me
door mein33 Aug 5, 2019 om 10:31
Computers & telefonie

Automatische update windows 10

Goedemorgen,

Gisteravond was er een update van/voor windows 10.
Nu wordt eraangegeven dat deze  update is mislukt !
Mijn vraag : komt er vanzelf een herkansing of moet ik nu zelf iets doen en zo ja, wat en hoe ?

Vr.gr.  mein33

7908 15 Rapporteer

Topantwoord

edrick3
door edrick3 - Aug 5, 2019 om 10:52
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Topantwoord

sj
door sjoppy - Aug 5, 2019 om 11:20
129 Antwoorden / Vragen

Hallo Mein33,
bij automatisch updaten hoeft u niets te doen, dat het mislukt is wil zeggen dat u voor deze update nog niet aan de beurt bent, komt later.
Waarom ze laten weten dat er begonnen kan worden was mij ook een raadsel maar alles komt tzt goed.

rf
door rfrijhoff Aug 7, 2019 om 13:04
41 Antwoorden / Vragen

Uw bewering dat als een update mislukt dat je dan nog niet aan de beurt bent is pertinente onzin. Ook uw bewering dat je niets hoeft te doen en dat alles goed komt is pertinent onjuist. In principe dienen alle updates gewoon geinstalleerd te kunnen worden. Indien een update mislukt betekent dit over het algemeen een probleem in Windows. Er is iets wat niet helemaal lekker zit waardoor de update mislukt. Dit kan en is over het algemeen een andere niet geinstalleerde of mislukte update. Hier is een interressant en hulpvaardig artikel: https://www.zdnet.com/article/windows-update-failed-here-are-10-fixes-you-can-try/

sj
door sjoppy Aug 7, 2019 om 14:44
129 Antwoorden / Vragen

Mijn bewering komt voort uit ervaring met W10 updates en die geef ik te goeder trouw door als een vraag zich daarvoor leent.
Eerlijk gezegd vind ik dat wel gemakkelijk en controleer ik regelmatig of die update gekomen is, soms zie ik staan dat er een in behandeling is en krijg ik later een berichtje om opnieuw op te starten.

me
door mein33 - Aug 5, 2019 om 11:51
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Edrick3 en Sjoppy,

Hartelijk dank voor de TIP en ik wacht dan maar rustig af op wat nog komen gaat !

Vr.gr.  mein33

marita5
door marita5 - Aug 5, 2019 om 14:39
11512 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo mein33 ,

Welke update was dit ?

Als er staat : aanvullende update beschikbaar : nu downloaden en installeren ( in het blauw ) hoeft u deze niet te installeren , is een optionele update( test versie)

Lees ook deze links .

https://www.gratissoftwaresite.nl/nieuws-optionele-kb4505903-voor-windows-10-1903-fixt-veel-problemen

https://www.gratissoftwaresite.nl/tips-hulp-alles-over-updaten-windows-10-dos-donts-overzicht-advies

Topantwoord

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 5, 2019 om 20:49
16845 Antwoorden / 202 Vragen

@MEIN33: Het komt vaker voor en als u even met een zoekmachine zoekt met zoeknaam  'update windows10 mislukt' vind u onder andere deze recente: https://support.microsoft.com/nl-nl/help/10587/windows-10-get-help-with-upgrade-installation-errors  Ga dus na of en zo ja welke foutmelding u kreeg.

br
door brui0929 - Aug 5, 2019 om 21:33
634 Antwoorden / 10 Vragen

De update opnieuw installeren. Schakel de virusscanner tijdelijk uit deze wordt als de computer opnieuw opstart weer ingeschakeld.

me
door mein33 - Aug 6, 2019 om 10:11
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Update over de mislukte update !

Inmiddels meerdere updates ontvangen en ik heb geen idee wat ik er mee moet, maar dat tezijde.
Wat ik wel storend vindt is dat het toetsenbordje in het scherm nu plotsklaps wit is geworden i.p.v. het traditionele zwart en dat is zeer vervelend (veel te scherp) voor mijn linker oog.

