boy
door boy Nov 21, 2007 om 19:08
Computers & telefonie

Achtergrond laptop wordt groen i.p.v. zwart

Bij mijn laptop doet zich het volgende probleem voor:

wat normaal een zwarte achtergrond heeft (bv bij opstarten ) wordt groen weergegeven, zowel als op de laptop alsmede  ook op internetpagina,s. Het is net alsof de zwarte kleur is verdwenen. Het betreft een Asus Z53TC AP056C met window.s Vista.,nVida Geforce 7300 Turbo Cache 256 MB videokaart. Deze laptop heb ik afgelopen augustus nieuw gekocht.

Wie kan mij hierover meer vertellen, Alvast bedankt.

Boy

665 7 Rapporteer

labswans
door labswans - Nov 21, 2007 om 19:20
1918 Antwoorden / 10 Vragen

het belanrijkste is : ga ermee terug naar de winkel waar u hem heeft aangeschaft. Zij moeten uw probleem oplossen op redelijk wijze. De garantie zit er nog steeds op en het is een mankement van binnen 6 maanden. Het is iets wat bij aankoop al zou kunnen zitten en nu naar voren is gekomen.

Ik zelf vermoed dat de videokaart niet goed meer is en nagekeken , vervangen moet worden.

De laptop zowiezo terug naar de winkel z.s.m. en uw verhaal doen aan de verkoper van de laptop

labswans

ze
door zeikventje - Nov 21, 2007 om 21:22
2 Antwoorden / 0 Vragen
boy
door boy - Nov 22, 2007 om 07:38
92 Antwoorden / 44 Vragen

Labswans en Freya,

Stel deze videokaart heeft mogelijk een mankement, zoals Labswans opmerkt,  kan het dan zijn dat andere kleuren wel nog "aanwezig"zijn en alleen zwart niet?

Boy

freya
door freya - Nov 22, 2007 om 09:26
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Nou, de kleur zwart komt niet voor hoor. Elke kleur wordt opgebouwd uit de drie basiskleuren rood, groen en blauw. Zwart wil gewoon zeggen dat alle drie de kleuren 'uit' moeten zijn. Waarschijnlijk is er iets aan die videokaart stuk waardoor de kleur groen niet 'uit' gaat.

Freya

boy
door boy - Nov 25, 2007 om 08:24
92 Antwoorden / 44 Vragen

Ik heb momenteel Asus benaderd en de laptop wordt als het goed is komende week door TNT opgehaald. Vlgs. Asus zou het streven zijn om deze binnen 2 weken gereapeerd terug te bezorgen.

Ik laat t.z.t nog wel weten, tenminste als Asus mij dit mededeeld, wat het defect was.

Nogmaals bedankt voor de antwoorden op mijn vraag.

Boy

freya
door freya - Nov 25, 2007 om 08:24
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo boy,

Zoals al aangegeven zal er een defekt zijn aan de videokaart. Hoewel je voor garantie eigenlijk altijd eerst naar de verkoper moet zou ik in dit geval toch contact opnemen met ASUS zelf. Als je het via de verkoper regelt ben je de laptop waarschijnlijk een week of twee (misschien langer) kwijt.
Als je het via ASUS zelf regelt heb je de laptop hoogstwaarschijnlijk binnen een week weer terug. Op een ASUS laptop zit namelijk twee jaar 'Pickup & Return' garantie. Dit houdt in dat ASUS de laptop bij je thuis komt ophalen en na reparatie ook weer thuis komt afleveren.
Zie onderstaande link voor de details.

Asus Pickup & Return

Je kunt de aanvraag voor reparatie (RMA) via het internet regelen, maar de ervaring leert dat je ze net zo snel even kunt bellen, de situatie uitleggen en dan zullen ze besluiten om de laptop te komen ophalen.
In de papieren die bij je laptop zitten staat waarschijnlijk wel ergens een telefoonnummer van de service-afdeling.

m.vr.gr. Freya

boy
door boy - Dec 9, 2007 om 09:19
92 Antwoorden / 44 Vragen

Ik heb inmiddels de laptop weer terug. Hij doet het weer goed. Helaas kan ik niet vertellen wat het probleem was, aangezien er door Asus hier geen melding van werd gemaakt.

Ik ban allang blij dat er weer een normale zwarte achtergrondkleur is ipv groen.

Boy