ki
door kivits Dec 13, 2012 om 12:27
Computers & telefonie

3g adaptor voor de calacy tab 2. 10.1 of usb stick

Ik heb een calacy tab. 2 10.1 met wifi, nu had een vraag kan ik deze uitbreiden naar 3G via een usb stick of een adaptor. ben klant van ziggo.

1399 18 Rapporteer

freya
door freya - Dec 13, 2012 om 13:22
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo kivits,

Lijkt me een beetje lastig. Hoe wil je de software, die nodig is voor de 3G-stick, op je tablet gaan installeren? Had je dan niet beter een 3G model van de tablet kunnen aanschaffen?

Als je een smartphone met internet hebt, zou je kunnen gaan 'tetheren'. Oftewel, je smartphone als 'hotspot' instellen en dan je tablet via WiFi verbinding laten maken met je smartphone....

m.vr.gr. Freya

f.weele
door f.weele - Dec 13, 2012 om 14:33
1085 Antwoorden / 27 Vragen

Beste kivits, sommige tablets hebben de mogelijkheid om via een usb-dongel(3G) verbinding te maken met internet. Meestal is dit niet het geval. Kijk eens of er een forum is voor jouw type/merk tablet en kijk of er onderwerpen zijn m.b.t 3G. Ik heb dit met mijn yarvik tablet geprobeerd (dongel met 3G) maar zonder positief resultaat, terwijl er op het forum aangaande mijn tablet wel iemand is waarbij dit wel is gelukt en dan m.n. bepaalde typen Huawei dongels.
m.vr.gr.

macwouter
door macwouter - Dec 14, 2012 om 02:14
825 Antwoorden / 9 Vragen

Met goede ervaring deze. Voor al uw mobieltjes en Tablets.

jr
door jrschot - Dec 14, 2012 om 13:34
36 Antwoorden / 3 Vragen

Beetje zinloos dit. Je koopt bewust een tablet zonder 3G. En wil er vervolgens 3G op hebben.

Zonder extra geld uit te geven is de beste optie inderdaad om gewoon internet te Tetheren via je mobieltje. Dat wil zeggen dat je van je mobiele telefoon met 3G een wifi hotspot maakt, en dan kan je via je tablet inloggen op de wifi.

Verder zijn er tegenwoordig op steeds meer plaatsen, (Bijvoorbeeld: Trein, bus, ziekenhuis) gratis wifi hotspots, dus zal je gebruik van 3G steeds minder nodig hebben.

f.weele
door f.weele - Dec 14, 2012 om 13:58
1085 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=jrschot schreef op vrijdag 14 dec 2012, 13:34]Beetje zinloos dit. Je koopt bewust een tablet zonder 3G. En wil er vervolgens 3G op hebben.

Zonder extra geld uit te geven is de beste optie inderdaad om gewoon internet te Tetheren via je mobieltje. Dat wil zeggen dat je van je mobiele telefoon met 3G een wifi hotspot maakt, en dan kan je via je tablet inloggen op de wifi.

Verder zijn er tegenwoordig op steeds meer plaatsen, (Bijvoorbeeld: Trein, bus, ziekenhuis) gratis wifi hotspots, dus zal je gebruik van 3G steeds minder nodig hebben.

T.s heeft inderdaad bewust een tablet gekocht. Maar misschien op dat moment niet wetende van de mogelijkheid of het bestaan van 3G.
m.vr.gr.

jr
door jrschot - Dec 14, 2012 om 14:18
36 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=f.weele schreef op vrijdag 14 dec 2012, 13:58][quote=jrschot schreef op vrijdag 14 dec 2012, 13:34]Beetje zinloos dit. Je koopt bewust een tablet zonder 3G. En wil er vervolgens 3G op hebben.

Zonder extra geld uit te geven is de beste optie inderdaad om gewoon internet te Tetheren via je mobieltje. Dat wil zeggen dat je van je mobiele telefoon met 3G een wifi hotspot maakt, en dan kan je via je tablet inloggen op de wifi.

Verder zijn er tegenwoordig op steeds meer plaatsen, (Bijvoorbeeld: Trein, bus, ziekenhuis) gratis wifi hotspots, dus zal je gebruik van 3G steeds minder nodig hebben.

T.s heeft inderdaad bewust een tablet gekocht. Maar misschien op dat moment niet wetende van de mogelijkheid of het bestaan van 3G.
m.vr.gr.

Je weet dat je hier feitelijk hetzelfde zegt als "T.s. komt uit een ei" he?
Niemand zal ondoordacht een hoop geld uitgeven aan een tablet. En als je ondoordacht een tablet zoekt, koop je over het algemeen ook geen Galaxy TAB 2 10.1, maar een goedkoop B-merk van de blokker.

f.weele
door f.weele - Dec 14, 2012 om 15:03
1085 Antwoorden / 27 Vragen

Inmiddels heeft t.s dus al een kapitaal uitgegeven aan trein- en busreizen om maar gebruik te maken van gratis wifi-hotspots. Schijn je tegenwoordig ook bij die hamburgertent te kunnen doen; gratis wifi.

