watnuweer52
door watnuweer52 Dec 7, 2009 om 18:01
Computers & telefonie

Anti-virus

Via mijn werkgever kan ik norton 360
kopen voor de helft van de aanschafwaarde
Ik hoor goede en slechte verhalen,
Zijn er mensen die ervaring met norton hebben

653 11 Rapporteer

ve
door verwijderd - Dec 7, 2009 om 18:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja dat is een keuze voor iedereen apart geld uitgeven terwijl je iets ook voor niets kan krijgen is natuurlijk u eigen keus als u AVG 9 free laad vi internet bent u dus niets kwijt ed virus scanner heef ik milijoenen gebruikers ik heb hem al jaren en ben nog geen virus en dergelijke tegen gekomen.
Maar de keuze ligt bij u.Vr.grt.Valerius

ve
door verwijderd - Dec 7, 2009 om 18:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo watnuweer52,
Heb geen ervaring met Norton, maar wel met McAfee.
Als je bij de ING zit en rentepunten hebt - of anders iemand in de familie of kennissenkring - dan kun je McAfeeInternetSecurity2010 voor op 3 computers voor een jaar aanschaffen voor 17,90 inclusief de verzendkosten.
Is misschien ook een optie voor je.
Met vr.gr.

ve
door verwijderd - Dec 7, 2009 om 18:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het laatste pakket van Norton die ik nog fatsoenlijk vond werken dateert uit 2004.

Werk nu - o.a. met Comodo (firewall + anti-virus), kost de helft van niks;)
Comodo (klik op free download na openen url)

Als anti-spyware gebruik ik MBAM, ook gratis.

AVG free en Avira schijnen ook goed te zijn, nooit zelf mee gewerkt. Ook allebei gratis.

ve
door verwijderd - Dec 7, 2009 om 18:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

P.S. Norton 360 schijnt wel minder vervelend (lees zwaar en log programma) te zijn dan de vorige pakketten.

ve
door verwijderd - Dec 7, 2009 om 18:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

EDIT knop!!!!!!!

dan de vorige pakketten m/z dan de vorige Norton pakketten.

ve
door verwijderd - Dec 7, 2009 om 18:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is een volledig pakket.
Persoonlijk werken me de te veel toeters en bellen op de zenuwen.

ve
door verwijderd - Dec 7, 2009 om 21:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo watnuweer,mischien wil je baas wat verdienen tijdens deze crisis,maar neem maar gewoon avg 9 free hij is in het nederlands en je heb totale bescherming.
mvrgrt Nico

ve
door verwijderd - Dec 7, 2009 om 22:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het maakt eigenlijk bijzonder weinig uit welk antiviruspakket je gebruikt. Norton 360 is overigens wel iets meer dan alleen maar antivirus: er zitten ook nog allerlei andere beveiligingsinstellingen in.

Persoonlijk heb ik een bloedhekel aan dergelijke grote, zware, pakketten, waarin van alles zit opgenomen dat sterk met elkaar verweven is. Er zit naar mijn smaak veel te veel "bloat" (onnodige zaken die wel leuk lijken, maar alleen maar in de weg zitten en vrij weinig functionaliteit toevoegen).

Een goede beveiliging bestaat uit minimaal 3 componenten:
- een antiviruspakket
- een firewall
- anti-spyware

Alle drie de soorten programma's zijn volledig gratis verkrijgbaar en doen niet onder voor de betaalde pakketten. Persoonlijk vind ik ze zelfs prettiger, juist omdat ze zich op één taak richten en vaak veel lichter voor het systeem zijn. Voor de thuisgebruiker is het eigenlijk onzin geld te betalen voor een dergelijk beveiligingspakket.

Wat mij betreft kun je prima uit de voeten met bijvoorbeeld:
Avast Home Edition, AVG, Avira, Comodo, Microsoft Security Essentials, ZoneAlarm, Spybot S&D, Malwarebytes' Anti-Malware (MBAM) - en er zijn er meer! Allemaal gratis en voor niks en van uitstekende kwaliteit.

Daarnaast kun je eventueel nog kiezen om bijvoorbeeld een spamfilter te installeren of anti-phishing-software, maar echt zwaar nodig is het niet.

Tot slot: bedenk één ding heel goed! De zwakste schakel zit nog altijd tussen toetsenbord en stoel... Oftewel: je kunt honderd beveiligingspakketten installeren, als je er onverstandig mee omgaat, heeft het nog steeds geen enkele zin.

Het is toch eigenlijk zwaar triest dat je zo ontzettend veel aan beveiliging op je pc moet zetten om Windows een beetje veilig te houden. Ik ben zo blij met mijn Linux-bakje; snel, stabiel, veilig (geen virusscanner nodig).

ve
door verwijderd - Oct 17, 2011 om 05:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb ervaring met norton 360.
Mijn laptop werd er bijzonder traag van.
Programma verwijderd en antivirus van AVG of Avast erop.

Gr Ed

ve
door verwijderd - Oct 17, 2011 om 09:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je kunt ook de trial-versie van hun site downloaden, en 30 dagen gratis uitproberen.
Krijg je een idee over de werking.
Heb enkele jaren geleden Norton internet security gehad.
Op Windows XP werkte dat bij mij niet goed.
Bij elke update bleef de PC maar opstarten.
Leek of hij zijn eigen update als virus zag.
Moest elke keer wat capriolen uithalen om de PC weer werkend te krijgen.
Bij Windows 7 geen enkel probleem met Norton, werkte prettig, niet vertragend en stil op de achtergrond.
Werd ook om het kwartier ge-update met nieuwe virusdatabase, merk je zelf niets van.
Vond het wel een prettig en een van de fijnste programma's.
Voordeel is dat alles in 1 programma en je hebt er geen omkijken naar.
Als er tijdens je abbonnement een nieuwe versie komt wordt je geinstalleerde versie automatisch gratis ge-upgrade naar deze versie.
Norton 360 kost met 50% korting toch nog zo'n € 40
Heb zelf nu vanwege de prijs Mcafee via ING € 14,95 voor 3 PC download-versie. Werkt ook prima.

ve
door verwijderd - Oct 17, 2011 om 10:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

@malhy2 & lopers,

Topic is bijna 2 jaar oud! Denk dat TS al lang een virusscanner heeft!

Met vr.gr.