po
door polleket Jul 8, 2008 om 18:54
Computers & telefonie

Beeldscherm op zwart

Beste experts,

hier een noodkreet van mijn vakantie-adres. Vorige week ging mijn beelscherm op zwart (Dell Inspiron 9300, 3 jaar oud). Bij de reparateur werd geconstateerd dat de "dalle d'écran" kapot was (beeldschermplaat? Hoe noemen wij dat ding?) Reparatie door hem was niet mogelijk en hij dacht dat, àls Dell het kon maken, de prijs van de reparatie even hoog zou zijn als de aanschaf van een nieuwe laptop. Via een extern beeldscherm werkte alles overigens normaal. De vragen die ik jullie wil voorleggen:

1. Is dit een voorbeeld van jammer maar helaas en koop maar een nieuwe laptop? 2. Denken jullie dat Dell nog iets voor me kan betekenen? 3. Ik overweeg toevallig net de aanschaf van een tv op mijn vakantie-adres. Kan ik die eventueel gebruiken om mijn laptop op aan te sluiten en zo in elk geval toch in de vakantie te kunnen doorwerken? 3. Zoja, welke aansluiting moet ik daarvoor kopen. 4. Klopt het dat ik niet via het beeldscherm van een andere laptop kan werken, maar wél via het beeldscherm van een pc?

Ik dank jullie alvast voor alle nuttige reacties.

Polleke (in Frankrijk)

803 10 Rapporteer

gsm
door gsm - Jul 8, 2008 om 19:32
5940 Antwoorden / 47 Vragen

De reparateur zal wel gelijk hebben dat de voeding (voor de LCD achtergrondverlichting) in het beeldscherm defect is. Maar toch..., heb je de Display functies (Fn + F8) geprobeerd?
Misschien is het scherm gewoon uitgeschakeld.

GSM

gsm
door gsm - Jul 8, 2008 om 19:38
5940 Antwoorden / 47 Vragen

1) Ja
2) Nee
3) Ja
3 b) Verloop kabel S-video naar video en geluid gebruiken, of andere ingangen op de TV.
4) Ja dat klopt, elk los beeldscherm met VGA of DVI-D connector voldoet.

GSM

kr
door kremer - Jul 9, 2008 om 13:36
5 Antwoorden / 1 Vragen

het scherm kapot? kijk dan eens op marktplaats of speurders twede hands.nl of marktplaza ik heb zelf een scherm van marktplaats gevonden voor 20 euro en deze laptop was al 6jaar oud proberen zou ik zeggen veel succes

juani
door juani - Jul 9, 2008 om 13:38
11 Antwoorden / 2 Vragen

1. koop nooit een dell (alleenmaar ellende)
(alternatieven? Compal: Zelfde fabrikant, veel betere specs voor hetzelfde geld).

2. Je product behoort het een aantal jaar te doen (3 lijkt me erg weinig). Ga eens in de rechterlijke sfeer zoeken of je nog garantie hebt oid.

3. Zoek een 2e hands (dezelfde) dell laptop (kapotte) en pak daar het beeldscherm van en bouw dat in jou computer (niet heel moeilijk).

gsm
door gsm - Jul 10, 2008 om 22:08
5940 Antwoorden / 47 Vragen
hu
door huffelen - Jul 11, 2008 om 10:17
1 Antwoorden / 0 Vragen

hallo polleke,

Maandag liet ik mijn inspiron 6000 vallen: beeld op zwart: contact met Dell opgenomen. volgens de medewerker was de verlichting gebroken en dat is een soort tl buisje, maar erg dun en kan dus niet tegen vallen: S'middags een offerte gekregen kosten 210 euro. woensdag offerte ondertekend opgestuurd en vanmorgen (vrijdag ) om 9.00 uur monteur met een nieuwe scherm op de stoep en een kwartier later was er weer licht.

Prima service van Dell

:aanrader neem een pc verzekering bij de postbank. ik betaal 1,73 per maand en deze schade wordt zonder gezeur vergoed met een eigen risico van 34 euro

po
door polleket - Jul 15, 2008 om 12:11
37 Antwoorden / 49 Vragen

iedereen zeer bedankt voor de reacties. Ik moet nog wel uitzoeken wát precies het probleem is, maar ik geef de moed niet op.

Groet,

Polleke

al
door alva10 - Jul 15, 2008 om 12:11
1 Antwoorden / 1 Vragen

Beste Polleke.
dit euvel heb ik een paar weken ook aan de hand gehad en ben even wezen sneupen op internet en het viel mij alles mee
een paar reparateurs gebeld en de oorzaak was een kapotte inverter
door een reparateur werd mij verteld dat deze gewoon via marktplaats of ebay geleverd kunnen worden, aangezien ik een Acer 17" heb was dit een dubbele uitvoering, en deze werd op Ebay in Duitsland aangeboden,
Voor rond de € 50,-- had ik deze in huis en heb hem zelf gemonteerd.
hij zit in het display huis net onder het scherm op de scharnier lijn. met een paar schroefjes en wat stekkertjes is dit een fluitje van een cent. mischien heeft u een handige pc freak in de familie deze moet het zeker kunnen, als u tegen dit klusje opkijkt.
kosten post denk ik rond de €30,--  Ex montage voor de INVERTER en hij is weer klaar.
met Vriendelijke Groet
Alva 10

jftm
door jftm - Jul 19, 2008 om 00:58
182 Antwoorden / 5 Vragen

Ik zou de laptop zo lang mogelijk willen door gebruiken zonder reparaties. Als je geen garantie meer hebt is een reparatie te duur en loont niet meer. Dell geeft verder goede garantie zolang deze geldig is, dus daar geen kwaad woord over.
Een nieuwe tv aanschaffen waar u de laptop op kan aanschaffen is een goed idee. De aansluiting wijst zichzelf. Vergeet er geen extra kabel voor aan te schaffen.
Mobiel gebruik is dan jammer genoeg beperkt.

po
door polleket - Aug 6, 2008 om 00:21
37 Antwoorden / 49 Vragen

Beste experts,

een vreemd vervolg op mjn vorige "noodkreet": na enkele weken zonder computer gezeten te hebben, kwam mijn zwager langs. Hij bekeek mijn laptop even, rommelde wat aan contacten, pulkte met een paperclip in de uitsparingen waar de twee "pootjes"van het beeldscherm in vallen als je de laptop afsluit en ziedaar:alles werkt weer gewoon! Hij dacht dat de laptop in de slaapstand was gevalen en er niet meer uitkwam, dus hij heeft de slaapstand uitgeschakeld. Ik natuurlijk reuzeblij, maar helaas: na enkele dagen sloot ik  de laptop op een avond en kreeg ik hem niet meer aan de praat..! Kan iemand hier iets mee? Betekent het dat het toch niet een hardware-probleem is? Ik weet nu niet meer welke richting ik uit moet denken. Graag weer jullie suggesties!

Groet,

Pol van Driel