in
door ineke@pedicare-enschede.nl Nov 18, 2017 om 02:37
Winkels & webshops

Yodeyma

Vandaag ook een pakket ontvangen van Yodeyma. Met parfums en display. Voel me er behoorlijk boos over dat zoiets aan mij gestuurd is, waar ik nooit om gevraagd heb. Heb de hele boel weer in de doos gestopt en op zolder gezet. IK reageer niet, laten  ZIJ maar reageren. Willen ze het terug? ..... Dan komen ze het maar halen.
Voel me vooral boos om de brutaliteit !!!

34390 25 Rapporteer

sjjoppy
door sjjoppy - Nov 18, 2017 om 07:32
7210 Antwoorden / 3 Vragen

Afwachten dus maar. Denk dat ik hetzelfde zou doen als u alleen doos ongeopend laten.

marita5
door marita5 - Nov 18, 2017 om 07:57
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Ineke ,

In feite hoeft u niks te doen , het lijkt mij meer een bedrijf wat levert aan ondernemers , gezien uw gebruikersnaam .

Plaats uw klacht op het ondernemersforum , klik op de rode regels .

https://www.higherlevel.nl

Lees ook hier de gegeven antwoorden ,

https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/vraag/winkels-webshops/ongevraagde-levering-ontvangen-yodeyma?id=593070

tijger1
door tijger1 - Nov 18, 2017 om 08:54
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Had u ook nog een vraag.?

hutch
door hutch - Nov 18, 2017 om 11:10
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Beste Ineke, waarom boos worden? U heeft niets besteld en u krijgt, geheel gratis, een mooi cadeautje.....
Of u nu een bedrijf heeft of dat u particulier bent, doet totaal niet ter zake.

Laat dat clubje maar eens bewijzen dat u überhaupt iets ontvangen heeft...........!! Het is toch niet aangetekend verzonden?
Gewoon privé gebruiken en verder totaal niet of nergens meer op reageren.

Mocht dat clubje toch reageren naar u toe, ook dan nergens op reageren. U weet tenslotte toch van niets, of...?
Ik zou willen dat ik dergelijke cadeautjes zou krijgen ;-)

gerbera
door gerbera - Nov 18, 2017 om 22:41
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Beschouw het als een "vroeg" Sinterklaas/Kerstgeschenk, geniet er van en verder nergens op reageren. Binnenkort wordt u gevraagd wat u van het pakket vond.  En dan is uw vraag "welk pakket" niets meer en niets minder. Dus gewoon weer van zolder halen en wat u kunt, gewoon gebruiken.

costnix
door costnix Nov 19, 2017 om 08:42
2874 Antwoorden / 1 Vragen

En nu maar hopen, dat de TS er geen allergische reacties krijgt bij gebruik.
Klagen bij de leverancier kan ze niet. Ze heeft toch niets ontvangen?!

gerbera
door gerbera Nov 19, 2017 om 10:58
7372 Antwoorden / 14 Vragen

en wat u kunt, gewoon gebruiken.
Gelet op de gebruikersnaam heeft de Ts er denk ik wel kijk op.;-)

tijger1
door tijger1 Nov 19, 2017 om 19:57
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Een pedicare heeft kijk op parfum?

gerbera
door gerbera Nov 19, 2017 om 21:41
7372 Antwoorden / 14 Vragen

@tijger1, Vraag het haar, zal je verbazen wat ze in een goede opleiding leren.

tijger1
door tijger1 Nov 19, 2017 om 22:36
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Pedi heeft met voeten van doen.

gerbera
door gerbera Nov 20, 2017 om 10:33
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Goh of ik dat niet wist, maar goed laat maar zitten u heeft zoals gewoonlijk weer gelijk. Weleens van medische pedicure gehoord?

tijger1
door tijger1 Nov 29, 2017 om 11:00
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Zeker weet daar alles van, maar ook die heeft niets van doen met parfum.

gerbera
door gerbera Nov 29, 2017 om 11:17
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Ik geef het op, wel eens van huid analyse gehoord? (Ja dat leren ze bij hun opleiding) kunnen ze a.d.h. van de stoffen in een product zien of iemand daar allergisch voor is. Hoe ik dat weet? mijn dochter heeft toevallig naast schoonheidsspecialiste ook de opleiding manicuren en medisch pedicure gevolgd. Maar ja wie ben ik. En zeur niet meer over tikfoutjes, dit schreef u, pedicare

tijger1
door tijger1 - Nov 19, 2017 om 11:25
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Overdrijven is ook een vak.

