L.
door L.Rooijackers Jan 28, 2017 om 19:30
Winkels & webshops

Zit al wkn ermee om naar een opticien te gaan, ik zit nog met prisma ?????

Daar is nog niet over gesproken, over "prisma" en de meeste opticiens hebben die niet in dienst, mensen die daar extra voor geleerd hebben of ze hebben iemand in dienst en dan moet je een aparte afspraak maken en dat is meestal 1 speciale dag in de week, echt ergerlijk. Ik heb in 5 jaar tijd nu 2 opticiens gehad, maar ben nog steeds niet tevreden. Ook een reden is dat ze niet goed letten op hoe en of een bril je goed staat, ook vaak heb ik er last van aan mijn neus. Nu moet ik ook naar een opticien, maar ik durf niet meer naar eentje toe te gaan.

1343 7 Rapporteer

fa
door familyman - Jan 28, 2017 om 19:39
888 Antwoorden / 1 Vragen

Met deze oogafwijking moet u gewoon naar een oogarts gaan.

tijger1
door tijger1 - Jan 28, 2017 om 19:48
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Twee verschillende in vijf jaar vind ik nog wel meevallen. Maar dan gaat u toch naar de oogarts.

ro
door roelofs1954 - Jan 28, 2017 om 20:42
9 Antwoorden / 2 Vragen

maak altyd een afspraak met een optometrist .die heeft een hbo opleiding.. of eerst langs de oogarts

aurora1
door aurora1 - Jan 28, 2017 om 21:12
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ga dan maar naar de oogarts.
Ik lees overigens dat niet altijd alle problemen met een prismabril opgelost worden, ik las dat hier (even op de rode regel klikken): http://beterzienisbeterlezen.nl/visuele-training/prismabrillen/

Ve
door Vera23 - Jan 28, 2017 om 21:29
1 Antwoorden / Vragen

Het is belangrijk om prisma's aan te laten meten door een orthoptist. Een orthoptist heeft een 4 jarige HBO opleiding gevolgd en beschikt over de kennis en behandeld de samenwerking tussen de ogen en de oogmotoriek. Voor meer informatie lees: http://www.oogartsen.nl/oogartsen/onderzoeken/onderzoek_orthoptie/.

Gerry1969
door Gerry1969 - Jan 29, 2017 om 01:17
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Optofobie?

aurora1
door aurora1 - Jan 29, 2017 om 20:13
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Of een bril iemand al dan niet goed staat zijn meningen vaak verdeeld over, dus dat zou ik niet laten afhangen van de winkelier die u een bril verkoopt maar zelf beoordelen of iemand meenemen die een naar uw oordeel dit mede kan bekijken.
Als een eenmaal aangeschafte bril niet lekker zit of bijv. pijn doet op de neus, dan moet u ermee terug naar de winkelier want dan kan die de bril bijstellen en soms moet je daar vaker voor terug gaan.
Naar de oogarts zou mijn gedachte zijn en horen wat die adviseert. Een oogarts heeft eerst de opleiding tot arts gevolgd en heeft vervolgens een specialistatie oogheelkunde van zo'n 5 jaren gevolgd. Het is een wetenschappelijke opleiding, het betreft een medisch beroep en niet een para-medisch beroep.
Ik zou overigens ook bij uw verzekering uitzoeken (eventueel de vraag per mail stellen, niet telefonisch doen), of u bijv. een verwijzing van de huisarts nodig heeft voor de oogarts en hoe het met het eventueel vergoeden van een prismabril zit en of dat aanmeten door een aparte medewerker in een winkel extra kost en of dat wel vergoed wordt door uw verzekering.