Autoverzekering
Heeft iemand ervaring met de autoverzekering van Centraal Beheer? Ik ben namelijk verzekerd bij C.B. en heb mijn verzekering voor dit jaar in mei betaald. Als ik nu een mijn premie bereken blijkt dat ik teveel betaald heb.
Dit was vorig jaar ook al het geval en toen heb ik het teveel betaalde terug gekregen.
Nu zeggen ze dat het niet meer kan omdat er 2 "systemen" zijn. Ik zit nog in het oude systeem en dan kan ik het teveel betaalde niet terug krijgen (beetje raar...vorig jaar dus wel) en als ik naar het "nieuwe systeem" wil ben ik verplicht om de premie automatisch af te laten schrijven.
Een onverschuldigde betaling kan je terugvorderen. Met hun systemen heb je niks te maken. Dat is hún probleem. Een aangetekende brief sturen dat je het, als ze het bedrag niet terugbetalen, volgend jaar zult verrekenen met de dan verschuldigde premie.
Ik weet niet om welk bedrag het gaat, maar als het niet zoveel is zou ik een andere verzekering zoeken. Zo'n opstelling zegt mij genoeg over hoe je behandeld wordt als je een keer schade krijgt.
Er is vaak reclame voor nieuwe klanten die nieuwe polis afsluiten en verleng tarief zonder welkoms korting.
Ik vermoed dat ze vorig jaar coulance hadden en nu niet.
Komt vaker voor bij goedkopere aanbiedingen van Achmea groep.
Dus voor maximale korting en helaas ook kans op problemen moet je jaarlijks overstappen.
Hallo
Het beste kunt u ze nog even bellen, en zegen dat als ze de premie niet meer aanpassen, dat u volgend jaar gewoon opstapt, dat wil nog wel eens helpen.
Ben daar ruim 25 jaar klant geweest bij Centraal Beheer, maar ik vond dat ze te duur werden, en ben toen overgestapt en betaal nu 1/3 van de premie en voor betere voorwaarden.
Succes er mee.
[quote=jjklein schreef op woensdag 13 jul 2011, 16:17]Heeft iemand ervaring met de autoverzekering van Centraal Beheer? Ik ben namelijk verzekerd bij C.B. en heb mijn verzekering voor dit jaar in mei betaald. Als ik nu een mijn premie bereken blijkt dat ik teveel betaald heb.
Dit was vorig jaar ook al het geval en toen heb ik het teveel betaalde terug gekregen.
Nu zeggen ze dat het niet meer kan omdat er 2 "systemen" zijn. Ik zit nog in het oude systeem en dan kan ik het teveel betaalde niet terug krijgen (beetje raar...vorig jaar dus wel) en als ik naar het "nieuwe systeem" wil ben ik verplicht om de premie automatisch af te laten schrijven.
Beste jjklein,
Ik help je graag bij je vraag/klacht, zou je mij in een mail je postcode/huisnummer en eventueel klantnummer willen sturen?
Dan kan ik voor je kijken waar het probleem ligt.
Groet,
Natasja van het Centraal Beheer Webcareteam
webcare[@]centraalbeheer.nl
https//centraalbeheer.nl
Beste jjklein,
Wij hebben inmiddels al telefonisch contact gehad, jammer genoeg heb ik je wat het nieuwe verzekeren aangaat niet verder kunnen helpen. Om je alsnog tegemoet te komen in het premie verschil heb ik je een attentie toegestuurd.
Mocht je vragen hebben dan help ik je graag verder.
Groet,
Natasja van het Centraal Beheer Webcareteam.
[quote=centraal beheer schreef op maandag 18 jul 2011, 18:36]Beste jjklein,
Wij hebben inmiddels al telefonisch contact gehad, jammer genoeg heb ik je wat het nieuwe verzekeren aangaat niet verder kunnen helpen. Om je alsnog tegemoet te komen in het premie verschil heb ik je een attentie toegestuurd.
Mocht je vragen hebben dan help ik je graag verder.
Groet,
Natasja van het Centraal Beheer Webcareteam.
@jjklein
Die attentie, was dat de moeite waard?
JjKlein, Ik zou veel liever weten of "het nieuwe verzekeren" de moeite waard is. Wat is dat eigenlijk? Een mooi kluitje om je met een hogere premie het riet in te sturen? Uit de laatste reactie van Centraal Beheer maak ik op, dat ze de voorwaarden hebben veranderd (het nieuwe verzekeren?), dat dat meer kost en dat je dus niet teveel hebt betaald. Klopt dat?
Zo ja, hadden ze die wijziging dan niet tevoren doorgegeven, zodat je tijdig op de hoogte was en indien gewenst alsnog de verzekering had kunnen opzeggen?
En hoe zit het dan met die twee systemen waar je het in je vraag over had, het oude systeem en het nieuwe, waar je naartoe kon?
Empyria,
de attentie bestaat uit een kado-bon ter waarde van 10 euro.
Het gaat mij meer om het gebaar. Ik had niet verwacht dat C.B. contact op zou nemen met mij.
Bosbess het komt hier op neer dat als je niet mee over wilt gaan naar het nieuwe systeem, wat inhoudt dat je niet verplicht bent om de premie automatisch af te laten schrijven, je in het oude systeem blijft zitten wat dus inhoudt dat je iets meer
premie kwijt bent.
Ik kan mij niet herinneren dat ze mij daar ooit op gewezen hebben.
Slotsom is: Oude klanten die principieel tegen het automatisch af laten schrijven van de premie betalen meer dan de nieuwe klanten of klanten die geen bezwaar hebben tegen automatische afschrijving.
Ik noem dat rechtsongelijkheid maar ja....wie ben ik in deze.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Scootmobiel heeft kuren
Tijdens het rijden stopt de scootmobiel er spontaan mee. Het scherm blijft aanstaan maar je kunt niet voor of achteruit (afgelopen zondag 8x gebeurd) Scootmobiel uitzetten, sleutel eruit, sleutel erin, aanzetten is de enige optie die je dan hebt, daana rijd ie weer. Weet iemand wat er aan de hand kan zijn. Heb er een half jaar geleden een nieuwe accu in laten zetten dus dat kan het probleem niet ... Lees meer
Auto verzekeren bij FBTO.
Ik wil mijn nieuwe elektrische auto verzekeren bij FBTO. Krijg ik het volgende antwoord van FBTO terug.
Op basis van je leeftijd en het vermogen van je auto kunnen we de auto niet verzekeren.
Lees meerIk moet iedere keer opnieuw inloggen bij edge zins kort niet bij groome
als ik op facebook wil en andere dan moet ik iedere keer minloggen dat is nooit geweest Lees meer
Populair in Auto & Vervoer
Mag een dealer een koop intrekken?
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen.
Dat kon en zo gezegd zo gedaan.
Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer
Rijden in automaat
ik ga binnenkort naar de VS, het land van de auto's met een automaat. Rij je daar zo in weg? Of heb je een paar (rij)lessen nodig? : ) Lees meer
kwaliteit motorolie
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot.
Lees meer