ppopkema
door ppopkema Oct 13, 2010 om 19:52
Computers & telefonie

2x opstarten

Elke keer als ik op internet wil lukt het niet de eerste keer om contact te leggen met internet .Maar start ik de pc voor de tweede keer op dan lukt het wel .Het is kabel van UPC.Ik probeer UPC te bellen maar kom er niet doorheen wegens lange wachttijden. Wie weet een oplossing?

6633 8 Rapporteer

gsm
door gsm - Oct 13, 2010 om 21:52
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Laat je de UPC modem (en eventueel ook nog een router) wel altijd AAN staan?

ppopkema
door ppopkema - Oct 14, 2010 om 10:33
13 Antwoorden / 18 Vragen

Ja die staan altijd aan

bloedkoraal
door bloedkoraal - Oct 14, 2010 om 11:23
38 Antwoorden / 1 Vragen

Heb kabel van KPN en moet ook 2 keer opstarten, omdat hij de eerste keer ontzettend traag reageert. Heb me er al bij neergelegd en sluit hem dan ook onmiddellijk af en laat hem herstarten. Dan loopt hij ook als een tierelier. Weet ook niet wat de oorzaak is.

gsm
door gsm - Oct 14, 2010 om 13:14
5940 Antwoorden / 47 Vragen

[quote=ppopkema schreef op donderdag 14 okt 2010, 10:33]Ja die staan altijd aan

Probeer dit eens:

Zet de modem eens 5 minuten uit (stroom eraf).
Idem voor router en PC.

Na 5 minuten:
Kabel modem aan en geheel laten opstarten, zodat de lampjes normaal aan zijn.
Router aan en wachten tot ook deze is opgestart.
PC weer aanzetten.

gsm
door gsm - Oct 14, 2010 om 13:17
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Bij een draadlozeverbinding:

Let erop dat je slechts één draadloze verbinding geconfigureerd hebt in het netwerkbeheer van Windows! Dat moet uiteraard de beveiligde verbinding met je eigen router zijn.

ppopkema
door ppopkema - Oct 14, 2010 om 17:14
13 Antwoorden / 18 Vragen

Bij de eerste keer werkte het goed morgen maar weer eens zien. Bedankt vanuit Friesland.

turfie
door turfie - Oct 15, 2010 om 13:23
17 Antwoorden / 0 Vragen

Beste ppopkema,

Als je morgen weer hetzelfde probleem hebt dan kan je proberen het modem van UPC te resetten, ikzelf heb ook upc, en mij hebben ze verteldt, dat je om het modem een compleet reset te geven, het nodig is om zowel de F-connector en de stroom even los te halen van het modem (minimaal 30 seconden) de F-connector is de kabel die van de muur naar het modem loopt en die je op het modem los moet draaien.

Op deze manier reset het upc modem zichzelf en zou je zonder klachten moeten kunnen internetten (in 1 x opstarten) als dat niet werkt probeer dan eens zonder router op te starten. als dat (verschillende keren) goed gaat dan zou je eens op het net kunnen kijken of deze router vaker problemen geeft en of er een firmware update beschikbaar is voor jou model router.

sterkte en succes

ha
door hajete - Oct 15, 2010 om 21:20
75 Antwoorden / 19 Vragen

[quote=ppopkema schreef op woensdag 13 okt 2010, 19:52]Elke keer als ik op internet wil lukt het niet de eerste keer om contact te leggen met internet .Maar start ik de pc voor de tweede keer op dan lukt het wel .Het is kabel van UPC.Ik probeer UPC te bellen maar kom er niet doorheen wegens lange wachttijden. Wie weet een oplossing?

Heb eens per etmaal een vaste reset van het modem geregeld door er een tijdschakelaar tussen te plaatsen die 's nachts een kwartier lang de stroom er af haalt.