ch
door charlles Nov 23, 2003 om 20:20
Computers & telefonie

3d-kaart

ben in het bezit van een pent.iv 3.0
120 GB harddisk 512MB DDR geheugen
zoek een video kaart (voor half live 2)

1095 8 Rapporteer

wi
door wijnands_1 - Apr 16, 2004 om 12:09
11 Antwoorden / 3 Vragen

Je systeem heeft duidelijk geen bottlenecks, de enige beperkende factor zit in je eigen portemonnee, een goede videokaart kun je voor 150-225 euro wel krijgen, voor een top kaart kun je veel en veel meer uitgeven.
2 sites voor je:
http://www.tomshardware.com/graphic/index.html voor videokaart reviews.
http://www.tweakers.net/pricewatch.dsp voor de goedkoopste adresjes. Overigens vind je op de laatste site ook veel informatie in het nederlands.

petar
door petar - Apr 16, 2004 om 12:09
11 Antwoorden / 0 Vragen

half Life 2 komt voorlopig niet uit vanwege het leke van de programeer code.

Het spel draait met de meeste kaarten. Zoals de nieuwste generatie van de GeForce kaarten en de kaarten van Ati.

Volgens de mensen van Half Life 2 kan het beste gebruik gemaakt worden van DirectX versie 8.0/8.1 Dit omdat de nieuwste versie enkele bugs bevatten die het spel spelen iets minder maakt.

Maar ook word beweerd dat niet de allernieuwste kaarten noodzakelijk zijn! Zelfs met een Pentium 3 800MHz en een DirectX6 videokaart (TNT, TNT2) kan het spel volgens Valve nog speelt worden. Niet optimaal maar wel speelbaar. Dus eigenlijk ligt de keuze voor een videokaart nu meer in de richting van het budget wat je wil vaststellen :-)

ch
door charlles - Apr 16, 2004 om 12:09
1 Antwoorden / 3 Vragen

Er is mij verteld dat een goede keuze zou zijn de asus ati 9800xt 256 mbddr geheugen maar
er zijn verschillende prijzen
Waarin zit dit verschil

petar
door petar - Apr 16, 2004 om 12:09
11 Antwoorden / 0 Vragen

Dat is inderdaad een mooi kaartje. Het prijs verschil is moeilijk te verklaren, maar er zijn ook van deze kaart goedkope versie's te verkrijgen waar sommige snufjes op zijn uitgeschakeld. Of er zit minder geheugen op.

Maar het is een mooi kaartje en koop zo'n product liever niet via een internet site maar gewoon in een winkel. Als het een goede winkel is dan kun je misschien de videokaart ook eerst even uit testen. maar helaas doet een winkel dit zelden.

Maar kijk ook gerust even naar andere merken en laat je voorlichten in een proffesionele computerwinkel. Dus geen dixons of V&D, maar bijv. de computer winkel om de hoek die daar meer in gespecialeerd is.

Begin niet gelijk over dit kaarje, maar leg dan het zelfde probleem voor en laat pas later in het gesprek dit pas vallen. Op deze manier weet u zeker dat ze niet op het geld uitgaan.

lo
door loofie - Apr 16, 2004 om 12:09
3 Antwoorden / 0 Vragen

De videokaart die op dit moment het best presteerd is een kaart met een ATI chipset erop. Deze presteren op dit moment beter dan de nVidia. Bovendien zijn de kaarten met deze chipset nog goedkoper ook

ey
door eynstein - Apr 16, 2004 om 12:09
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hoeveel geld wil je er aan uitgeven?
Als je tot 200 euro wil gaan zou ik voor ATI Redeon 9600XT gaan met 128 mb of 256.
Tot 350 euro een ATI Redeon 9800 Non pro 128mb
Tot 400 euro een ATI Redeon 9800 Pro 128mb
Tot 450 euro een ATI Redeon 9800 Pro 256mb
En daarboven de ATI Redeon 9800 XT.
Het prijs verschil in de merken ligt vooral aan wat er bij zit. Aan games enzo.

fluffles
door fluffles - Apr 16, 2004 om 12:09
8 Antwoorden / 0 Vragen

Half Life 2 doet het niet zo goed op GeForce FX videokaarten. Sowieso zou ik wegblijven bij de FX-familie en gaan voor een ATi Radeon kaart, zoals de 9600XT. Het videogeheugen maakt weinig uit, kies 128MB. 256MB is alleen maar trager.

Zie voor Half Life 2 benchmarks tussen GeForce FX en ATi Radeon: http://www.tomshardware.com/business/20030911/half-life-01.html#directx_9_full_precision_performance

ma
door marijn - Apr 16, 2004 om 12:09
6 Antwoorden / 1 Vragen

Als je er ongeveer 150 euro aan uit wil geven zal ik voor een ATI RADEON gaan met minstens 128MB! Maar vraag eerst goede voorlichting in een computer zaak. Dus niet bij multimedia zaken zoals Dixons etc. Het is niet altijd zo hoe duurder hoe beter. Er zitten vaak alleen maar extra features bij zoals spellen en extraatjes waar je voor je spel niks aan hebt.