sa
door saavanalen May 3, 2017 om 11:32
Computers & telefonie

Afzien van aankoop buiten zichttermijn

Ik wend me maar tot dit forum. We zitten met de handen in het haar. Mijn vrouw heeft op 3-4-2017 een abonnement via Belsimpel bij Hollandse Nieuwe afgesloten. Ze heeft daarbij voor een iPhone 6s gekozen (nieuw en dus niet refurbished). De portering vind 4-5-2017 plaats. Dus heeft het abonnement nog niet gebruikt. Het toestel hebben we op 3-4-2017 geïnstalleerd. Na een week merkten we al op dat het toetsel spontaan uitviel. In eerste instantie dachten we dat de batterij gewoon leeg was. Op dag 16 ging het toestel zelfs niet meer aan. Dus contact gezocht met Belsimpel. Daar kregen we te horen dat het toetsel niet kon worden omgeruild, omdat de zichttermijn maar 14 dagen was. Dus het nieuwe toetsel moest worden gerepareerd! De dame vond dat heel vervelend om te moeten melden, maar na overleg met haar meerdere kon ze er niet meer van maken. Vervolgens hebben we contact gezocht met Apple. Ook daar kregen we te horen dat het moest worden gerepareerd. Apple adviseerde ons om toch nog eens bij Belsimpel te informeren of ze echt geen uitzondering konden maken voor deze TWEE dagen. Maar daar was Belsimpel niet gevoelig voor. Inmiddels is het toestel al bijna 2 weken bij Apple en vandaag vernamen wij dat het toestel niet kon worden gerepareerd en dat we....een refurbished toestel krijgen. Een toestel van meer dan EUR 600 die binnen een maand defect is, wordt omgeruild voor een tweedehands toestel. Dit kan toch niet? We voelen ons echt in de maling genomen. Wat adviseren jullie? N.B. portering is nog niet doorgevoerd.

3657 7 Rapporteer

Po
door Pontiac - May 3, 2017 om 11:37
131 Antwoorden / 5 Vragen

als de voorwaarden die gehanteerd worden ook zo op papier staan heeft u geen poot om op te staan , want twee dagen wordt een week en een week wordt een maand ,snapt u.

Yo
door Youriy May 3, 2017 om 12:04
12 Antwoorden / Vragen

Er is wel recht op een nieuw apparaat, hieronder staan de juiste antwoorden.

tijger1
door tijger1 - May 3, 2017 om 11:39
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Heel vervelend, maar uiteraard moet er nu een NIEUW toestel geleverd worden. Of als ze dat niet willen de overeenkomst ongedaan maken.

Dien een schriftelijke klacht in, niet meer bellen en zet uw klacht overal neer. Klacht.nl, Klachtenkompas, Facebook, Radar, hun forum en ga maar door.

diumenge
door diumenge - May 3, 2017 om 11:39
11969 Antwoorden / 15 Vragen

U hoeft geen refurbished toestel te accepteren.

Lees dit eens door: www.teruglezen.nl/npo.php/VARA_101381714

marita5
door marita5 - May 3, 2017 om 11:47
11545 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo SaaVanAlen ,

Dit hoeft u niet te accepteren , klik op de rode regels ( klik ook rechts op het filmpje ) .

https://kassa.vara.nl/gemist/nieuws/apple-past-beleid-rondom-refurbishing-niet-aan-na-vonnis-rechter

Hier een voorbeeldbrief ,

https://kassa.vara.nl/data/files/2916569211.pdf

je
door jenren6 - May 3, 2017 om 11:56
14 Antwoorden / 1 Vragen

Savaanalen
Dit is echt belachelijk!
Je mag en kan van een.product, zeker gezien de prijs, wel verwachten dat dit toestel op zijn minst 1 dag goed kan werken!
Je hebt volledig recht op een ander NIEUW toestel!!

jo
door jorisw - May 3, 2017 om 13:03
4340 Antwoorden / 1 Vragen

TS wordt behoorlijk op het verkeerde been gezet door de gegeven antwoorden. Een leverancier mag een toestel repareren indien deze binnen de garantieperiode defect gaat. Of je nu een refurbished toestel krijgt of je eigen toestel gerepareerd terugkrijgt maakt niet uit (een gerepareerd toestel is immers hetzelfde als een refurbished toestel). Sterker nog: een refurbished toestel kan je direct krijgen terwijl reparatie een tijdje kan duren.

marita5
door marita5 May 3, 2017 om 13:11
11545 Antwoorden / 15 Vragen

TS wordt behoorlijk op het verkeerde been gezet door de gegeven antwoorden. !!!! , dan zou ik nog maar eens als ik u was , de gegeven antwoorden en de links nog eens goed door lezen .

costnix
door costnix May 3, 2017 om 15:32
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Blijkbaar klikt @jorisw op rechts inplaats van op links :-(

Cookies
door Cookies May 3, 2017 om 15:39
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Leuk al die voorbeeldbriefjes, maar Apple past het beleid toch niet aan? En hier is trouwens niet Apple de verkoper, maar Belsimpel. Overigens, tussen recht hebben en recht krijgen, zit een groot verschil. Dat weet iedereen toch zo langzamerhand. Neemt niet weg, dat ik zelf ook zou balen als ik de nieuwprijs voor een refurbished exemplaar betaal.

1paul
door 1paul - May 5, 2017 om 10:26
3188 Antwoorden / 0 Vragen

schrijf een brief naar de verkoper dat u niet accoord gaat en eis een nieuw toestel als de oude niet is te repareren, met apple heeft u niets van doen...

voorbeeldbrieven staan er genoeg her en der...