Wi
door Wil_de_Jong Apr 26, 2018 om 14:51
Computers & telefonie

7 x hogere aansluitkosten Ziggo nieuwbouw dan mijn buren

Ik heb een aanvraag voor een nieuwe aansluiting op het Ziggo netwerk aangevraagd.

Offerte ontvangen van bijna 2700 euro. Mijn buren die enkele maanden geleden zijn aangesloten moesten 385 euro betalen.

Verhaal van Ziggo is:  er zijn zaken gewijzigd bij Ziggo en daardoor zijn de kosten van onze partners gestegen en daarom is uw prijs hoger.

Kan zit zomaar, volgens mij niet.

6359 6 Rapporteer

hansje klein
door hansje klein - Apr 26, 2018 om 15:34
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Klaarblijkelijk kàn het ...

>HIER< kunt u de aansluitkosten controleren.

Doe eventueel een melding bij de redactie (contact) onderaan deze website.
De prijsstijging is m.i. niet duidelijk genoeg uitgelegd (gespecificeerd) met "de kosten van onze partners zijn gestegen" en tevens absoluut ongeloofwaardig.

https://www.mijnaansluiting.nl

pino123
door pino123 - Apr 26, 2018 om 15:39
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Tuurlijk kan het, Ziggo mag berekenen wat ze willen, of u daar in meegaat is uw keuze.

ja
door janf43 - Apr 26, 2018 om 15:39
733 Antwoorden / 0 Vragen

Toen uw buren werden aangesloten, waren ze toen de enige of werden er meerdere aansluitingen tegelijk gerealiseerd? Als ze nu alleen voor u graaf- en andere werkzaamheden moeten verrichten zijn de kosten wellicht hoger dan de kosten die voor een groep aansluitingen werden gemaakt.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 26, 2018 om 15:55
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Is het een idee dat u nagaat of er (veel) goedkopere mogelijkheden zijn via een aanbieder die gebruik maakt van de telefoonlijn (KPN; Tele2;  T-Mobile en andere.

Ziggo Webcare
door Ziggo Webcare - May 3, 2018 om 08:32
78 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Wil,

Bedankt voor je vraag,

Quote:JANF43

"Toen uw buren werden aangesloten, waren ze toen de enige of werden er meerdere aansluitingen tegelijk gerealiseerd? Als ze nu alleen voor u graaf- en andere werkzaamheden moeten verrichten zijn de kosten wellicht hoger dan de kosten die voor een groep aansluitingen werden gemaakt."

Dit klopt, kosten kunnen omhoog gaan als er bij de buren bijvoorbeeld bodemverontreiniging is ontdekt (dit is maar een voorbeeld). Bij een volgende aansluiting zullen we deze extra kosten dan gaan meenemen in de prijs.

Met vriendelijke groet,

Alex van Ziggo

hansje klein
door hansje klein - May 3, 2018 om 09:39
3037 Antwoorden / 62 Vragen

@Wildejong ...

Heeft u inmiddels een specificatie van Ziggo opgevraagd ... en deze naast de rekening van uw buren kunnen leggen?

De "wellicht"-webcare-post van Ziggo is een te algemene en verder voor ú nietszeggende uitleg.

Kunt u überhaupt andere aanbieders uitkiezen? M.a.w. heeft Ziggo bij u een (verboden) monopolie?

ja
door janf43 May 3, 2018 om 13:08
733 Antwoorden / 0 Vragen

De marktpositie van Ziggo is sterk en lijkt in het verzorgingsgebied op een monopolie van diensten die via de kabel worden aangeboden. Echter verboden? Nee!  Als er een glasvezelaansluiting op het adres is, is er uit meerdere aanbieders te kiezen. Op de kabel is die mogelijkheid er niet.

hansje klein
door hansje klein May 3, 2018 om 13:19
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Ik begrijp uit de topicvraag, dat Ziggo de nieuwe aansluiting gaat of moet gaan doen ...

en wanneer er géén KPN-offerte gemaakt kan/mag worden, gaat het toch om een Ziggo-monopolie.