re
door repegr Jun 28, 2012 om 14:00
Huishouden & energie

Waar kan je de onkosten verhalen

Heb in 2007 onze badkamer geheel laten renoveren door een bedrijf uit Oosterhout Nbr.Het bedrijf is inmiddels faillet, maar nu in 2012 hebben wij een grote lekkage in de badkamer, die ik wederom door een bedrijf heb moeten laten herstellen .
Bij de herstelwerkzaamheden is gebleken, wat er maar foutief geinstalleerd kan worden is ook verkeerd geinstalleerd. Krijg door dit gegeven niets vergoed van mijn verzerkering omdat het montagefouten zijn. Waar kan je verhaal halen met dit soort zaken en waar kan je evt. de schade indienen. Is er voor dit soort zaken ook een waarborgfonds of zo.

Petra

674 2 Rapporteer

vladja
door vladja - Jun 28, 2012 om 14:13
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Nee, daar is geen waarborgfonds voor. En omdat de badkamercowboy failliet is valt er ook niets meer bij hem te verhalen. Belasting, afdracht sociale premies, loon/vakantiegeld uitbetaald door UWV etc. gaan allemaal voor bij een faillissement.

Vladja

ma
door marly18 - Jun 29, 2012 om 15:14
27 Antwoorden / 0 Vragen

Zo te horen is dit een beunhaas die volkomen zelfstandig opereerde. Nooit slim om zo iemand in te huren bij een klus die veel kost en waarbij vakmanschap cruciaal is.

Achterafgepraat, maar misschien een tip voor anderen of een volgende keer: neem voor grote klussen iemand in de arm die is aangesloten bij een branchevereniging. Bij bedrijven die zijn aangesloten is bij faillissementen de kans groter dat er iets geregeld wordt voor de klanten van het failliete bedrijf. Bij sommige branches wordt het klantenbestand door een ander aangesloten bedrijf overgenomen, bij andere zorgt de branchevereniging daar zelf voor. Bovendien is vrijwel elke branchevereniging aangesloten bij de Geschillencommissie, zodat je daar terecht kunt met klachten over een aangesloten bedrijf.