door willemr_1 Sep 12, 2010 om 16:56
Auto & vervoer

Volvo vastgelopen motor

Van mijn volvo v50 is de brandstofpomp vastgelopen, met een vervolgschade van ruim 4500 euro. (nieuwe ruil-motor) volvo geeft niet thuis omdat de auto teveel gelopen heeft(220.00km), te oud is (1994) en niet altijd bij de volvo dealer onderhouden is. Maar zo'n pomp mag m.i. toch niet zo vlug vastlopen (pas bij 240.000km moet de distributeiriem vervangen worden) dus zou je toch iets van volvo (for life) verwachten. Wat kan ik hier aan doen ??

Willem

3758 6 Rapporteer

invalide
door invalide - Sep 12, 2010 om 18:03
787 Antwoorden / 5 Vragen

V50 uit 1994? ik vermoed dat er fouten in staan.
En die KM stand is geen garantie meer mogelijk.

Meestal gaat pomp kapot door vuile brandstof en te laat wisselen brandstof filters of slechte imitatie filters.

Ook het motorblok heeft bepaalde soort olie nodig en bij verkeerde kan het fout gaan.
Ook is schade door doorrijden met slechte brandstofpomp mogelijk.

Als de riem niet is gebroken binnen 240.000 km, er is meestal naast KM stand ook een maximaal aantal jaren dus weinig rijders moeten deze eerder vervangen.

Ook tijdig onderhoud door Volvo dealer of Specialist had eerder tegen lagere kosten kunnen herstellen dus afwijzen begrijp ik wel.

pa
door pappakraai - Sep 27, 2010 om 15:31
24 Antwoorden / 0 Vragen

uithuilen en een andere auto kopen die evenveel kost als deze reparatie, of iets meer uitgeven voor iets jongers dat is deze auto toch neit eens ward (sorry)
niets heeft het eeuwige leven (het verbaast mij dat de volvo dealer nog een reden opgeeft en u niet recht in uw gezicht uitlacht, garantie op een auto van 16 jaar oud.. )
KIA claimt NU 7 jaar garantie en die kunt u bijna kopen voor deze reparatie..

wi
door willemr_1 - Sep 27, 2010 om 16:00
2 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo allemaal....stom, stom, stom....mijn auto is van eind 2004 !! altijd goed onderhouden en alle filters op tijd vervangen !

bobmalooga
door bobmalooga - Sep 27, 2010 om 16:29
229 Antwoorden / 7 Vragen

Met 1994 zou je ook een V50 prototype hebben gehad.
Is dit een 2.0 of 1.6?
Ik begrijp die gevolgschade niet zo goed, normaal gesproken krijgt de motor dan gewoon geen diesel meer en valt hij uit, of is de riem gebroken door het vastlopen?

wi
door willemr_1 - Sep 28, 2010 om 18:22
2 Antwoorden / 2 Vragen

Kennelijk is de dieselpomp muurvast geslagen, hierdoor is er door de distributieriem getrokken aan de poulie van de nokkenas. De nokkenaspoelie is afgebroken, net toen ik ongeveer 120 km./u reed .......motor in de kreukels.

ro
door ron530 - Sep 28, 2010 om 19:22
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Helaas valt er niets te halen want de Volvo is 6 jaar oud met 220 duizend km op de klok. Er is geen sprake van een fabrieks fout maar slijtage. Eigenlijk heeft u alles tegen want de historie is niet bekend ( niet dealer onderhouden ) Volvo for live is een slogan waar geen rechten aan ontleent kunnen worden. Moet wel erkennen dat de riem in een nog goede staat is geweest want die knapt meestal als eerste.

Wat ik eigenlijk aan wil geven is, garantie duurt niet eeuwig.