Allen bedankt voor de medewerking.

Vr.gr.  mein33

panter22
door panter22 Aug 6, 2019 om 10:32
6599 Antwoorden / Vragen

Dan heb je nu de goede update te pakken, Duurde bij mij 1 uur en een kwartier. De updategaat toch automatisch bij het afsluiten van de computer, bijwerken en afsluiten.

edrick3
door edrick3 - Aug 6, 2019 om 10:39
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Zie niet hoe je dat kunt veranderen.
Wellicht systeemherstel proberen met een datum vóór die updates?

Gebruik dan zo Systeemherstel:

  • Open het Configuratiescherm. Klik daarvoor onder in beeld op het pictogram van het vergrootglas.
  • Typ 'Configuratiescherm'.
  • Klik op Configuratiescherm Bureaublad-app.
  • Klik op Systeem en beveiliging (ziet u dit niet staan, klik dan eerst rechtsboven op Weergeven op Categorie).
  • Klik op Systeem > Geavanceerde systeeminstellingen > tabblad Systeembeveiliging.
  • Klik op Systeemherstel.

0502-systeemherstel-3.png

  • Klik eventueel op Volgende en op Meer herstelpunten weergeven.
  • Windows toont de laatste systeemherstelpunten. Bij elk herstelpunt staat de datum/tijd en omschrijving. Klik op het herstelpunt dat u wilt terugzetten.
  • Klik op Zoeken naar programma's die worden beïnvloed.
  • Windows geeft aan wat de gevolgen zijn voor uw bestanden als u het gekozen herstelpunt terugzet. Lees dit scherm goed door. Klik op Sluiten.
  • Bent u er zeker van dat u het herstelpunt wilt terugzetten? Klik dan op Volgende.
  • Klik op Voltooien.

(Bron)

marita5
door marita5 Aug 6, 2019 om 11:03
11512 Antwoorden / 15 Vragen

@edrick3 , Zie niet hoe je dat kunt veranderen., zie mijn reactie . Systeemherstel is niet nodig

marita5
door marita5 - Aug 6, 2019 om 10:58
11512 Antwoorden / 15 Vragen

@mein33 ,

Typ in zoekveld een K klik op kleurinstellingen > kies een standaard app - modus , zet deze op donker .
Dit betekent dat u ook de verkenner in donkere modus heeft .

Ik heb dit getest het schermtoetsenbord is dan zwart .

Zet ook de Transparantie - effecten op UIT , anders is uw afbeelding op het vergrendelscherm wazig

Tip : Installeer alleen update`s die u automatisch aangeboden krijgt , niet de update`s waarbij  : nu downloaden en installeren ( in het blauw ) staat
        Dit zijn optionele update`s test versies .

me
door mein33 Aug 6, 2019 om 12:38
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Typ in zoekveld een K

Heel dom misschien, maar 'zoekveld' ??

marita5
door marita5 Aug 6, 2019 om 14:11
11512 Antwoorden / 15 Vragen

Dom bestaat niet . Direct rechts naast het witte vierkant blokje  (windows logo ) loepje .als u dit niet ziet , klik met rechts op een lege plek van de taakbalk > zoeken > klik op zoekpictogram weergeven

edrick3
door edrick3 Aug 6, 2019 om 14:23
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@marita5,
TS geeft aan dat toetsenbordje WIT is geworden.
Het op 'licht' of 'donker' zetten geeft daar m.i. geen verandering in.
De transparantie op UIT zetten geeft wél een iets donkerder grijstint. Dat zou dus wellicht kunnen helpen.

