verhaal gelijkend probleem met een webshop stond.Merkwaardig omdat je bij de meeste webshops vooruit betaald moet worden.Het is komkommertijd !!! Dus tijd om mensen van hun geld af te helpen .Niet verder meer op reageren TS
Na een jaar er achterkomen dat er niet betaald is is jammer voor hun maar dan hadden ze maar eerder mee moeten komen.
Ik denk dat met het overzetten van de administratie gewoon iets mis is gegaan of dat de chauffeur `vergeten is` om het af te melden,
Maar mocht er toch een incasso bureau een brief sturen dan daar direct op reageren en meteen een verklaring van getuigen mee sturen.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Servicecontract voor warmtepompverwarming kost E 481 pj ???
Waarom is een servicecontract voor een warmtepompverwarming van een appartement zo veel duurder dan dat ik ooit voor een cv-verwarming servicecontract heb betaald?
Offerte gekrgen voor een 1 jaar jong nieuw opgeleverd appartement, kosten E 481,00 per jaar !!
Voor cv ketel betaalde ik ca. E 8,00 per maand... ( E 96,00 per jaar)
Is dit een nieuwe melkoe voor installatiebedri
...
Lees meer
Wunderland Kalkar onterechte kostem
Mogen personeelskosten zo worden doorberekend ? Lees meer
Webwinkel
Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.
Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden.
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g
...
Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer