Ge
door Gerrit18 Dec 20, 2017 om 10:51
Computers & telefonie

Apple screenrecorder werkt niet naar behoren

3 oktober heb ik bij AMAC een nieuwe Ipadpro 12,9 gekocht t.w.v. in totaal ruim 900 euro. Ik heb deze mede gekocht omdat ik screenrecordings wilde maken (ook ivm werk) en deze mogelijkheid een onderdeel van de mogelijkheden op deze Ipadpro. Na het importeren van de gemaakte video van het screen wil ik deze vervolgens in iMovie bewerken. Echter IMovie neemt het geluid niet mee en dus uitsluitend het beeld. Op deze manier heb ik daar dus niets aan. Ik heb inmiddels al wel 10x telefonisch contact gehad met de helpdesk in Ierland. Ook heb ik meerdere malen logfiles moeten opsturen. Via een junior medewerker en vervolgens een senior medewerker is mijn vraag (en mijn logfiles) uiteindelijk bij de afdeling Engeneering terecht gekomen. Op 12 decemr heeft Apple aangegeven dat zij niet te weten wat de oorzaak is, en dus ook niet de oplossing kennen en daarmee ook niet kunnen aangeven wanneer mijn probleem is opgelost. M.a.w. Ik betaal wel 100% van de prijs maar Apple levert niet 100% van het aangeboden product. Wel wordt ik door Apple verwezen naar AMAC die terecht aangeven dat het een software probleem is en ik dus bij Apple moet zijn. Kastje naar de muur strategie dus ook nog. Kan dat allemaal zo maar en wat kan ik nu nog doen?

1643 5 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Dec 20, 2017 om 10:55
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Lijkt me handig deze vraag ook te stellen op https://forum.iculture.nl

newmikey
door newmikey - Dec 20, 2017 om 11:18
830 Antwoorden / 0 Vragen

Lijkt me inderdaad een software probleem wat simpel op te lossen is. Om daar Apple in Ierland voor te bellen lijkt me onzinnig. Zo te zien moet u in iMovies iets anders doen om een voice-over te maken of geluid te importeren - het wordt niet automatisch meegenomen bij conversie/import uit een ander programma (i.e. screencapture software).

Het lijkt er verdacht veel op dat dit een zǵ. PEBCAK is. Probeer het eens op te lossen op een Apple software forum. Uw apparaat functioneert gewoon uitstekend dus het is géén consumentenkwestie.

Ge
door Gerrit18 Dec 21, 2017 om 11:03
Antwoorden / 1 Vragen

Het is zeker niet zo dat ik Apple Ierland op eigen initiatief bel. Ik meld het probleem via de Apple site zoals dat hoort en zie vervolgens dat ik uit Ierland wordt gebeld. En elke keer dat ik die “oplossing” ook tot niks leidt mail ik dat weer en wordt ik gebeld. Verder gebruik in geen ANDER programma maar uitsluitend de schermpaneel mogelijkheid binnen de IPad die gewoon op de camera rol (foto’s) wordt opgeslagen. Die importeer je vervolgens naar IMovie om verder te bewerken. Volgens Apple moet dat incl. geluid maar dat werkt dus niet 100%. Zij denken aan een bug. Kan wel een gratis extern programma gebruiken (Splice) incl. Reclame maar dat wil ik uiteraard niet

newmikey
door newmikey Dec 26, 2017 om 16:37
830 Antwoorden / 0 Vragen

"Kan wel een gratis extern programma gebruiken (Splice) incl. Reclame maar dat wil ik uiteraard niet"
Lijkt me de verkeerde soort koppigheid. Dan maar wachten tot de bug (ooit) wordt opgelost. Veel plezier tot dan. De gebruikersovereenkomst van practisch alle software sluit uit dat u op basis van bugs enige aanspraken kunt maken op wat dan ook. Zou gewoon de bokkenpruik even opbergen en gratis extern program gebruiken, is ook beter voor de bloeddruk...

Topantwoord

wi
door willem2sigaren - Dec 21, 2017 om 00:10
44 Antwoorden / Vragen

Op deze pagina moet je even naar beneden scrollen. Dan zie je dat er een mogelijkheid is om een screenvideo te maken met geluid. Mag ik aannemen dat u een screenvideo maakt van uw iPad met Quicktime op een iMac ? Er zijn dus meerdere manieren. In dit voorbeeld ziet u een iPhone maar het kan ook natuurlijk met een iPad.

Ge
door Gerrit18 Dec 21, 2017 om 11:04
Antwoorden / 1 Vragen

Dank voor uw antwoord. Die manieren zijn bekend en uitgevoerd echter zonder succes.

Topantwoord

AWYeah28
door AWYeah28 - Dec 21, 2017 om 11:15
355 Antwoorden / Vragen

Beste Gerrit,

De verkoper, AMAC dus, is uw aanspreekpunt. Zij zijn verantwoordelijk voor het leveren van een product dat voldoet aan uw verwachtingen en aan de gemaakte beloften. U dient AMAC de kans te geven voor een oplossing te zorgen (dit betekent dus ook dat zij u niet mogen doorsturen naar de fabrikant, zij moeten dit zelf afhandelen), maar de reparatie mag niet te lang duren en niet teveel overlast voor u veroorzaken. Is dit wel het geval, of kan het product niet gerepareerd worden, dan kunt u de overeenkomst ontbinden en uw geld terug vragen.

Op de website van ConsuWijzer kunt u lezen over uw rechten.

Succes!

Gerry1969
door Gerry1969 Dec 21, 2017 om 12:32
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@Awyeah
Zij zijn verantwoordelijk voor het leveren van een product dat voldoet aan uw verwachtingen

Misschien heeft ts, in verwachtingen niet duidelijk uitgesproken tijdens de aankoop.
En ik vermoed dat dit een online aankoop is geweest dus dan zal dit niet het geval zijn geweest.
Een screenrecorder zou je scherm moeten opnemen, audio is vraag 2.
Zo zou je namelijk uitmuntend films kunnen dupliceren.

En tja ik verwachtte eigenlijk dat mijn diesel 1 op 30 zou kunnen rijden, moet ik nu terug naar de dealer of moet ik mijn verwachtingen bijstellen?

AWYeah28
door AWYeah28 Dec 21, 2017 om 13:31
355 Antwoorden / Vragen

Zowel Apple als AMAC ontkennen niet dat er sprake is van een productie- of softwarefout. Sterker nog, zij erkennen het probleem door aan te geven dat er geen oplossing beschikbaar is. Er is dus geen sprake van een onterechte verwachting.

Met uw diesel mag u naar de wetgever die de omstandigheden heeft vastgelegd waaronder het verbruik wordt gemeten.

jo
door jorisw - Dec 26, 2017 om 20:54
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Heeft Amac aangegeven (of eventueel gedemonstreerd) dat wat jij wilt mogelijk is? Heb je duidelijk gemaakt wat je met de iPad en iMovie wil gaan doen? iMovie "slikt" niet ieder bestandsformaat dus dat zou het probleem kunnen zijn (en dan is het geen softwarefout).