ridder_1
door ridder_1 Apr 1, 2009 om 00:16
Computers & telefonie

0utlook uitgaande mail onbestelbaar

Sinds enkele dagen ontvang ik bij het verzenden via

outlook 2003 de foutmelding onbestelbaar;

de mail komt niet aan en weer terug in de inbox met deze foutmelding.

Aan de instellingen heb ik niets gedaan, maar wel heb ik sinds kort de gratis virusscanner Avira Avir i.p.v. AVG. Na deze laatste updat hiervan kreeg ik steeds meer problemen en heb ik dus gekozen

voor de nadere gratis virusscanner Avira. Weet iemand de oorzaak en hoe kan ik dit verhelpen in de instellingen van Avira ?

Zonder virusscanner vind ik het link om te mailen dus ik moet toch een (gratis) scanner hebben

Bedankt !!

Ridder

8457 11 Rapporteer

ridder_1
door ridder_1 - Apr 1, 2009 om 01:07
376 Antwoorden / 8 Vragen

@kiran

ja en nee.

Ook als ik een mail stur naar mijn eigen gmailaccount, komt ook deze foutmelding retour. Sinds de upgrade van AVG 8.5. hebben vele mensen problemen gekregen ivm de zwaarte en diverse instellingen die niet meer werken. De voorige versie werd tot midden febr. niet meer ondersteund en daarom ben ik overgegaan naar een andere vscanner. Raar is dat het alleen de uitgaande mail betreft. Via de microsoft site heb ik gekeken naar de oorzaak en dezegeeft aan dat bij de smtp server het vinkje voor de SSL certifcaten moet zijn ingeschakeld om de verbinding tussen de SMTP servers te kunnen activeren. Heb ik ingeschakeld, maar vroeger hoefde dit gewoon niet en deed mijn mail het hardstikike goed. Toch bedankt en alvast wel te rusten:))

Ridder

kiran
door kiran - Apr 1, 2009 om 01:16
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@ridder

Maar je hebt het nu over upgrade. Je moet wel eerst die oude er af halen en dan pas de nieuwe erop zetten. Als je denkt: die gaat er wel overheen? Nou mooi niet, geeft problemen.

Hier was het van de week toen ik die nieuwe erop wilde zetten over die vorige .... melding: corrupt file.

Bij een ander lukte het ook niet, daar begon Norton mee te draaien en ja, die is beetje egoistisch .... vandaar eerst oud eraf.

Teruste!

jvdorst
door jvdorst - Apr 1, 2009 om 13:21
186 Antwoorden / 5 Vragen

AVG 8.5 geeft inderdaad problemen als je niet genoeg geheugen in je computer hebt. Als outlook de melding onbestelbaar geeft, dan moet u dat openen en dan ziet u ook de reden. U werkt met gmail, check de instellingen van outlook eens met de aanwijzingen van gmail.

holpen
door holpen - Apr 1, 2009 om 19:25
1416 Antwoorden / 0 Vragen

De oorzaak valt altijd af te lezen in de terug ontvangen foutmelding: na de opmerking dat de mail onbestelbaar is, komt altijd een hoop extra informatie mee. Hierin staat ook een foutnummer en een nadere foutmelding die de oorzaak aangeeft, bijvoorbeeld:

999 recipient unknown

Kijk eens in het bericht naar een dergelijke foutmelding en meldt deze eens aan ons terug. Dan kunnen we gericht een oplossing proberen aan te dragen.

Overigens, voor normaal e-mailverkeer (via je provider) is het meestal niet nodig om de SSL-vinkjes aan te zetten. Welke smtp-server (server voor uitgaande mail) gebruik je?

badclusters
door badclusters - Apr 18, 2009 om 10:56
69 Antwoorden / 0 Vragen

Gratis scanner is niet altijd prettig ik zou Ares downloaden dat is een search engine en als je dat hebt geinstalleerd doe je een zoekopdracht software en dan antivirus en dan kies je voor Mcafffee is het best en met crack dan heb je eem professionele scanner weet wel dat het niet mag maar je gaat toch niet betalen overal voor? we betalen al genoeg dus gewoon lekker downloaden crack erover en klaar ben je trouwens iedereen download wel wat dus strafbaar ben je niet hoor

holpen
door holpen - Apr 18, 2009 om 11:30
1416 Antwoorden / 0 Vragen

@badclusters:
Jawel, je bent wel strafbaar! Er is inmiddels jurisprudentie dat ook het (bewust) downloaden van auteursrechtelijk beschermd materiaal wel degelijk strafbaar is. Tot voor kort was het downloaden zelf niet strafbaar, maar ook dat is inmiddels dus een beetje veranderd.

