Klacht postbezorging Post NL
Ik heb diverse kaarten voor mijn verjaardag afgelopen dinsdag niet ontvangen, heb mijn klacht ook bij Post.NL neergelegd.
Daar uw programma dit al een keer eerder dit heeft aangekaart doe ik hierbij mijn klacht ook toekomen, voor een eventueel toekomstige uitzending hierover.
Opta: PostNL moet voorzichtiger zijn met post RIJSWIJK - PostNL beschermt het briefgeheim niet genoeg. Het bedrijf moet de veiligheid van de post op steunpunten en (mobiele) depots verbeteren. Dat schrijft de Opta, de Nederlandse telecomwaakhond maandag op haar website.
ANP
Het gaat om locaties waar post opgeslagen ligt voordat die door bezorgers wordt opgehaald voor bezorging. In het onderzoek ontdekte Opta bijvoorbeeld onafgesloten locaties waar geen of nauwelijks toezicht was; posttassen die zichtbaar en bereikbaar vanaf de openbare weg onbeheerd buiten stonden en openstaande posttassen die niet afsluitbaar waren.
Het briefgeheim is een wettelijk vastgestelde bescherming van poststukken tijdens het transport naar de geadresseerde. De Opta heeft nu een aantal eisen opgesteld waaraan PostNL zal moeten voldoen, anders volgt wellicht een boete van maximaal 450.000 euro. Ook kondigt de telecomwaakhond aan de postbezorging door PostNL verder onder de loep te nemen.
Klacht indienen bij de OPTA!
Dank je wel edrick3 voor de tip, ga ik zeker doen, post.nl kwam met een vaag antwoord ;-)
groet Marjo
@wimwest, beste Wim,
dat zal ik zeker doen ondanks dat ik benaderd ben door post.nl, telefonisch en via de mail. Ik vind dit onzorgvuldig handelen. Ze maken er denk ik een zooitje van bij de sorteercentra. Helaas overkomt het op mijn werk diverse malen per week dat poststukken voor de klant niet aankomen.
groet
Marjo
[quote=wimwest schreef op dinsdag 3 jul 2012, 13:58]
Klacht indienen bij de OPTA!
Die honoreren alleen de klachten van de verzender en niet van de ontvanger. Dit omdat de verzender formeel de overeenkomst heeft gesloten met Post.nl, en niet de ontvanger.
[quote=marly18 schreef op dinsdag 3 jul 2012, 15:10][quote=wimwest schreef op dinsdag 3 jul 2012, 13:58]
Klacht indienen bij de OPTA!
Die honoreren alleen de klachten van de verzender en niet van de ontvanger. Dit omdat de verzender formeel de overeenkomst heeft gesloten met Post.nl, en niet de ontvanger.
Het is wel mogelijk om een klacht bij de OPTA in te dienen als ontvangende partij!
Alleen bij post NL wordt de klacht niet gehonoreerd omdat alleen de verzender een formele overeenkomst heeft gesloten met Post NL en niet de ontvanger.
Dus Zeker wel de moeite waard om een klacht in te dienen bij de OPTA
Pas dan kunnen er gepaste maatregelen genomen worden tegen het wanbestuur!
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Sns 2008 afschrift
Mijn stiefmoeder is overleden
En nu beginnen dus de problemen,ik heb een hele lieve stiefzus trouwens
Mijn vader is sinds 2008 dood
En om een heel lang verhaal kort te maken,mijn erfdeel gaat over wat er op 2008 op de rekening van mijn vader en zijn vrouw stond op het moment van overlijden,volgens hun testamenten
Dat moet nu dus verrekend worden
En we gaan er echt ge
...
Lees meer
Schoenen niet ontvangen van zalando
wij hebben 2 paar schoenen besteld bij zalando en er is een open zak met 1 paar bezorgd door de ptt die voor aan de deur was neergezet en voor dat de deur openging was de postbode al weg zonder dat er is getekent voor ontvangst Lees meer
Aanmaning
Wij hebben een factuur ( fact.nr 123) van Vitens gekregen per mail en zoals wel eens vaker kan gebeuren, "zakt" de mail weg.....en je vergeet te betalen.
Je krijgt een herinnering en je betaalt netjes, met vermelding van het desbetreffende factuurnummer (fact 123)
Krijgen we opeens ( via de mail) een aanmaning plús kosten van 17,50 op dezelfde factuur ( fact 123) die reeds betaald was.
...
Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer