pe
door pegasuss Aug 22, 2012 om 16:48
Huishouden & energie

Ervaringen met Sanifactory

Beste kassa-vara leden,

We zijn aan het verbouwen (noodgewongen, maar dat is een ander verhaal). Nu hebben we nog geen wastafel met meubel. Nu ben ik prijzen aan het vergelijken en er zijn hele dure badkamermeubels te vinden. Ook hele goedkope.

Nu heb ik er een gezien op een website sanifactory. Deze levert het meubel gratis bij je. Die aanzienlijk goedkoper is, dan andere die ik heb gezien. Binnen het budget valt en we ook mooi vinden.

Ik zou graag van jullie willen weten of er mensen die positief dan wel negatieve ervaringen hebben met dit bedrijf?

1169 3 Rapporteer

ma
door marly18 - Aug 23, 2012 om 08:59
27 Antwoorden / 0 Vragen

Nooit van gehoord. Maar check of ze zijn aangesloten bij een branchevereniging, zoals het CBW. Vraag ook na bij de branchevereniging of het klopt dat ze zijn aangesloten (sommige bedrijven voeren logo's van brancheverenigingen zonder dat ze lid zijn).

Als ze zijn aangesloten bij een branchevereniging, dan kun je de gok wel wagen. De bv staat dan namelijk in voor de serviceverlening, en als de zaak failliet gaat, zorgen zij ervoor dat lopende orders correct worden afgehandeld. Wees er ook zeker van dat de installateur aangesloten is, of check de voorwaarden dat de leverancier alle verantwoordelijkheid voor de installatie op zich neemt.

Niet aangesloten? Dan ook niet kopen, zo ik zeggen. Een verkeerd aangelegde badkamer kan heel grote, nare en vooral dure gevolgen hebben - dat weet ik uit eigen eravring. Wij hebben één keer de fout begaan om met een niet-aangesloten bedrijf in zee te gaan, en dat is ons duur komen te staan. Nooit meer een niet-aangesloten bedrijf in ons huis!

pe
door pegasuss - Aug 23, 2012 om 09:20
36 Antwoorden / 12 Vragen

Hoi Marly 18,

Dank je voor je antwoord.
Ik heb gekeken of ze aangesloten zijn bij een branchevereniging maar zover ik kan zien zijn ze dat niet. In hun algemene voorwaarden staat dat, Sanifactory een onderdeel is van Dateg BV. En volgens mij heeft deze ook geen branche keurmerk.

Ik ben van plan om er na toe te gaan aangezien ze gewoon een pand hebben.
Echter geld de aanbieding alleen als ik deze via de website bestel.
Dus ik hoop dat er mensen zijn die mijn vraag nog lezen en antwoord kunnen geven.

dearagain
door dearagain - Aug 23, 2012 om 19:44
2462 Antwoorden / 7 Vragen

Je kunt natuurlijk ook op andere consumentenforums deze oproep plaatsen, zoals op het Consumentenbond- en het Radarforum. Persoonlijk zou ik geen bestelling plaatsen bij een internetshop die niet is aangesloten bij:

http://www.thuiswinkel.org/20110118105443/uitgebreid-zoeken

of

http://www.keurmerk.info/

dearagain