bo
door boootje Jan 10, 2010 om 18:51
Computers & telefonie

Acer laptop als bijna 7 weken in reparatie

Beste,

Ik ben op 27 november naar de locale Paradigit geweest informatie te verschaffen over mijn kapotte laptop. Ik heb een Acer Aspire 5520G en deze heb ik gekocht in Maart 2008 dus inmiddels ver buiten de garantie. Vooraf gaande aan mijn bezoek ben ik bij twee lokale computerwinkels geweest, om te kijken wat er loos was. De eerste zadelde mij op met een “lul”verhaal dat de backlite kapot was en bij de tweede zeiden ze dat ze dat zo konden zien en kwamen daar tot de conclusie dat het moederboard kapot was. Ik daar uitgelegd dat ik hem al 1,5 jaar had en wat het beste was voor mij om te doen. De verkoper waar ik meegesproken heb, vertelde mij dat je tegenwoordig ervan uit kan gaan dat er op een laptop van Acer een garantie zit van 2 jaar en dit had hij gehoord van een vertegenwoordiger van Acer. Ik ben vervolgens naar de winkel gereden waar ik de laptop gekocht (Paradigit) had en die vertelde het verhaal iets anders zat, dat het met energielevensduur te maken had en dat dit voor een laptop 2 jaar geldig is dus dat er 2 jaar garantie op een laptop zit. Alleen is deze regel in Juni 2008 van kracht geworden maar wel met terugwerkende kracht. Ik heb van de vriendelijke verkoper het advies gekregen om hem op te sturen, mocht hij niet binnen de garantie vallen zou mij dit zo`n €70 euro kosten. Ik zal sowieso een offerte eerst thuis krijgen met de verwachte kosten. Het zou zo`n 4 weken duren maar dit kon ook een week langer zijn, omdat ze bij Acer de boel niet op orde hebben.

Vanaf dat moment iedere dag op de Acer website gekeken naar de status van de laptop. Op woensdag 2 december stond deze voor het eerst er op, dat de laptop aangeboden is om verscheepte te worden. Na zo`n 9 dagen op deze status gestaan te hebben, veranderde de status in under repair. Ik moet eerlijk zeggen dat ik 9 dagen voor een laptop te versturen erg lang vind.

Op vrijdag 18 december heb ik voor het eerst gebeld naar Acer om te kijken hoe het stond en de medewerker (die ik naar 4 keer bellen eindelijk aan te telefoon kreeg) kon hij mij alleen vertellen dat ze op een onderdeel aan het wachten waren en dat hij niet wist hoeveel het ging kosten en dat hij ook niet wist of ik een factuur thuis zou krijgen.

Op 8 januari wederom gebeld naar Acer maar dit keer kon ik alleen een computerbandje beluisteren en kan ik niemand meer te woord staan van Acer. Dit bandje deelde mij dingend mee om geduldig af te wachten. Ik heb vervolgens besloten om Paradigit te bellen en deze konden mij niet meer vertellen wat ik al wist en dat de van meer klanten het geluid hebben gehoord dat het erg lang duurt, maar dit was misschien ivm de vakantie.

Maar inmiddels is mijn geduld aardig, a ik heb nog steeds geen offerte gehad van de kosten, b het duurt veel langer als gezegd, c ik vind het schandalig dat ik niemand te woord kan staan bij Acer, d ik krijg het idee alsof ik een nummer ben bij Acer en niet een klant.
Wat kan ik nu het beste doen? Heeft iemand een telefoonnummer of mail adres zodat ik direct de juiste persoon bij Acer aan de telefoon krijg.

Met vriendelijk groet,

Robbert Weideveld

2501 3 Rapporteer

mastag
door mastag - Jan 10, 2010 om 23:21
955 Antwoorden / 19 Vragen

Beste Robbert,
Als eerste is de reparatietijd bij Acer gemiddeld wel 5-6 weken, nu heb je ook nog de pech dat de feestdagen ertussen zaten. Als je laptop bij Acer in Duitsland staat maakt dat de vertraging nog groter want daar houden ze gemiddeld een behoorlijke kerstvakantie.

Ten tweede je hoeft Acer niet te bellen, niemand zal je ook aan een direct contactpersoon kunnen helpen, je moet bij Paradigit zijn. Zij als verkopende partij zijn verantwoordelijk voor de reparatie, Acer staat hier geheel buiten. Je hebt de laptop immers niet bij Acer zelf gekocht.

Als derde een offerte (als je die al krijgt zal bestaan uit de volgende opties (want volgens mij heeft Acer maar 1 jaar garantie)
-1 Reparatie twv 450 euro
-2 Ongerepareerd retour met een rekening van € 70 onderzoekskosten (niet reparatiekosten zoals Paradigit zegt)
-3 Vernietigen.

Je laptop is nu zo'n 22 maanden oud en van de reparatieprijs zal dan waarschijnlijk ook minimaal 22/36e deel aan je worden doorbelast (echt die €70 van Paradigit slaat nergens op, dit zijn onderzoekskosten geen reparatiekosten)

Kortom hier ga je niet vrolijk van worden want in mijn voorbeeld gaat het je €275 kosten (22/36deel van 450 in dit voorbeeld).

Wacht niet te lang en spoor Paradigit aan om e.e.a te versnellen voor je.

Succes ermee
Groet
Mastag

mastag
door mastag - Jan 11, 2010 om 00:29
955 Antwoorden / 19 Vragen

Beste Robbert,
Klik even op de link, hier staan Acer haar garantietermijnen voor een Aspire is dat 1 jaar.
Succes
LINK

miarcos
door miarcos - Jan 11, 2010 om 14:02
7 Antwoorden / 13 Vragen

Als je zaken doet met Paradigit dan vraag je om moeilijkheden,maar det wist U niet.
zoek via vrienden of kennisen,naar een hobbyist,dat scheel je in kosten en zij dan
de kosten tehoog,dan kun je je eigen afvragen is het nog de moeite waard om de
Acer te laten repareren,aangezien de Acer al 2 Jaar oud is dit voor U nog een
nieuwe Laptop.Maar de technologie gaat zo snel,dat het al gauw verouderd is.