ma
door marjo56 Jun 24, 2012 om 13:24
Huishouden & energie

Klacht postbezorging Post NL

Ik heb diverse kaarten voor mijn verjaardag afgelopen dinsdag niet ontvangen, heb mijn klacht ook bij Post.NL neergelegd.

Daar uw programma dit al een keer eerder dit heeft aangekaart doe ik hierbij mijn klacht ook toekomen, voor een eventueel toekomstige uitzending hierover.

1597 8 Rapporteer

tdehond
door tdehond - Jun 24, 2012 om 13:29
4744 Antwoorden / 9 Vragen

contact Kassa redactie:
http://kassa.vara.nl/secundair/contact/?vHash=c749c73j

wi
door wimwest - Jul 3, 2012 om 13:58
45 Antwoorden / 1 Vragen

Opta: PostNL moet voorzichtiger zijn met post RIJSWIJK - PostNL beschermt het briefgeheim niet genoeg. Het bedrijf moet de veiligheid van de post op steunpunten en (mobiele) depots verbeteren. Dat schrijft de Opta, de Nederlandse telecomwaakhond maandag op haar website.

ANP
Het gaat om locaties waar post opgeslagen ligt voordat die door bezorgers wordt opgehaald voor bezorging. In het onderzoek ontdekte Opta bijvoorbeeld onafgesloten locaties waar geen of nauwelijks toezicht was; posttassen die zichtbaar en bereikbaar vanaf de openbare weg onbeheerd buiten stonden en openstaande posttassen die niet afsluitbaar waren.

Het briefgeheim is een wettelijk vastgestelde bescherming van poststukken tijdens het transport naar de geadresseerde. De Opta heeft nu een aantal eisen opgesteld waaraan PostNL zal moeten voldoen, anders volgt wellicht een boete van maximaal 450.000 euro. Ook kondigt de telecomwaakhond aan de postbezorging door PostNL verder onder de loep te nemen.

Klacht indienen bij de OPTA!

edrick3
door edrick3 - Jul 3, 2012 om 14:01
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo marjo56,

Hier de link om rechtstreeks je bericht door te geven aan de redactie.
Even kopiëren en plakken.

Suc6

ma
door marjo56 - Jul 3, 2012 om 14:08
2 Antwoorden / 2 Vragen

Dank je wel edrick3 voor de tip, ga ik zeker doen, post.nl kwam met een vaag antwoord ;-)
groet Marjo

ma
door marjo56 - Jul 3, 2012 om 14:17
2 Antwoorden / 2 Vragen

@wimwest, beste Wim,

dat zal ik zeker doen ondanks dat ik benaderd ben door post.nl, telefonisch en via de mail. Ik vind dit onzorgvuldig handelen. Ze maken er denk ik een zooitje van bij de sorteercentra. Helaas overkomt het op mijn werk diverse malen per week dat poststukken voor de klant niet aankomen.
groet
Marjo

ma
door marly18 - Jul 3, 2012 om 15:10
27 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=wimwest schreef op dinsdag 3 jul 2012, 13:58]
Klacht indienen bij de OPTA!
Die honoreren alleen de klachten van de verzender en niet van de ontvanger. Dit omdat de verzender formeel de overeenkomst heeft gesloten met Post.nl, en niet de ontvanger.

sp
door speemarieke - Jul 24, 2012 om 14:59
1 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=marly18 schreef op dinsdag 3 jul 2012, 15:10][quote=wimwest schreef op dinsdag 3 jul 2012, 13:58]
Klacht indienen bij de OPTA!
Die honoreren alleen de klachten van de verzender en niet van de ontvanger. Dit omdat de verzender formeel de overeenkomst heeft gesloten met Post.nl, en niet de ontvanger.

Het is wel mogelijk om een klacht bij de OPTA in te dienen als ontvangende partij!
Alleen bij post NL wordt de klacht niet gehonoreerd omdat alleen de verzender een formele overeenkomst heeft gesloten met Post NL en niet de ontvanger.

Dus Zeker wel de moeite waard om een klacht in te dienen bij de OPTA
Pas dan kunnen er gepaste maatregelen genomen worden tegen het wanbestuur!

tdehond
door tdehond - Jul 24, 2012 om 15:11
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Ik raad aan uw klacht neer te leggen bij consuwijzer.
klik op Hier