Sj
door Sjors90 Jun 8, 2022 om 18:37
Winkels & webshops

Webshop game deal is geen deal

In mijn mail kreeg ik van de webshop bericht dat er deals waren op games.
Als ik door de lijst scroll zie ik bepaalde games tussen staan die gewoon de standaard prijs nog hebben. Met daarbij altijd scherp geprijsd label.
De meeste games hebben een nieuw prijs van 60 tot 70 eur.
De betreffende game word in deze deal lijst nog steeds voor 70 eur aangeboden.
Terwijl ander winkels/webshop. Al 10 eur goedkoper zijn. Zonder dat die in aanbieding staan.
Ik vraag me dan af.
Mag een webshop/winkel producten als aanbieding labelen en toch de standaard prijs voor vragen?

1256 4 Rapporteer

ne
door neodutchio - Jun 8, 2022 om 18:41
5167 Antwoorden / 12 Vragen

Een aanbieding wil niet altijd korting betekenen. Zij bieden iets aan en u kan dat accepteren. Zij vinden iets scherp geprijsd, maar die mening kan voor een ander weer anders zijn.

Gelukkig komt er een wet die bij aanbiedingen verplicht dat de van prijs minimaal 30 dagen voor het ingaan van de aktieprijs ook gehanteerd is. Alle andere kreten hebben geen waarde.

Sj
door Sjors90 Jun 8, 2022 om 18:47
Antwoorden / 1 Vragen

Ah zo.
Het is maar net hoe je interpreteert.
Ik zie scherpe prijs als extra korting.
Hun zien het als een mooie prijs voor hun product.
Daarmee is het in hun ogen geen aanbieding.
Maar wel goeie reclame.

Klinkt dan wel logisch.
Maar ja vind het wel slinkse manier om klanten te lokken

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jun 8, 2022 om 18:44
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Dat mag en het is altijd van belang om goed na te gaan of deze webshop wel betrouwbaar is. Ik kan niet voor u nagaan of dat zo is omdat u niet noemt welke webshoip het is, daarom wel: wil ik  ook u wijzen op de veelheid van waarschuwende info die er al is m.b.t. het nagaan van betrouwbaarheid van webwinkels, bestellen in het buitenland of van goederen die uit het verre buitenland komen, dropshippers etc.  (Mogelijk een aantal overbodig)

Zie dit fragment: https://www.bnnvara.nl/kassa/videos/575869?utm_source=20220109-kassa&utm_medium=email&utm_campaign=Kassa&utm_content=Kassa%20zondagbrief

Zo u tot vermoeden komt dat u wordt/bent opgelicht, doe dan melding bij de politie.

Zie verder ACM www.consuwijzer.nl (https://ictrecht.nl/2011/06/20/een-klacht-over-een-webwinkel-ga-naar-consuwijzer/)  Het nagaan of de webwinkel een erkend keurmerk met ook geschillenregeling heeft is hierbij van groot belang.

En zie verder voor nog meer info o.a.:

Bedenktijd: wanneer niet, wanneer wel? | ACM.nl

 https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/ik-heb-online-iets-besteld-maar-krijg-het-niet-geleverd-wat-nu  ; https://www.thuiswinkel.org/consumenten/veilig-online-shoppen/betrouwbare-webshop;   https://www.plusonline.nl/veilig-online/bestellen-

Bekende malafide handelspartijen | politie.nl

Online winkelen: wat zijn de regels? onsumentenbond en  https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/dropshipping-hoe-werkt-dat

Bestellen in China: let op de valkuilen | PlusOnline

Sj
door Sjors90 Jun 8, 2022 om 18:49
Antwoorden / 1 Vragen

Ik wil nog geen namen noemen over de webshop.
Kan u wel vertellen dat deze heel betrouwbaar is.
En al jaren reclame van te zien en te horen is op tv en radio ;)

heremietkreeft
door heremietkreeft Jun 8, 2022 om 18:59
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Ik gaf al aan dat het mag en indien u van mening bent dat deze webshop betrouwbaar is , is en blijft het helaas dan wel uw probleem.
Daarbij geldt dat reclame van webshops, ook al zijn ze al jaren op tv en radio niet wil zeggen dat zij ook betrouwbaar zijn.
Dat is op veel manieren na te gaan en mogelijk is die website wel degelijk ook betrouwbaar. De naam zal ongetwijfeld ook bij o.a.  'Truspilot' te vinden zijn.

Topantwoord

rj
door rjw - Jun 8, 2022 om 19:20
3281 Antwoorden / 5 Vragen

Maar wat is nu het probleem? Als het elders goedkoper is koop je het toch daar?

Sj
door Sjors90 Jun 8, 2022 om 20:21
Antwoorden / 1 Vragen

Gaat het me niet om. Was gewoon nieuwsgierig en het viel me op. Dus vroeg het me gewoon af of het mocht wat ze doen.

justmeagain
door justmeagain - Jun 8, 2022 om 22:59
623 Antwoorden / 8 Vragen

Misschien bestaat de aanbieding wel uit het gegeven dat zij de game ruim op voorraad hebben en 70 euro vragen, terwijl degene die 60 euro vragen niet kunnen leveren..

Geen idee of dit zo is maar goedkoper aanbieden en dan niet of slechts kunnen leveren is ook geen reclame.