hamo
door hamo Feb 15, 2004 om 17:20
Computers & telefonie

Accu

OP 19-06-2002 heb ik een compaq N115 gekocht voor privé doeleinden.
Vlgs de bijgevoegde bepalingen valt de accu na een jaar niet meer onder de garantie. Hij heeft het inmiddels praktisch begeven. Dit ondanks de wijze van gebruik zoals voorge-schreven. De consumentenbond en ook jullie programma wijzen er vaak op, dat de garantie meer dan alleen maar de termijn omvat.
Kan ik nog met enig uitzicht op een positieve reactie mijn leverancier, dan wel Compaq benaderen? Wat zijn jullie ervaringen?

561 3 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

bo
door bouwe_1 - Apr 16, 2004 om 12:40
8 Antwoorden / 0 Vragen
0

Kijk, garantie is nog altijd een service van het bedrijf. Ieder apparaat heeft standaard zes maanden verplicht garantie zoals in de wet bepaald is (zie ook: www.sta-ik-sterk.nl) Alles wat daar boven komt is service.

Buiten de garantieperiode heb je natuurlijk altijd recht op een goed product. Indien u kan aantonen dat dit een fabricagefout is dan kunt u dit kenbaar maken aan het betreffende bedrijf met uw argumenten. Raadpleeg hiervoor fora''s en gebruikersgroepen op het internet. Misschien zijn er meer gebruikers die dezelfde laptop hebben en het zelfde probleem heeft met de accu.

mo
door monaco - Apr 16, 2004 om 12:40
2 Antwoorden / 0 Vragen
0

de officiele garantie termijn is nu 7 maanden voorbij, dit ontslaat de verkoper echter niet van zijn verplichting. Volgens het nieuw burgelijk wetboek dient de verkoper een degelijk 'iets' te leveren. Wijs de verkoper op deze bepaling. Komt u er niet uit dan probeer het volgende: Normaal gesproken is een computer in drie jaar afgeschreven. De accu zit nu op de helft. Stel de verkoper voor dat 50 % voor zijn rekening is.

nu
door nubro01 - Apr 16, 2004 om 12:41
6 Antwoorden / 0 Vragen
0

Batterijen hebben tegenwoordig slechts 1 jaar garantie. Wil je meer, dan zul je dat van te voren moeten regelen, met een service contract. Maar uiteindelijk betaal je toch zelf voor een nieuwe batterij. Bestel een nieuwe en neem er een extra voor het geval dat de batterij over een jaar niet meer gemaakt wordt.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

S.
S. Anne - Jun 2, 2024 om 12:41
Huishouden & energie
Schimmel in trapkast

Schimmel in trapkast

Ik woon sinds een week in een koopwoning uit 1974. We hebben 4 maanden geklust en toen zag ik al zwarte schimmel in de trapkast, die deels onder de grond zit. Dit zat op 3 van de 4 muren, alleen op kelderniveau. Er zit geen kruipruimte, en aan de andere kant van de muren zit dus grond. (Die waarschijnlijk flink vochtig is na alle regen van de afgelopen maanden.)
2 weken geleden heb ik de schi ... Lees meer

wi
wim koelewijn - May 29, 2024 om 13:18
Huishouden & energie

Waspods het meest onzinnige bedenksel...

Ben ik de enige die vindt dat de waspods, met 3 of 4 verschillende  gescheiden ingrediënten het grootst mogelijke onzinbedenksel is?
Met moeite gescheiden in zo'n pod gepropt  en komt dan in de wasmachine binnen no- time weer bij elkaar zodra het omhulsel is gesmolten..en in verhouding giga-duur !! Lees meer

Ge
Gerard vd W - May 30, 2024 om 12:07
Huishouden & energie

Garantie Dyson stofzuiger

Goedemiddag,   Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden.  Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen.   Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g ... Lees meer