bu
door butch Oct 19, 2004 om 15:37
Auto & vervoer

Lpg storing

Ik heb een seat cordoba van 2000 1.6 signo op lpg.Sinds de apk keuring van juni jl heb ik problemen, hij stottert, hij houdt in en soms valt de auto spontaan uit.....hij is al verscheindene malen terug geweest afstellen software opnieuw inlezen etc.Op bezine rijdt hij prima.Wie weet hier iets meer van?

7364 14 Rapporteer

ve
door verwijderd - Oct 20, 2004 om 13:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het lijkt mij een probleem met de injector of de aansturing ervan. Kan zijn dat er een slechte massa is. Dit is een typisch geval voor een goed en professioneel lpg inbouwbedrijf. Het meeste garage personeel (merk of geen merk) zijn niet echte electronica wonders. Het is overigens zo wel moeilijk te bekijken, via mail.

Doe er je voordeel me

ve
door verwijderd - Nov 30, 2004 om 21:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kan simpel een kwestie zijn van afstelling. Waarschijnlijk is de auto op benzine zo schoon mogelijk afgesteld voor de APK en loopt ie nu niet goed op benzine, beste is om even bij LPG-expert langs te gaan om juiste afstelling te laten controleren.

ve
door verwijderd - Nov 30, 2004 om 21:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik bedoelde dus loopt nu niet goed meer op LPG (i.p.v. benzine zoals er per ongeluk staat).

ve
door verwijderd - Jan 14, 2005 om 20:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

bij een storing op lpg is de oplossing makkelijk,

op gas moet je koken en niet rijden

ve
door verwijderd - Jan 16, 2005 om 14:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het grapje van op gas moet je koken, niet op rijden is een héél oud en flauw grapje dat nog wel eens gebezigd wordt in garages waar ze geen verstand hebben van LPG-installaties. Geloof ook de flauwekul niet zoals: de verbranding van gas geeft een hogere temperatuur, dus het is eigenlijk slecht voor je motor. Als dat  waar zou zijn, zou die hogere verbrandingstemperatuur/energie zich moeten uiten in een hogere snelheid en dat is gewoon niet waar.

Gas is prima om op te rijden en betaalbaar. Onze auto haperde na een nieuwe distributieriem ook. We zijn ermee naar een LPG specialist geweest, die heeft er een nieuw membraan in gedaan, de boel schoongemaakt, mocht ook wel na 180.000 kilometer. En nu rijdt hij weer als de beste. Dus even op internet naar een LPG station zoeken bij jou in de buurt en een afspraak maken is het allerbeste.

ve
door verwijderd - Jan 22, 2005 om 15:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

op gas is ook prima te rijden. Het is echter zeker niet zo dat ieder motorblok net zo goed tegen het rijden op gas kan als op het rijden op benzine.

Helaas Cloud, de warmte die vrijkomt bij de verbranding van lpg is veel meer dan bij benzine, en daardoor zijn cilinderkoppen vaak sneller aan vervanging toe of gaan koppakkingen sneller lek. Er komt inderdaad niet meer energie vrij, dit komt doordat er in lpg simpelweg minder energie zit dan in benzine.

Helaas stappen veel automerken af van af-fabriek inbouw van LPG, dit komt echter voort uit hogere slijtage en meer storingsgevoeligheid.

ve
door verwijderd - Jan 23, 2005 om 20:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

ea is af hankelijk van merk lpg inst het is een g3 instalatie dus afstellen is niet mogelijk. bij een bepaald merk inst zijn de drukken afstb door een lpg specialist. boven en onder druk. een lampda sonde kan traag reageren dan is er nog geen probleem op benz en ook nog geen foutcode. het 2e kan oa zijn vuil verdelerhuis etc etc. een co of vier gastest kan al verhelderend werken.maar doe het nietzelf anders krijg je weer vervelende vragen op deze site. schoen maker blijf bij je leest.doet iemand het zelf blijf dan sportief als het mis gaat   pssluit de benz toevoer wel echt af. succes

ve
door verwijderd - Jan 24, 2005 om 14:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gait, het is gewoon niet juist! Bij verbranding van gas komt iets méér hitte vrij, maar daarbij gaat het om een paar graden en dat is dus met gewone apparatuur niet meetbaar. Als je dat langs de temperatuur legt die gemeten wordt in de verbrandingskamer dan vallen die paar graadjes helemaal in het niet. Trouwens onze Dodge heeft er nu bijna 200.000 kilometer op zitten en er is nog helemaal niets met compressie en andere dingen aan de hand. Sterker nog, wij blijven er gewoon in rijden. Misschien moet de Seat rijder gewoon een keertje langs de gasboer om even schoon te laten maken en even te kijken of alles nog in orde is. Kan haar/hem de kop niet kosten, en onderhoud is beter dan pech onderweg (vind ik).

ve
door verwijderd - Jan 25, 2005 om 20:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tja, als jij zo overtuigt bent van je eigen gelijk, doet het er ook niet toe of er feiten aangehaald worden. Misschien zou je eens wat vakliteratuur door kunnen nemen (studieboeken HTS Autotechniek), of eens een vragenrondje gaan doen langs wat dealers e.d.