Verder is een van de allerslechtste adviezen die je kunt geven het gebruiken van illegale kopietjes en cracks. Cracks zijn berucht vanwege de grote hoeveelheid malware die hier vaak meegeïnstalleerd wordt. Zeker de wat minder ervaren computergebruiker merkt hier helemaal niets van. En als je dan ook nog een "gekraakte" versie van een virusscanner gaat gebruiken, is dat natuurlijk helemaal de deuren wijd open zetten en vragen of je systeem a.u.b. misbruikt mag worden! Als gebruiker weet je echt niet wat een crack allemaal achter je rug om met je computer doet. Bovendien verandert de crack iets aan de programmabestanden van de oorspronkelijke virusscanner: het zou een koud kunstje zijn om hier dan ook een deel van de virusbescherming doodleuk uit te schakelen - en niemand die dat merkt!

Dan heb ik het nog niet eens over het feit dat het gebruik van cracks e.d. eigenlijk volkomen overbodig is. Er zijn heel veel uitstekende gratis antivirusprogramma's te krijgen, die net zo goed (en soms zelfs beter) werken als commerciële programmatuur. Avast is bijvoorbeeld een prima gratis programma.

Het valt me overigens op dat je in deze rubriek constant mensen adviseert illegale handelingen te verrichten: downloaden van illegale kopietjes, cracks, films en muziek, zoeken naar torrents via te downloaden zoekmachines, lekker downloaden", etc. Als je nog even de regels van deze rubriek erop naleest, dan zul je zien dat dat hier niet is toegestaan. Daarnaast zijn het natuurlijk uiterst laakbare handelingen en moet je dat gewoon al niet willen.

birdies
door birdies - Apr 18, 2009 om 11:53
6104 Antwoorden / 31 Vragen

@badclusters:

Kap er eens mee al die 'goed' bedoelde illegale adviezen van je! Ten 1e is het in strijd met op zijn minst de regels van deze site en ten 2e help je mensen die er geen ballen verstand van hebben van de regen in de drup met die crack suggesties van je! Als je ergens bagger mee binnen haalt, is het wel met cracks!

Zou ook wel fijn zijn dat je niet om de haverklap op oude, vaak al afgehandelde topics, reageert!

birdies
door birdies - Apr 18, 2009 om 11:59
6104 Antwoorden / 31 Vragen

@badclusters:

Kap er eens mee al die 'goed' bedoelde illegale adviezen van je! Ten 1e
is het in strijd met op zijn minst de regels van deze site en ten 2e
help je mensen die er geen ballen verstand van hebben van de regen in
de drup met die crack suggesties van je! Als je ergens bagger mee
binnen haalt, is het wel met cracks!

Zou ook wel fijn zijn dat je niet om de haverklap op oude, vaak al afgehandelde topics, reageert!

kiran
door kiran - Apr 18, 2009 om 12:36
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@ridder

Krijg zelf ook wel eens de melding onbestelbaar, de reden is dan meestal dat de mailbox van de ontvanger te vol zit.

Of het aan Avira zou kunnen liggen, en hoe het evt. met andere instellingen is te verhelpen, kan ik je niet zeggen. Geen ervaring mee. Heb zelf AVG 8.5

Misschien toch nog een keer switchen naar AVG. De 8.5 is de nieuwste en ik vind hem prima werken! [werkt zelfs heel mooi mee met MBAM]

Mocht je het overwegen? Scroll op de site helemaal naar beneden. Links zie je staan: you can also download AVG AntiVirus Free from AVG directly. Zou die dan aanklikken.

http://free.avg.com/ww.download?prd=afe

ridder_1
door ridder_1 - Apr 18, 2009 om 12:42
376 Antwoorden / 8 Vragen

Beste mensen,

ik zie inmiddels dat de discussie een heel andere ant is opgegaan !!

Allereerst is mijn oplossing nooit kunnen worden verholpen.  Na veel proberen met valllen en opstaan, maar heel veel geleerd te hebben heef tdit te maken gehad met de diverse instellingen binnen Ms ( windos XP upfrade 3.o in conflict met office 2003, en later weer met 2007, verlopen emailceritifcaten etc. Ik ben in ieder geval met outlook gestopt en ben geheel overgegaan naar Thunderbird. Wat een verademing zeg !! Het zelfde pakket met eenvoudig in te stellen instellingen etc. Wat ik ook al hoorde het is een toppakket !!

Bedankt voor jullie inbreng maar maak aub verder geen zinloze ruzie meer

dirck
door dirck - Apr 19, 2009 om 02:53
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Ridder,

Je zegt: Zonder virusscanner vind ik het link om te mailen dus ik moet toch een (gratis) scanner hebben

Maar besef je wel dat er in de gratis Avira Antivir geen e-mailscanner zit.
Met andere woorden, je e-mail wordt dus niet gescand door je virusscanner.

AVG en avast! hebben wel een e-mailscanner aan boord.