me
door meidam Feb 1, 2017 om 13:24
Computers & telefonie

Adobe acrobat reader

goedemiddag,

Ik gebruikde browsers Google Chrome en Internet Explorer.

Op Google Chrome is Adobe acrobat reader geinstalleerd.

Mijn pogingen deze op Internet explorer te installeren lukt niet.

Ik lees b.v. de Volkskrant online, dat lukt dus alleen bij Google Chroem. Op zich geen bezwaar natuurlijk.

Maar ik blijf het merkwaardig vinden.

Misschien iemand die mij een antwoord kan geven ?

Met vriendelijke groet,

866 6 Rapporteer

marita5
door marita5 - Feb 1, 2017 om 13:30
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Meidam ,

Ik heb deze geïnstalleerd in IE , Adobe Reader XI laatste versie 11.0.19 , klik op de rode regel .
Als u deze heeft geïnstalleerd , moet u onder help klikken op controleer op update , dan kunt u updaten na 11.0.19 .

http://get.adobe.com/nl/reader/otherversions/

akkerdistel
door akkerdistel - Feb 1, 2017 om 13:32
1790 Antwoorden / 3 Vragen

*knip stukje tekst, ik loop blijkbaar achter :-)* gebruik daarvoor een apart programmaatje (niet die van Adobe!) maar bijvoorbeeld Sumatra PDF, aangezien laatstgenoemde geen spyware bevat. Beter gebruik je dus ook niet de extensies van Adobe zelf.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 1, 2017 om 13:43
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Bedoelt u dat installeren via IE niet lukt? Op zich vreemd maar als u wel via Chrome kunt installeren is er toch niets aan de hand?
Kan het 'niet kunnen' niet gewoon het gevolg zijn van het al geïnstalleerd zijn?

sjjoppy
door sjjoppy - Feb 1, 2017 om 13:49
7210 Antwoorden / 3 Vragen

Als Adobe acrobat reader  in het configuratiescherm te vinden is dan is dit programma ook in een andere browser te gebruiken. Dus ook in IE.

be
door bertfe - Feb 1, 2017 om 20:14
43 Antwoorden / 0 Vragen

Laat het hackergevoelige Acobat Reader met rust als het alleen om het lezen van een pdf-bestand is te doen.
Kies liever voor het onbekendere, maar al jaren bestaande en veel veilger SumatraPDF.

aurora1
door aurora1 - Feb 1, 2017 om 21:48
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Nog iets te lezen over de update: https://www.security.nl/posting/499488/Adobe+Acrobat-update+installeert+stilletjes+Chrome-extensie
Ik zou trouwens kiezen voor een veiliger reader dan de Adobe, net zoals enkele anderen hier vinden.