marita5
door marita5 Aug 6, 2019 om 14:26
11512 Antwoorden / 15 Vragen

edrick3 , TS geeft aan dat toetsenbordje WIT is geworden., dat is juist . bij mij is het schermtoetsenbord ook wit . Het op 'licht' of 'donker' zetten geeft daar m.i. geen verandering in , ik zou zeggen test het uit ..Zet ik bij kies een standaard app - modus donker dan is het schermtoetsenbord zwart

edrick3
door edrick3 Aug 6, 2019 om 15:13
27632 Antwoorden / 85 Vragen

ik zou zeggen test het uit
Dat heb ik uiteraard gedaan. ;-)

gsm
door gsm - Aug 6, 2019 om 14:05
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Hoogst waarschijnlijk het enige wat u hoeft te doen is zo nu en dan "Opnieuw opstarten".

Met de muis linksonder op het scherm op Start klikken, dan via Aan/uit op "Opnieuw opstarten" klikken.

me
door mein33 Aug 7, 2019 om 10:03
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Jammergenoeg is werkte uw oplossing niet en ik verwijs naar de oplossing die @marta5 en @ edrick3 geven.

Vriendelijk dank,  mein33

edrick3
door edrick3 - Aug 6, 2019 om 15:15
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@marita5:

edrick3
door edrick3 - Aug 6, 2019 om 15:15
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@marita5:

marita5
door marita5 Aug 6, 2019 om 16:23
11512 Antwoorden / 15 Vragen

Ik heb een aangepaste kleur , bureaublad . taakbalk e.d is blauw . maar bij deze instelling blijft het schermtoetsenbord wit , behalve als ik de standaard app- modus op donker zet .

edrick3
door edrick3 Aug 6, 2019 om 18:59
27632 Antwoorden / 85 Vragen

zie vlg reactie.

edrick3
door edrick3 - Aug 6, 2019 om 18:59
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@mein33,
Net ook de update naar 1903 gehad en .... toetsenbordje is WIT!
Ligt dus aan de update, maar .... als je nu de standaard app modus op donker zet is het weer ZWART.
Zou nu dus opgelost moeten kunnen worden.

Overigens: zoekveld bleef nu bij mij open staan: opgelost door rechtermuisklik op onderste balk, klikken op Zoeken en Zoekpictogram aangeven aanvinken.
Kleur taakbalken is ook veranderd en moet/kun je weer aanpassen.

marita5
door marita5 Aug 6, 2019 om 19:10
11512 Antwoorden / 15 Vragen

Dan heb ik de update eerder gekregen als u , bij mij is het schermtoetsenbord wit . Dit laat ik zo omdat ik het schermtoetsenbord niet gebruik .
Voor @mein33 is het beter om de standaard app - modus op donker te zetten , heeft dan ook de verkenner donker , beter leesbaar voor zijn oog .

me
door mein33 - Aug 7, 2019 om 10:01
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Goedemorgen,

Probleem(pje) is opgelost door de aanwijzingen van @Marita5 en @Edrick3 te volgen.

Iedereen hartelijk bedankt voor haar/zijn medewerking !

Vr.gr.  Mein33

marita5
door marita5 Aug 7, 2019 om 11:02
11512 Antwoorden / 15 Vragen

@mein33 , fijn om te horen dat het probleem is opgelost , bedankt voor het terugmelden .

gerbera
door gerbera - Aug 7, 2019 om 11:56
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Als ik naar updates kijk zie ik de melding "uw PC is bijgewerkt" laatse controle 9;44.
Daaronder staat dan onderdelenupdate naar Windows10, versie 1903 en in het blauw nu updaten en installeren.
Heb Win10 Pro versie 1809 updaten op automatisch staan. Blijkbaar is update 1903 voor mij dus niet noodzakelijk of zie ik dat verkeerd.

marita5
door marita5 Aug 7, 2019 om 12:12
11512 Antwoorden / 15 Vragen
gerbera
door gerbera Aug 7, 2019 om 13:57
7364 Antwoorden / 14 Vragen

@marita5, bedankt blijf nog maar ff in "blijde"verwachting totdat het vanzelf gaat.