Nog een tip aan t.s. installeer een wifi unlocker app. Krijg je de sleutel van onbeveiligde routers.

freya
door freya - Dec 14, 2012 om 15:07
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=f.weele schreef op vrijdag 14 dec 2012, 15:03]....
Nog een tip aan t.s. installeer een wifi unlocker app. Krijg je de sleutel van onbeveiligde routers.
Voor onbeveiligde routers heb je geen sleutel nodig hoor.... Daarom noem je ze ook 'onbeveiligd'.....

Freya

f.weele
door f.weele - Dec 14, 2012 om 15:12
1085 Antwoorden / 27 Vragen

@ freya, nou ik heb er hier een paar, allemaal beveiligd met o.a. WPA2-PSK en één daarvan kan ik de sleutel opvragen met een wifi-unlocker en verbinding maken. Dus?

f.weele
door f.weele - Dec 14, 2012 om 15:20
1085 Antwoorden / 27 Vragen

Ik zal het anders formuleren: beveiligde routers die kwetsbaar (vulnerable) zijn.

freya
door freya - Dec 14, 2012 om 15:23
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=f.weele schreef op vrijdag 14 dec 2012, 15:12]@ freya, nou ik heb er hier een paar, allemaal beveiligd met o.a. WPA2-PSK en één daarvan kan ik de sleutel opvragen met een wifi-unlocker en verbinding maken. Dus?
Ik zeg ook niet dat het niet kan. Het is mij bekend dat het soms wel lukt, maar je schreef het verkeerd. Je schreef:

"Krijg je de sleutel van onbeveiligde routers."

Terwijl je bedoelde:

"Krijg je de sleutel van beveiligde routers."

Freya ;-)

jo
door jorisw - Dec 14, 2012 om 15:26
4340 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=f.weele schreef op donderdag 13 dec 2012, 14:33]Beste kivits, sommige tablets hebben de mogelijkheid om via een usb-dongel(3G) verbinding te maken met internet. Meestal is dit niet het geval. Kijk eens of er een forum is voor jouw type/merk tablet en kijk of er onderwerpen zijn m.b.t 3G. Ik heb dit met mijn yarvik tablet geprobeerd (dongel met 3G) maar zonder positief resultaat, terwijl er op het forum aangaande mijn tablet wel iemand is waarbij dit wel is gelukt en dan m.n. bepaalde typen Huawei dongels.
m.vr.gr.

Als het al zou lukken met een dongle, dan vraag ik met toch af of het een beetje handig werkt, een tablet met zo'n uitstekend ding er aan. De oplossing met tethering (via smartphone of het doosje dat Macwouter voorstelt) lijkt me dan toch een stuk handiger. En het werkt altijd zonder afhankelijkheden van vage drivers.

f.weele
door f.weele - Dec 14, 2012 om 15:31
1085 Antwoorden / 27 Vragen

@ freya; en zo veilig zijn ze dus niet als je zo de sleutel kan krijgen.
m.vr.gr.

freya
door freya - Dec 14, 2012 om 15:35
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=f.weele schreef op vrijdag 14 dec 2012, 15:31]@ freya; en zo veilig zijn ze dus niet als je zo de sleutel kan krijgen.
m.vr.gr.
Het zal ongetwijfeld te maken hebben met de complexiteit van de sleutel. Heb het nooit uitgeprobeerd, maar ik kan me zo voorstellen dat een simpele sleutel wel 'gekraakt' kan worden met zo'n programma, maar een moeilijke sleutel niet. Als dat zo is, geeft het maar aan dat je zo'n sleutel niet 'te simpel' moet maken.

Freya

diumenge
door diumenge - Dec 14, 2012 om 15:36
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=f.weele schreef op vrijdag 14 dec 2012, 15:31]@ freya; en zo veilig zijn ze dus niet als je zo de sleutel kan krijgen.
m.vr.gr.Dus, om een einde aan die discussie te maken, bedoelde je dat je de sleutel krijgt van van slecht beveiligde routers.

Is overigens wel strafbaar...

ki
door kivits - Dec 14, 2012 om 19:34
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb deze tab.cadeau gekregen. Dus als ik hem zelf gekocht had, dan had ik deze met 3G gekocht

jr
door jrschot - Dec 14, 2012 om 19:52
36 Antwoorden / 3 Vragen

Verkoop hem op marktplaats, en gebruik het geld + bijbetaling om een tablet met 3G te kopen.

f.weele
door f.weele - Dec 14, 2012 om 19:55
1085 Antwoorden / 27 Vragen

Beste Kivits, er is een Galaxy Tab forum in het engels. daar kun je misschien nog wat vinden over 3g dongel (usb webstick). Je zal je dan wel moeten registreren om toegang te krijgen tot de posts.
Misschien kun je van iemand een dongel lenen om te proberen of het werkt. Het is in ieder geval zo dat als er bij instellingen>draadloos en netwerken>meer.... geen 3g staat, dit waarschijnlijk niet gaat lukken.
m.vr.gr.