Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: marly18
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Aug 23, 2012 om 08:59Ervaringen met SanifactoryNooit van gehoord. Maar check of ze zijn aangesloten bij een branchevereniging, zoals het CBW. Vraag ook na bij de branchevereniging of het klopt dat ze zijn aangesloten (sommige bedrijven voeren logo's van brancheverenigingen zonder dat ze lid zijn).
Als ze zijn aangesloten bij een branchevereniging, dan kun je de gok wel wagen. De bv staat dan namelijk in voor de serviceverlening, en als de zaak failliet gaat, zorgen zij ervoor dat lopende orders correct worden afgehandeld. Wees er ook zeker van dat de installateur aangesloten is, of check de voorwaarden dat de leverancier alle verantwoordelijkheid voor de installatie op zich neemt.
Niet aangesloten? Dan ook niet kopen, zo ik zeggen. Een verkeerd aangelegde badkamer kan heel grote, nare en vooral dure gevolgen hebben - dat weet ik uit eigen eravring. Wij hebben één keer de fout begaan om met een niet-aangesloten bedrijf in zee te gaan, en dat is ons duur komen te staan. Nooit meer een niet-aangesloten bedrijf in ons huis! -
Aug 23, 2012 om 08:52wat moet ik doenAls jongo/calsedon is aangesloten bij de ANVR kunt u klagen bij de Geschillencommissie Reizen (www.geschillencommissie.nl). U moet dan wel kunnen bewijzen dat u zo vaak heeft geklaagd, en de reisorganisator voldoende kans heeft geboden om uw klachten (ter plaatse) op te lossen.
Is de reisorganisatie niet aangesloten bij de ANVR, dan zult u het inderdaad via de rechstbijstand moeten doen. Heeft u die ook niet, dan is de enige optie om zelf naar de rechter te stappen. Maar aangezien dat duur, ingewikkeld en tijdrovend is, kunt u het er dan maar beter bij laten zitten. -
Aug 23, 2012 om 08:46annulerenInderdaad zit u eraan vast vanaf het moment dat u de aanbetaling deed. Hiermee geeft u namelijk aan dat u wederzijds akkoord bent met het kopen/leveren van dat product of die dienst, tegen die prijs.
Dat veel leveranciers de service verlenen dat u nog kunt ruilen of soms zelfs kosteloos annuleren, maakt dit nog niet tot een recht.
Dat levert ook voordelen op: een verkoper kan namelijk ook niet zomaar onder zo'n overeenkomst uit.
Voor in de toekomst: zorg ervoor dat u zo veel mogelijk boter bij de vis krijgt: betaal dus zo min mogelijk aan, en betaal pas als het product of de dienst daadwerkelijk geleverd is. Bij sommige brancheverenigingen, zoals het CBW, is het gebruikelijk dat er tot 30% wordt aanbetaald (dit staat ook in de Voorwaarden waarmee u automatisch akkoord gaat als u een koopovereenkomst sluit), maar wettelijk is aanbetalen geen verplichting. Alleen als er voor u iets op maat wordt gemaakt is een aanbetaling wel heel redelijk om te vragen/betalen.
Voortaan dus éérst nadenken, dán pas tekenen en pas op het allerlaatst betalen. -
Aug 3, 2012 om 13:57telefonisch verkoop van tijdschriften aan kinderenIs er nu niemand die ziet dat NME in dit spotje aan de haal gaat met de Monty Python-animaties uit Monty Python's Flying Circus uit de jaren '70? Het gaat hier helemaal niet om god, maar om het op een ontzettend onleuke manier hergebruiken (en daarbij volkomen uit z'n verband trekken) van legendarische tv! Graham Chapman draait zich om in z'n graf...
-
Jul 3, 2012 om 15:10klacht postbezorging Post NL[quote=wimwest schreef op dinsdag 3 jul 2012, 13:58]
Klacht indienen bij de OPTA!
Die honoreren alleen de klachten van de verzender en niet van de ontvanger. Dit omdat de verzender formeel de overeenkomst heeft gesloten met Post.nl, en niet de ontvanger. -
Jun 29, 2012 om 15:26Keuken niet leverbaarFormeel is een ondertekende koopovereenkomst voor beide partijen bindend. Als het andersom was geweest, dus als u op de koop terug had willen komen, had de winkel u ook kunnen verplichten om op basis van de ondertekende koopovereenkomst de keuken af te nemen.
Check in elk geval wat de algemene voorwaarden van de winkel over dit soort dingen zeggen.
Maar in dit geval is het de vraag hoeveel u ermee opschiet om op uw strepen te gaan staan: als het er niet is, is het er niet. Als u twijfelt aan het waarheidsgehalte van wat de winkel beweert, kunt u proberen uit te zoeken of ze aan nieuwe kopers nog wél stalen van 10 cm beloven. Zo ja, vraag deze belofte dan op schrift. Daar kunt u ze vervolgens mee om de oren slaan.
Is de keukenboer aangesloten bij het CBW? Dan kunt u ook daar even contact mee opnemen.
Persoonlijk zou ik in zo'n geval mijn keuken bij een andere leverancier gaan halen. Deze leverancier blijkt in elk geval niet betrouwbaar, en dat is een bijzonder slechte start bij de aanschaf van een keuken. Ze laten u nu in de kou staan, wat denkt u dat ze gaan doen als u achteraf problemen met de (levering van de) keuken krijgt?
