ei
door eigemant Dec 12, 2004 om 11:47
Computers & telefonie

Bel budget niet mogelijk?

Een bel budget abonnement van KPN kost € 9,67 per maand. Ik heb een bel basis abonnement wat € 18,16 kost per maand.

Ik maak echter gebruik van een aparte telecomaanbieder en dat mag niet van de KPN bij een bel budget abonnement.

Ze schijnen dus hun kosten te kunnen dekken met een bel budget abonnement maar alleen als je via hun belt. Dat is toch gedwongen winkelnering? Wat vindt u daar nu van?

600 4 Rapporteer

ve
door verwijderd - Dec 12, 2004 om 12:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

De KPN zorgt voor de infrastructuur: centrales en bekabeling en dergelijke: daar moet u aan meebetalen. Bij een belbudgetabonnement heeft Kpn hogere inkomsten door de gesprekskosten, maar niet als deze niet aan KPN betaald worden. De abonnementskosten zijn misschien net kostendekkend, maar een bedrijf wil ook winst maken.

ve
door verwijderd - Dec 12, 2004 om 12:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is toch logisch, dat KPN het voordeel aan hun eigen klanten aanbiedt ? Anders neem je bij KPN het voordeel van een goedkoop abonnement en bij de concurrent het voordeel van goedkope gesprekstarieven. Dus als AH bij aankoop van 2 flessen cola de derde gratis geeft gaat u naar AH die ene gratis fles ophalen om vervolgens bij de concurrent de twee andere flessen te kopen omdat die 10 cent per fles goedkoper zijn ? Zo werkt het natuurlijk niet en dus ook niet bij KPN. Groeten - PML

ve
door verwijderd - Feb 14, 2005 om 22:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

eigemand, zit je nu nóg bij de KPN ???? ga toch bellen met 1601 !!! je bent een dief van je eigen portemonnee als je bij KPN blijft. kijk op www.bel1601.nl en bespaar !!! Johan NB. met belbudget kan je hier niet van profiteren, maar via 1601 bespaar je wel.

ve
door verwijderd - Feb 14, 2005 om 22:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Deze laatste opmerking begrijp ik niet helemaal. De vraagsteller beklaagt zich dat hij met een belbuget niet met een aparta telecomaanbieder kan bellen. Met 1601 is dat niet anders. Je zult, als je met 1601 wilt bellen, ten alle tijde minimaal een KPN Belbasis abonnement moeten hebben. Dus hoezo de vraag 'zit je nog steeds bij KPN' ? Je zult, voor je vaste verbinding wel moeten. Alleen de gesprekskosten kun je via een andere aanbieder laten lopen en dat is inderdaad goedkoper. Lees ook het onderstaande maar eens. E.

Let op: U kunt alleen van Bel1601 gebruik maken vanaf een vaste KPN-aansluiting met een BelBasis of een BelPlus abonnement (helaas géén BelBudget dus!). U kunt géén kabeltelefonie-aansluitingen (als UPC, Twinner, Kabelfoon) bij ons registreren. U kunt 1601 wel gebruiken vanaf uw mobiel door uw mobiele nummer aan te melden en vervolgens het speciale lokale nummer te bellen (010-744.11.44)