titan
door titan Feb 2, 2011 om 20:22
Computers & telefonie

Afbeeldingstaken

Hallo, sinds een paar dagen kan ik op mijn computer
(Windows XP 2003) mijn foto's niet meer bekijken via Afbeeldingstaken/ alsdiavoorstellingweergeven/...etc
Heb geprobeerd via startmenu -alleprogamma's- buroaccesoires- systeembeheer. Maar bij systeembeheer staat alleen verwijzing naar I.Explorer. Als ik daarop klik staat er wel afbeeldingstaken? Maar als ik dan mijn foto wil bekijken heb ik alleen video afspelen. We weet raad??

599 21 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Feb 2, 2011 om 21:14
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo titan,

Het makkelijkste lijkt mij om even systeemherstel te proberen.
Kun je altijd weer terugdraaien.
Start - Alle programma's - Bureau-accessoires - Systeemwerkset - systeemherstel.
Kies een vetgedrukte datum toen het nog wel goed werkte.
Volg de aanwijzingen.

Suc6

titan
door titan - Feb 2, 2011 om 21:23
28 Antwoorden / 6 Vragen

Hallo edrick3 bij mij staat in systeemwerkset GEEN systeemherstel. Wel Backup/ Gepl. taken/ Schijfdefragmen../ Schijfopr.

edrick3
door edrick3 - Feb 3, 2011 om 10:43
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@titan,

Mijn fout. Was uitgegaan van XP, maar jij hebt blijkbaar server 2003. Even overheen gekeken.
Zie zo gauw geen oplossing.

valerius-2
door valerius-2 - Feb 3, 2011 om 12:21
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Gebruik windows help en tik in systeemherstel dan kan je zien waar je wezen moet.

edrick3
door edrick3 - Feb 3, 2011 om 16:32
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@titan,

Typ eens systeemherstel in in het zoekveld (Start - Zoeken) en kijk wat er tevoorschijn komt. Bv. een verwijzing naar een snelkoppeling systeemherstel. Als je daarop klikt kom je ook op het scherm systeemherstel.

Suc6

titan
door titan - Feb 3, 2011 om 17:38
28 Antwoorden / 6 Vragen

Hallo Edrick 3 onder zoeken systeemherstel ingetikt: geen resultaten gevonden
(sorry voor late reactie kom net thuis van m'n werk)

Valerius 3 misschien een domme vraag waar vind ik Windows help ook alweer?

edrick3
door edrick3 - Feb 3, 2011 om 18:06
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@titan,

Blijkbaar heb je Windows Server 2003 ?? (Dat is wat anders dan XP).

Klik eens op Start en dan op Help en ondersteuning.

Kijk onder Kies een taak en kies voor Wijzigingen ongedaan maken met behulo van Systeemherstel.

(En nou maar hopen dat dat allemaal op je computer staat) ;-)

valerius-2
door valerius-2 - Feb 3, 2011 om 23:07
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Als je verkenner opstart zie boven in de balk een aantal optie's staan 1 daarvan is help aantikken en in het vraag vakje systeemherstel tikken en dan enter.

titan
door titan - Feb 3, 2011 om 23:19
28 Antwoorden / 6 Vragen

Sorry Valerius-2 ik ben waarschijnlijk digibeet waar vind ik die verkenner?

edrick3
door edrick3 - Feb 4, 2011 om 10:37
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@titan,

Mijn antwoord van 3/2 18.06 u geprobeerd?

(Verkenner): Klik op Start, Klik op Deze computer, Klik bovenin de blauwe balk op Help.

titan
door titan - Feb 4, 2011 om 17:27
28 Antwoorden / 6 Vragen

Goeie middag Edrick3, sorry ik dacht dat ik je het al verteld had. Als ik bij mijn compu.. op help klik krijg ik een balk met tekst kan helpctrl.exe niet vinden?!?

edrick3
door edrick3 - Feb 4, 2011 om 18:07
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@titan,

Nog even voor de duidelijkheid: Als je op Start klikt, daarna op Deze Computer en daarna bovenin op Help krijg je geen regel met Help en Ondersteuning waar je op kunt klikken?

titan
door titan - Feb 4, 2011 om 18:13
28 Antwoorden / 6 Vragen

Hoi Edrick3 heb wel help en ondersteuning maar als ik er op klik krijg ik een balk met de tekst : kan helpctrl.exe NIET vinden.

edrick3
door edrick3 - Feb 4, 2011 om 18:16
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@titan,

Na nog eens je antwoord gelezen te hebben snap ik dat je een foutmelding krijgt.