Lekker uw centen naar een andere leverancier brengen die zich wél betrouwbaar en medewerkend opstelt. -
Jun 29, 2012 om 15:14waar kan je de onkosten verhalenZo te horen is dit een beunhaas die volkomen zelfstandig opereerde. Nooit slim om zo iemand in te huren bij een klus die veel kost en waarbij vakmanschap cruciaal is.
Achterafgepraat, maar misschien een tip voor anderen of een volgende keer: neem voor grote klussen iemand in de arm die is aangesloten bij een branchevereniging. Bij bedrijven die zijn aangesloten is bij faillissementen de kans groter dat er iets geregeld wordt voor de klanten van het failliete bedrijf. Bij sommige branches wordt het klantenbestand door een ander aangesloten bedrijf overgenomen, bij andere zorgt de branchevereniging daar zelf voor. Bovendien is vrijwel elke branchevereniging aangesloten bij de Geschillencommissie, zodat je daar terecht kunt met klachten over een aangesloten bedrijf.
-
May 31, 2012 om 15:00Geluid Hema zakloze stofzuigerHet klopt dat zakloze stofzuigers over het algemeen meer herrie maken dan stofzuigers met zak. Dat staat ook in de Consumentengids van komende maand. Daar heb je nu niet zo veel aan, behalve dat je weet dat het niet alleen bij deze stofzuiger het geval is...
-
Apr 26, 2012 om 16:56Philips BroodbakmachineAls je een Twitter- of Facebookaccount hebt, raad ik je aan om Philips langs die weg te benaderen.
Bij Twitter: Richt je tweet aan @PhilipsNL, en zet er iets van #klacht ofzo in. Doorgaans reageert Philips vrij snel op dit soort tweets!
Met Facebook heb ik geen ervaring - misschien kan iemand anders je daarmee verder helpen?
Als je het via Twitter/Facebook hebt geprobeerd, maar het helpt niet, mail je klacht dan naar de Consumentenbond. Bijvoorbeeld naar stekeligheden@consumentenbond.nl. Of zet je ervaring op hun forum. -
Apr 26, 2012 om 16:11Het MENTALE Dieet PlanIk heb goed en slecht nieuws voor je. Het slechte nieuws is dat diëten vrijwel nooit werken. Het goede nieuws is dat er één afvalmethode die altijd werkt. Succes gegarandeerd - mits je je eraan houdt.
Vergeet diëten waarbij het uitgangspunt is dat je heel veel van de ene voedingsstof of heel weinig van de andere voedingsstof binnenkrijgt. Die veroorzaken op de lange duur namelijk tekorten of overschotten die zo ernstig zijn dat ze je gezondheid aantasten. Bovendien kan je hormoonhuishouden er jaren van van slag zijn, waardoor je bijvoorbeeld pas veel later je verzadigingspunt bereikt.
Alle voedingsstoffen, zowel koolhydraten als eiwitten en zelfs vetten heb je nodig om gezond te blijven. Maar wel in de juiste balans. Bovendien zijn er van elke voedingsstof gezonde en ongezonde varianten: suiker en witbrood zijn voorbeelden van slechte en volkorenbrood en groenten/fruit voorbeelden van goede koolhydraten. Je moet ervoor zorgen dat je geen of niet veel van de slechte varianten binnenkrijgt, en veel (in elk geval voldoende) van de goede.
Wat is dan de methode die wél werkt? Heel simpel: ervoor zorgen dat je elke dag meer calorieën verbrandt dan dat je via eten en drinken binnenkrijgt. Zorg ervoor dat je de calorieën die je binnenkrijgt uit de goede varianten van voedingsmiddelen komen, dus niet uit suiker en verzadigd vet, maar uit volkorenproducten, groente en fruit en onverzadigd vet.
Dus van je kont afkomen en bewegen. Gestaag en langdurig bewegen werkt veel beter dan heel even intensief bewegen. dus liever een halfuur op een sukkeldraf dan een sprintje, liever dagelijks op de fiets die 5 km naar je werk dan 1 uurtje per week de longen uit je lijf persen in een spinningklasje.
Schrap tegelijkertijd alle tussendoortjes van je menu, zorg ervoor dat je minstens 2 keer per dag fruit eet (geen sap en geen fruit uit blik of pot) en minstens 200 gram groente (vers, diepvries of pot/blik maakt niet uit, maar wissel wel af!), kies voor magere bereidingswijzen als grillen of roosteren (in de oven), en drink geen alcohol en suikerhoudende dranken tot je je ideale gewicht hebt bereikt.
Als je alleen maar op gewicht hoeft te blijven, hoef je er alleen maar voor te zorgen dat je niet méér calorieën binnenkrijgt dan je verbrandt. Je kunt dan, als je veel blijft bewegen dus wat vaker lekker snoepen of snacken, of je beweegt wat minder, maar moet dan goed op je eten blijven letten.
Op deze manier gaat afvallen misschien niet zo snel, maar blijf je er kerngezond bij (je zult ook merken dat je minder vaak ziek bent en meer energie hebt!) én komen de kilo's ook niet meer terug.