Misschien dat de praktijkverhalen je wel kunnen overtuigen.

Uiteraard zijn er uitzonderingen op de regel, zelf heb ik ook een auto op lpg gereden zonder kopschade, maar het is niet voor niets dat bij vele types kleppen gesteld moeten worden als ze op LPG rijden.

einde bericht

ve
door verwijderd - Jan 31, 2005 om 21:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

de een  zegt motor word niet warmer de ander zegt van wel. de verbrandings snelheid van lpg [ lees mengsel van propaan en butaan]  is lager dus daar om is de temperatuur [verbrandingstemp ] altijd hoger.!!!de calorische waarde is ook lager dus altijd een hoger gebriuk je moet meer energie toe voeren voor het zelfde vermogen.daar om moest bij oudere motoren ook vaker kleppen gesteld worden.nu zijn de kleppen meestal zelf stellend.div merken zijn zeer gevoelig om dat de verbranding steeds schoner moet  [ milj] de motoren draaien ongeveer lambda 1.de hard heid van klepzittingen is dus zeer belangrijk.co percentages van 0 procent komen steeds meer voor.daar door word alles wel gevoeliger. g3 inst kosten wel iets in onderhoud.diesel motoren worden ook steeds gevoeliger ook dank zij de electronica,maar ook schoner en stiller. dus voor elk wat wils. succes

ve
door verwijderd - Jan 31, 2005 om 21:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb zelf een Cordoba vario 1.6 74kw van 2000 met een gasinstalatie van AG  Ik had ook hetzelfde probleem Bij mij was het gasverdeelstuk(waar de 4 slangetjes aanzitten) defect volgens het gasinstalatiebedrijf een ziekte van deze instalatie's In deze verdeelstukken zit een plunjer die inslaat op een zitting en daardoor gaat hangen die daardoor jou klachten geeft .De gasinstalatiebedrijf heeft dat deel vervangen en je kent de auto niet weer.Ook vertelde hij dat dit gasverdeelstuk nu gemodificeerd is bij AG Nederland  en daardoor niet zo snel meer problemen  zal geven Dus als je een AG instalatie hebt is dit de oplossing

ve
door verwijderd - Jan 31, 2005 om 22:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wij hadden de zelfde verschijnselen, na een apk keuring met een grote beurt.
Alleen op benzine kwamen we nog vooruit.
Naar het euvel hebben we gezocht en gezocht, tot dat we onderweg even het gas weer probeerden en de auto niet meer voor of achteruit wilde rijden.
ANWB gebeld en deze ontdekte dat de garage een slang had aagesloten, die bij onze LPG auto niet aangesloten moest zijn.
Deze heeft hij losgekoppelt en ja hoor reed weer als vanouds..
Ik weet natuurlijk niet of dit ook geldt voor de seat, wij hadden een opel-astra...

ve
door verwijderd - Jan 31, 2005 om 22:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

ditprobleem is door mij op 23 01 door mij ook al gesugereerd.maar bij necam comen dit soort problemen ook voor .vialle lpi kent ook dit soort storingen maar vereisen een andere aanpak.succes

ve
door verwijderd - Mar 1, 2005 om 16:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik kan uit eige ervaring zeggen dat het wel degelijk uitmaakt welk blok je onder de motorkap hebt. Een shitblok als VW kan veel slechter tegen gas dan een opelblok en die laatste is nog zuiniger ook. Nu worden de blokken echt wel wat warmer, maar als je een goede koeler hebt en een grote verdamper, dan kan een blok rustig 4 a 5 ton draaien. Ik heb zelfs over de 5 ton gereden met een ascona 1,8S en 3,75 ton met een 2,4 Omega. Dit waren allemaal nog 2 kleppen per cilinder, waarmee ik wil zeggen, dat die klote 16-kleppers die waarden nooit zullen halen. Ik heb ook studieboeken, en hieruit blijkt dat 16-kleppers totaal overbodig zijn!