Probeer dit eens:
Kijk bij Start/Uitvoeren, type msconfig en kijk of bij het tabblad Services een vinkje staat bij Help en ondersteuning. Zo niet vink die dan aan.

Nog beter - als je de installatie cd nog hebt - leg deze in de speler,
Ga naar Start/Uitvoeren, type (driveletter CD-rom):\i386\winnt32 /unattend

Hij zal dan ontbrekende bestanden opnieuw installeren en beschadigde bestanden herstellen.

Controleer voor de zkerheid ook eens op malware met MBAM

Suc6

titan
door titan - Feb 4, 2011 om 18:27
28 Antwoorden / 6 Vragen

Hoi Edrick3 : ...services staat aangevinkt, heb (helaas) geen installcd, heb al mbam op mijn pc. MBAM wil ik wel laten draaien maar dan kan ik 'direct' antwoorden op evt oplossingen.....
dus zet MBAM wel ff aan 't werk. Alvast bedankt tot nu toe voor alle aangedragen oplossingen.

edrick3
door edrick3 - Feb 4, 2011 om 18:39
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@titan,

Nog gevonden in ComputerTotaal van 2004:

Kijk eens of er meerdere bestanden bestaan van helpctr.exe. Zo ja als ze een grootte hebben van 0 bytes verwijder je deze.

Dus: even helpctrl.exe in het zoekveld intikken en kijken of er wat tevoorschijn komt.

titan
door titan - Feb 4, 2011 om 20:20
28 Antwoorden / 6 Vragen

Hallo Edrick3 hier ben ik weer vlgs Mbam zijn er geen infecties gevonden.
...Geen resultaten gevonden voor helpctrl.exe bij zoeken

edrick3
door edrick3 - Feb 4, 2011 om 20:31
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@titan,

Weet het op dit moment dan ook even niet meer.
Ga morgen eens verder zoeken.

titan
door titan - Feb 4, 2011 om 20:39
28 Antwoorden / 6 Vragen

ALsnog nogmaals bedankt voor U denkwerk Edrick3
met vriendelijke groeten Titan

edrick3
door edrick3 - Feb 5, 2011 om 15:24
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@titan,

Heb het volgende nog gevonden bij Microsoft Help en Ondersteuning.
Maar let op: registerwijzigingen zijn op eigen risico!! Doe het heel zorgvuldig.

Om dit probleem op te lossen, moet u het register wijzigen. Ga hiervoor als volgt te werk:

1. Klik op Start, klik op Uitvoeren, typ regedit en klik op OK.

2. Ga naar de volgende registersubsleutel:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\App Paths\HELPCTR.EXE

Als deze registersubsleutel niet bestaat, klikt u met de rechtermuisknop op de volgende registersubsleutel, klikt u op Nieuw en op Sleutel en typt u HELPCTR.EXE. Druk op ENTER.

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\App Paths

3. Klik in het linkervenster op HELPCTR.EXE. Klik in het rechtervenster met de rechtermuisknop op (Standaard), klik op Wijzigen, typ C:\WINDOWS\PCHealth\HelpCtr\Binaries\HelpCtr.exe in het vak Waardegegevens en klik op OK.

4. Sluit de Register-editor af en start de computer opnieuw op.

Heb ook nog de volgende site gevonden, maar ken deze verder niet.
Valt te proberen?

Suc6

titan
door titan - Feb 6, 2011 om 13:10
28 Antwoorden / 6 Vragen

Hallo Edrick3, kon pas gisteravond laat je oplossing laat uitproberen helaas....
heb 't nu nogmaals geprobeerd nog niet, jammer. De site die in je snelkopp zat scant alleen je bestanden, zo gauw je op schonen klikt moet je betalen!!
Nogmaals dank voor al u oplossingen. Ga nu externe hulp zoeken. Nogmaals dank Edrick3
groet
Titan