in
door ineke@pedicare-enschede.nl - Nov 29, 2017 om 01:27
1 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor jullie reacties.
Ben inmiddels meerdere keren gebeld door het nummer 34913534300 , alleen op mijn vaste telefoon. Omdat het een voor mij onbekend - en vooral buitenlands nummer is, heb ik nog nooit opgenomen. Inmiddels weet ik ook dat dit nummer van Yodeyma in Madrid Spanje is.
De doos staat nog steeds op zolder en ik weet nog niet wat ik er mee ga doen.

diumenge
door diumenge - Nov 29, 2017 om 06:05
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Of je neemt gewoon die telefoon op en geeft aan geen interesse te hebben. Maak dit niet groter dan het is.

hutch
door hutch - Nov 29, 2017 om 08:54
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Het adres van dat malafide 'bedrijfje' is: Calle Félix Boix 7 1, 28036 Madrid (Spanje).

Als ik u was zou ik de inhoud van die doos gewoon gebruiken. Verder inderdaad niet reageren.
Misschien zou u aan Sinterklaas met zijn Zwarte Pieten kunnen vragen om daar even langs te gaan als zij weer terug gaan .

Mocht u door een ander Spaans nummer gebeld worden, deze nummers zijn ook van dat clubje:
0034-913534304  /  0034-902181535  /  0034-900373844

hutch
door hutch - Nov 29, 2017 om 09:20
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Yodeyma is ook al crimineel bezig (geweest) / berucht in Spanje, gezien op * deze * website.

Vertaald komt het er op neer:
"Het mode- en parfumbedrijf Puig heeft de rechtszaak tegen Yodeyma Parfums, voor oneerlijke concurrentie en inbreuk op het handelsmerk, gewonnen nadat de Rechtbank van Alicante het beroep van Yodeyma volledig heeft verworpen. Yodeyma distribueert en verkoopt parfums, aan kappers en via internet, welke imitaties zijn van de originele parfums van Puig."

Het is dus duidelijk een crimineel 'bedrijfje' met de intentie om zoveel mogelijk mensen te duperen, mede gezien de vele klachten op internet.

Laat iedereen gewaarschuwd zijn!!

er
door erikelena Feb 13, 2018 om 21:32
4 Antwoorden / Vragen

Yodeyma  frabriceerd zijn eigen parfums, met eigen ontwerp en verpakking. En verkoopt deze voor een zeer schappelijke prijs, daar is niets crimineels aan. De rechtzaak ging slechts om de bescherming van het merkrecht. Als u mij een iemand kunt noemen die Yodeyma heeft gedupeerd dan hoor ik dat graag van u.

jo
door jorisw - Feb 13, 2018 om 19:16
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Als je altijd zo "zorgvuldig" met je persoonlijke informatie omgaat zoals nu loop je nog wel meer van dit soort risico's.

er
door erikelena - Feb 13, 2018 om 20:33
4 Antwoorden / Vragen

Het kado pakket is geheel gratis en zonder verplichtingen. Het is puur een marketing  strategie om het merk in Nederland te lanceren. Niemand is verplicht om ooit een bestelling te doen en men zal ook nooit een factuur van ze krijgen.
Yodeyma is een Spaans bedrijf gespecialiseerd in het fabriceren van hoge kwaliteits parfums.
Ze bestaan al meer dan 25 jaar en zijn aktief in 23 Europesche landen.
De Anko, Anbos en Provoet zijn ook op de hoogte van deze marketing strategie.
Voor vragen kunt u altijd het gratis klantennummer 0800-0221635 bellen (ma t/m do 09-18 en vrij 09-14).

tijger1
door tijger1 Feb 13, 2018 om 20:49
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Houd op met dat gespam.

er
door erikelena Feb 13, 2018 om 21:17
4 Antwoorden / Vragen

Is geen spam maar de consumenten hebben recht op wederhoor.
Om zo beide kanten van het verhaal te horen en hun eigen conclusies te trekken

er
door erikelena - Feb 13, 2018 om 20:45
4 Antwoorden / Vragen

Dit is hun website.
https://www.yodeyma.com/holland/nl/

ju
door juliomariner Feb 13, 2018 om 21:01
1330 Antwoorden / 2 Vragen

Waarom reageert u niet op de opmerking van hutch dat dit een crimineel bedrijf is dat nagemaakte parfums probeert te verkopen?

er
door erikelena Feb 13, 2018 om 21:15
4 Antwoorden / Vragen

Is zeker geen crimineel bedrijf, en de rechtzaak ging slechts over het vermelden van een merk

tijger1
door tijger1 - Feb 13, 2018 om 20:52
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Gerapporteerd.

