godefrieda
door godefrieda Jan 18, 2012 om 21:13
Computers & telefonie

ACER LAPTOP 8935

„Het systeem volume op de schijf is beschadigd.”

Tijdsduur 655 ms.

Recoverdisks gebruiken of een nieuwe harde schijf installeren?

Ook niks in de veilige modus (alles geprobeerd) opstart.

Scherm blijft zwart nadat de Windows opstartscherm verscheen.

1766 21 Rapporteer

godefrieda
door godefrieda - Jan 19, 2012 om 21:12
195 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=gsm schreef op woensdag 18 jan 2012, 22:45]Start - Uitvoeren - chkdsk /f intypen - Enter in een zwart scherm zal niet gaan denk ik.

Windows Vista of Windows 7:
Booten van de Windows DVD en Opstart herstel laten uitvoeren.

Windows XP:
Booten van de CD (druk op spatiebalk)
R (= Reparatie) kiezen.
Windows nr: 1
Wachtwoord: alleen op de Enter toets drukken
Geef het commando chkdsk /R
en druk op Enter
Wact tot chkdsk 100% klaar is.
Commando Exit en op Enter drukken.
Normaal laten booten

Als je geen DVD of CD hebt, ga er dan mee naar een computerwinkel of een andere deskundige, die in het bezit is van de CD en/of DVD.

Windows 7 NL 32 bits!

godefrieda
door godefrieda - Jan 19, 2012 om 21:16
195 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=edrick3 schreef op donderdag 19 jan 2012, 10:36]@gsm,

.....Start - Uitvoeren - chkdsk /f intypen - Enter in een zwart scherm zal niet gaan denk ik......

Dat realiseerde ik me ook toen ik aan het typen was.
Dacht dat dit niet verstuurd was!
Zie nu dat het toch als antwoord erbij staat.
Is dus iets fout gegaan (bij mij).

Met vr.gr.

Je hebt het zelf al ingezien, dit wilde ik je ook vertellen dat onmogelijk is.

Geprobeerd in de "Veilige modus", wat het zelf aan geeft op "C prompt": ook dit lukt niet.

Backup batterij mogelijk?

edrick3
door edrick3 - Jan 19, 2012 om 21:32
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo godefrieda,

Probeer eens:
Start - Uitvoeren - chkdsk /f intypen - Enter

gsm
door gsm - Jan 19, 2012 om 21:33
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Start - Uitvoeren - chkdsk /f intypen - Enter in een zwart scherm zal niet gaan denk ik.

Windows Vista of Windows 7:
Booten van de Windows DVD en Opstart herstel laten uitvoeren.

Windows XP:
Booten van de CD (druk op spatiebalk)
R (= Reparatie) kiezen.
Windows nr: 1
Wachtwoord: alleen op de Enter toets drukken
Geef het commando chkdsk /R
en druk op Enter
Wact tot chkdsk 100% klaar is.
Commando Exit en op Enter drukken.
Normaal laten booten

Als je geen DVD of CD hebt, ga er dan mee naar een computerwinkel of een andere deskundige, die in het bezit is van de CD en/of DVD.

gsm
door gsm - Jan 19, 2012 om 21:33
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Je kunt natuurlijk ook de recover disks gebruiken, of als dat nog gaat, met meestal de F11 toets recovery starten.

Bij deze laptop las ik ergens dat recovery met Alt + F10 gestart zou kunnen worden met beveiligingscode 000000.

Vaak wordt er dan nog wel een back-up gemaakt van de oude data, mits er voldoende ruimte is op de schijf, voordat de recovery start.

Controleer of de koeling niet vervuild is (luchtroosters opzij worden te heet).
(Laat) de laptop eventueel schoonblazen met een busje samengeperste lucht, via de lucht uitstroomopeningen.

edrick3
door edrick3 - Jan 19, 2012 om 21:34
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@gsm,

.....Start - Uitvoeren - chkdsk /f intypen - Enter in een zwart scherm zal niet gaan denk ik......

Dat realiseerde ik me ook toen ik aan het typen was.
Dacht dat dit niet verstuurd was!
Zie nu dat het toch als antwoord erbij staat.
Is dus iets fout gegaan (bij mij).

Met vr.gr.

edrick3
door edrick3 - Jan 19, 2012 om 21:35
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@godefrieda,

.....Windows 7 NL 32 bits! .....

gsm gaf aan:
Windows Vista of Windows 7:
Booten van de Windows DVD en Opstart herstel laten uitvoeren.

Suc6

godefrieda
door godefrieda - Jan 19, 2012 om 22:24
195 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=edrick3 schreef op donderdag 19 jan 2012, 21:19]@godefrieda,

.....Windows 7 NL 32 bits! .....

gsm gaf aan:
Windows Vista of Windows 7:
Booten van de Windows DVD en Opstart herstel laten uitvoeren.

Suc6

Wat bedoelde je met „GSM gaf aan: ...”?

godefrieda
door godefrieda - Jan 24, 2012 om 02:31
195 Antwoorden / 12 Vragen

Ga ook de gratis "HD Tune" uit proberen.

