aboveoeuf
door aboveoeuf Jul 9, 2006 om 11:10
Computers & telefonie

Afbeeldingen opslaan

Als ik op internet een plaatje wil opslaan en op mijn rechtermuisknop klik, verschijnt er geen menu met "opslaan als" etc. Moet ik ergens iets instellen, want het is een nieuwe PC (medion 6000 muti media computer). Hetzelfde probleem doet zich voor als ik tekst selecteer, het rechtermuisknopmne verschijnt niet. Wie weet raad?

1353 11 Rapporteer

freya
door freya - Jul 9, 2006 om 11:32
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo aboveoeuf,

Doet de rechter muisknop het normaal gesproken wèl? Als je b.v. met de rechter muisknop op een snelkoppeling op het bureaublad klikt, verschijnt er dan wèl een menu? Als dat niet zo is, heeft die knop kennelijk geen funktie toegewezen gekregen. Ga dan eens via Configuratiescherm -> Muis naar het tabblad Knoppen. Daar kun je aan elke knop een funktie toewijzen. Aan de rechter muisknop moet je de funktie Contextmenu toekennen.

m.vr.gr. Freya

aboveoeuf
door aboveoeuf - Jul 9, 2006 om 11:49
143 Antwoorden / 8 Vragen

Rechtermuisknop werkt ook niet als ik op bureaublad met rechts klik.Ben in het menu van "muis"geweest,maar heb daar slechts drie opties om muis aan te passen en dus geen contextmenu. De opties zijn:Primaire en secundaire knop omwisselen;dubbelkliksnelheid;klikvergrendeling. Ik kan jou optie niet vinden. Zie ik iets over het hoofd?

freya
door freya - Jul 9, 2006 om 12:00
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Als je niet echt een optie kunt vinden om de knoppen in te stellen is het misschien noodzakelijk om wat software/drivers te installeren. Om welk merk, type muis hebben we het? Heb je geen CD met software bij de muis geleverd gekregen? Freya

aboveoeuf
door aboveoeuf - Jul 9, 2006 om 12:36
143 Antwoorden / 8 Vragen

Freya bedankt voor je geduld. Het gaat om een Logitech G7 Cordless Laser Mouse en deze is geinstalleerd via de CD van Logitech. Probleem blijft. Snelkoppeling op buroblad werkt wel. We komen er waarschijnlijk niet uit, Bedankt voor je hulp. Aboveoeuf

gr
door groen_1 - Jul 9, 2006 om 12:57
66 Antwoorden / 5 Vragen

Waarschijnlijk zijn de plaatjes beveiligd tegen kopiëren, en is de functie van de rechtermuisknop uitgeschakeld.

Dus moet u een ander weg zoeken b.v.:  probeer het eens met Ctrl + c tegelijk indrukken.

Er zijn vele wegen die naar Rome gaan.

freya
door freya - Jul 9, 2006 om 12:58
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Je kunt eventueel via de website van logitech (www.logitech.com) de laatste versie muisdriver downloaden. Heb zelf altijd logitech muizen gehad en kan niet anders concluderen dan dat hun software altijd dik voor elkaar is. Via Configuratiescherm -> Muis moet er een tabblad Knoppen zijn waar je dan elke knop afzonderlijk een funktie kunt toekennen. (zie onderstaande link)

Muisknopinstellingen

Het is welliswaar een ander model muis, maar dit geldt voor alle typen. Bij mij is knop 5 de rechter muisknop en staat deze ingesteld op Contextmenu.

Verder is het zo dat je op internet niet bij elk plaatje de mogelijkheid hebt die op te slaan. Het hangt er vanaf hoe de website gemaakt is en of de bouwer dus 'toestemming' heeft gegeven om een plaatje op je eigen PC op te slaan.

(Deze 'beveiliging' stelt overigens niets voor omdat je het plaatje altijd in je map met 'tijdelijke internetbestanden' terug kunt vinden)

Freya

aboveoeuf
door aboveoeuf - Jul 9, 2006 om 13:20
143 Antwoorden / 8 Vragen

Dat het opslaan van afbeeldingen niet lukt is vervelend maar niet onoverkomenlijk. Wanneer ik tekst selecteer kan ik deze alleen via bestand-kopieren en plakken verwerken en niet via de rechtermuis. De instellingen van de muis kan ik niet configureren. Ik heb waarschijnlijk zo'n "goede"muis dat ie alles zelft doet. Ik vind het wel vreemd, want bij mijn oude PC werkte het wel goed. Jammer.

aboveoeuf
door aboveoeuf - Jul 10, 2006 om 01:11
143 Antwoorden / 8 Vragen

Bedankt voor de goede raad.Alles werkt plots spontaan weer. Soms gebeuren er wonderen!

bert165
door bert165 - Jul 10, 2006 om 10:02
9 Antwoorden / 0 Vragen

en Ctrl + v om te plakken.

rudie020
door rudie020 - Nov 9, 2006 om 11:22
61 Antwoorden / 4 Vragen

Ter aanvulling,

Internet Explorer logo (75 pix)Voor het installeren van Internet Explorer 7 is een geldige Windows-licentie nodig, maar ondertussen is ons al gebleken dat ook deze beveiliging niet onfeilbaar is. Vooralsnog is alleen de Engelse versie van de browser beschikbaar, maar in de eerstvolgende drie weken worden een Arabische, Finse, Franse, Duitse, Japanse en Spaanse versie gelanceerd. In januari mag vervolgens de Multi-Language User Interface verwacht worden, samen met de vijfenvijftig 'Windows XP Professional Language Interface Pack'-versies. Voor een Nederlandse versie moet men naar verwachting op 6 november aanstaande de downloadpagina's van Microsoft in de gaten houden.

Bron: Tweakersnet.

aboveoeuf
door aboveoeuf - Jul 9, 2007 om 22:35
143 Antwoorden / 8 Vragen

Bijna een jaar later heb ik de oplossing gevonden. Voor de liefhebbers!

http://groups.google.nl/group/microsoft.public.nl.ie/browse_thread/thread/680adf45697cf49a/143b8aec13a0bede?lnk=st&q=rechtermuisknop+werkt+niet&rnum=1&hl=nl#143b8aec13a0bede