er
door erikelena - Feb 13, 2018 om 21:10
4 Antwoorden / Vragen

Is geen spam maar de consumenten hebben recht op wederhoor.
Om zo beide kanten van het verhaal te horen en hun eigen conclusies te trekken

kn
door knibbelakker46 - Apr 9, 2018 om 20:47
1 Antwoorden / Vragen

wat een onzin dat je er BOOS over wordt , volgens mij ben je zelf degene die het pakket in ontvangst nam .
mijn vrouw kreeg dit pakket ook toegestuurd in haar eigen kapsalon ,ff een belletje gedaan en in de verkoop ....zal je vertellen dat deze display snel leeg was en dat we al meerdere keren een bestelling hebben gedaan ......loopt als een trein ,dus yodeyma is een keurig bedrijf die gewoon hun werk doen.
veel nederlanders klagen altijd ......nu KRIJG je eens een keer wat ,is het weer niet goed .

ps . als je dit doosje nog op zolder hebt staan ,kom ik het graag halen ....wel gratis natuurlijk!!!!

ne
door neodutchio Apr 9, 2018 om 20:56
5165 Antwoorden / 12 Vragen

U bent wel heel makkelijk. U krijgt iets, zonder factuur. U gaat het verkopen, maar weet u ook wat u verkoopt? U bent als verkoper verantwoordelijk. U kunt geen inkoopfactuur overleggen, dus als er ergens een probleem zou zijn kunt u nergens aankloppen.
Ontzettend dom om iets door te verkopen dus. Ik mag hopen dat u vrouw gewoon een kapper aan huis is en dat zij geen salon met personeel heeft. Van de wet- en regelgeving heeft u immers geen verstand.

kn
door knibbelakker46 Apr 9, 2018 om 21:47
1 Antwoorden / Vragen

hier de mevrouw met haar eigen kapsalon met 7 personeelsleden
ik heb netjes gebeld met yodeyma en deze vertelde mij, dat het een promotie pakket was.
die ik gewoon kon gebruiken( verkopen) en weggeven aan de eventuele klanten of personeelsleden
dat heb ik gewoon gedaan en veel mensen waren hier positief over dus zodoende heb ik mijn eerste officiele bestelling gedaan.
en daar kreeg ik netjes een factuur van.
het blijkt gewoon een bedrijf uit spanje te zijn dat hier meer bekendheid wil krijgen dus vandaar het gratis promotiepakket

ne
door neodutchio Apr 9, 2018 om 22:13
5165 Antwoorden / 12 Vragen

U bent verantwoordelijk voor de gevolgen als u het verkoopt danwel weg geeft. U kent de inhoud niet van de flesjes. Even advocaat van de duivel, er is nu make up op de markt met asbest. Als iemand ziek wordt is de verkoper niet verantwoordelijk. Een verkoper kan dit claimen bij het bedrijf waar zij het inkopen. U hebt de eerste partij niet ingekocht en hebt dus ook geen inkoopfactuur. Stel dat iemand een probleem krijgt met deze luchtjes, dan kunt u de tent sluiten. Iemand krijgt brandwonden en heeft dus blijvend letsel. U kunt niet aankloppen in Spanje en bent zelf verantwoordelijk voor de kosten.  Ander wettelijk punt: hoe zit het met de etiketten op de verpakking. Een keer de NVWA op bezoek en u kunt een leuke rekening verwachten.
Best leuk dat gratis materiaal, maar een ondernemer die nadenkt zal er zijn handen niet aan branden.

er
door erikelena Nov 14, 2018 om 19:38
4 Antwoorden / Vragen

Alle Yodeyma parfums voldoen aan alle Europesche veiligheidsnormen (IFRA), dus er is geen enkel gevaar.

tijger1
door tijger1 Nov 14, 2018 om 19:40
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Spam

Gerry1969
door Gerry1969 - Apr 9, 2018 om 20:54
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Persoonlijk zou ik ervoor kiezen het pakket eigenhandig terug te brengen.  Knoop er een paar dagen in Madrid aan vast en uw boosheid is verdwenen.

marita567
door marita567 Apr 9, 2018 om 23:37
1576 Antwoorden / 17 Vragen

@diewilik , topic is van bijna 5 maanden geleden , de boosheid zal inmiddels wel verdwenen zijn .

jw
door jwnanne - Nov 14, 2018 om 20:05
7 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zou het op hun kosten terug sturen! Het op zolder zetten heeft geen zin want dan heb je het wel geaccepteerd!