Myrchelle
door Myrchelle Nov 11, 2019 om 17:55
Winkels & webshops

Zalando korting misleidend

Vandaag krijg je een korting van 22% op afgeprijsde artikelen.
Een jurk was 3 dagen geleden €44,95. Met de SINGLEDEAL korting wordt dat een heel leuke galajurk voor dochterlief.

Maar vandaag kost de jurk ineens €59,95, minus 22% kost de jurk dan €46,76 als de korting zou mogen, maar nee, de jurk is niet afgeprijsd volgens zalando en helaas ze kunnen de korting niet toe passen.

Hoewel laatst een klantenservice medewerkster zei; als u binnen 2 weken ziet dat de artikelen goedkoper zijn passen we de prijs aan.

Maar dit mag toch niet?
Prijzen aan passen aan/vlak voor korting acties?

8032 9 Rapporteer

hutch
door hutch - Nov 11, 2019 om 18:31
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Ja, dat mag helaas wel.

Alleen bedrijven die WEL betrouwbaar zijn, doen dit (uiteraard) niet.

edrick3
door edrick3 - Nov 11, 2019 om 18:35
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Maar dit mag toch niet?
Prijzen aan passen aan/vlak voor korting acties?
Ja hoor, dat mag wel en dat doen ze dan ook.
Kijk bv maar eens bij MM.
Je wordt 'beduveld' waar je bij staat.
Had je dus beter meteen kunnen kopen. ;-(

panter22
door panter22 - Nov 11, 2019 om 18:51
6599 Antwoorden / Vragen

Zalando hanteert dagprijzen. Elke dag even op de site kijken of de galajurk weer goedkoper is en dan niet meer wachten, maar kopen,

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 11, 2019 om 18:54
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Dat mag, als ook hiervoor al gezegd. Heeft u dan bijv. nooit gehoord dat er ook nog bedrijven zijn die vlak voor een (alsdan zogenaamde) aktie hun prijzen eerst verhogen? Dat heeft men dus kenneliujk nu bij Zalando ook gedaan.
Mijn advies: let op of het artikel inderdaad binnen 14 fdagen weer goedkoper is maar zelfs dan, u heeft de uitspraak niet zwart op wit.

Iedere leverancier is vrij om prijzen op ieder gewenst moment aan te passen (tenzij er voor speciale producten wettelijk een uitzondering is vastgesteld en dat is iets dat zeker voor producten die Zarlando verkoopt zeker niet aan de orde is).

Donuts
door Donuts - Nov 11, 2019 om 19:00
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Zalando is volkomen betrouwbaar!

ALLE webshops, zeker de grote bekende, werken met dynamische prijzen, dat betekent dat de prijs zelfs per dag enkele keren kan veranderen. Even de prijs van de jurk in de gaten houden, grote kans dat hij morgen of één van de volgende dagen weer goedkoper is.

ne
door neodutchio - Nov 11, 2019 om 21:59
5165 Antwoorden / 12 Vragen

De korting geldt op alle afgeprijsde artikelen met een minimum bestelwaarde van €100,-. Het kan dus zijn dat ze van bepaalde artikelen de korting hebben weggehaald om niet onder inkoopprijs te hoeven verkopen. Immers, zou de jurk normaal €59,95 zijn, was die onlangs afgeprijsd voor €44,95 en had u nu maar €35,06 hoeven te betalen. Het doel van Zalando is wel om winst te maken.

Om o.a. die reden heeft V&D het ook niet gered. Ik kocht daar altijd kostuums. Normaal €99,- per stuk, maar na de opruiming de pogingen om het alsnog te verkopen en kocht een pak voor €33,-. Het houdt een keer op.

Ar
door AriEllis - Nov 12, 2019 om 11:04
57 Antwoorden / Vragen

Nee, prijzen aanpassen vlak voor acties mag niet zomaar. Zie link hieronder. (Is wel uit 2018 maar is volgens mij nog actueel.)

https://www.consumentenbond.nl/nieuws/2018/winkels-hardleers-met-nepaanbiedingen

Maar ts schrijft: "Vandaag krijg je een korting van 22% op afgepijsde artikelen." Dus als de jurk drie dagen geleden afgeprijsd was voor 44,95 en op het moment van de singlesday actie uit de aanbieding gehaald was doen ze het m.i. correct.

Zelf heb ik de actie niet gezien dus ik ga puur uit van wat in de OP staat.

aurora1
door aurora1 - Nov 12, 2019 om 11:32
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Natuurlijk mag dat.
Maar voor een voordelige galajurk is vaak ook wel moois voordelig bij H&M te vinden of bij de Kringloper. Of C&A.

nu
door nuppe777 - Dec 9, 2019 om 19:23
1 Antwoorden / Vragen

Hoi.
Ik ben al vanaf 26 september bezig om voor mijn kleinkind 20 euro terug te krijgen van Zalando.
Ik heb nu 11 telefoongesprekken gevoerd en ben 3 uur en 12 minuten verder.
Alleen wil het nog niet echt vlotten met deze professionals.
Op de website staat nog wel met dik gedrukte letters ; ONZE SPECIALISTEN STAAN VOOR JE KLAAR.
Is dit misschien iets voor de Belbus??.

panter22
door panter22 Dec 9, 2019 om 19:27
6599 Antwoorden / Vragen

Hoe kan dat nou? Teruggestuurd met de verkeerde code?