De meegeleverde W7 is niet meegeleverd, dat was in 2009 een update van Vista naar W7.

Heeft een laptop net als een desktop een batterij voor de backup?

edrick3
door edrick3 - Jan 24, 2012 om 02:34
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@godefrieda,

19/1 21.12 gaf je aan - in reactie op een berichtje van gsm 18/1 22.45 - dat je Windows 7 32 bits had.
Ik meende hieruit te begrijpen dat je niet gezien had dat gsm dit al vermeld had en alleen het XP antwoord gelezen had.
Dáárom gaf ik aan dat gsm al geantwoord had dat je voor W7 je computer moet booten met de (meegeleverde?) Windows dvd en dan moet kiezen voor: herstel uitvoeren.

Met vr.gr.

edrick3
door edrick3 - Jan 24, 2012 om 21:10
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@godefrieda,

.....Heeft een laptop net als een desktop een batterij voor de backup?....

Op het moederbord zit een ronde, platte 'knoopcel' type CR2032

Met vr.gr.

godefrieda
door godefrieda - Jan 24, 2012 om 21:11
195 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=edrick3 schreef op dinsdag 24 jan 2012, 10:46]@godefrieda,

.....Heeft een laptop net als een desktop een batterij voor de backup?....

Op het moederbord zit een ronde, platte 'knoopcel' type CR2032

Met vr.gr.

Zou dat een oorzaak van het probleem kunnen zijn: de knoopcelbatterij?

edrick3
door edrick3 - Jan 25, 2012 om 02:08
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@godefrieda,

Lijkt me niet.
Heb je HD tune (hier te downloaden) al geprobeerd?

godefrieda
door godefrieda - Jan 25, 2012 om 02:09
195 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=edrick3 schreef op dinsdag 24 jan 2012, 21:37]@godefrieda,

Lijkt me niet.
Heb je HD tune (hier te downloaden) al geprobeerd?

HD Tune is gedownload, wordt vanavond uitgeprobeerd.

edrick3
door edrick3 - Jan 25, 2012 om 02:10
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@godefrieda,

Je hoeft trouwens niet steeds op Topantwoord te drukken, hoor.

godefrieda
door godefrieda - Jan 25, 2012 om 02:10
195 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=edrick3 schreef op dinsdag 24 jan 2012, 21:39]@godefrieda,

Je hoeft trouwens niet steeds op Topantwoord te drukken, hoor.

Een waardering!

pino123
door pino123 - Jan 27, 2012 om 21:15
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Beste Godefrieda,

Vaak zit er in de Bios ook een programmaatje, waarin je kan checken of deze je harde schijf kan vinden. Ik denk namelijk dat je harde schijf is 'overleden'. Is deze overleden heeft recovery ook weinig zin.

Het heet zoiets als check memory en disk. Kijk maar even.

godefrieda
door godefrieda - Jan 27, 2012 om 21:35
195 Antwoorden / 12 Vragen

Overigens het is een ACER 8930 Aspire!

Bij toeval kwam ik abusievelijk op „F1" i.p.v. F2.

Direct bij het opstarten op F1 drukken, geeft herstellen e.d. en de mogelijkheid om geavanceerd via F8 w.o. herstellen. Ook de veilige modus is bereikbaar.

De beschadiging was dusdanig van omvang dat herstellen niet geheel ging. Het gaf zelfs aan dat er een niet legitiem W7 op de harde schijf stond.

De update W7 heeft zijn werk gedaan. De data was gedeeltelijk verdwenen.

Ook de ACER schijf heeft de finishing touche verricht met de nodige drivers.

Daarna volgden de gebruikelijke updates e.d.

Al met al: eind goed al goed!

Uiteindelijk werkt de laptop weer naar behoren.

edrick3
door edrick3 - Jan 28, 2012 om 20:16
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@godefrieda,

Mooi zo. Blij voor je dat alles weer naar behoren werkt.

Goed weekend.

freya
door freya - Jan 28, 2012 om 20:17
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@godefrieda:

Ik zou in ieder geval nog eens een 'foutcontrole' op die schijf uitvoeren en dat in de nabije toekomst ook nog eens een paar keer herhalen....

"Better safe then sorry"

Freya

godefrieda
door godefrieda - Jan 28, 2012 om 20:23
195 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=freya schreef op zaterdag 28 jan 2012, 10:43]
@godefrieda:

Ik zou in ieder geval nog eens een 'foutcontrole' op die schijf uitvoeren en dat in de nabije toekomst ook nog eens een paar keer herhalen....

"Better safe then sorry"

Freya

Nadat via F1 en v ervolgens F8 herstellen W7 getracht middels een systeemherstel uit te voeren. Dit lukte tot op zekere hoogte met foutmeldingen, waaronder ook werd aangegeven dat mijn W7 niet legitiem is.

Toen maar de drastische maatregel toegepast, W7 opnieuw geïnstalleerd.

Nu werkt de laptop weer zonder enig probleem.

Allen die moeite namen dit probleem mede op te lossen bedankt voor hun inzet.
Als waardering kreeg vrijwel iedereen het predikaat "Topantwooord"!