ab
door abvan Sep 15, 2013 om 08:08
Computers & telefonie

Bestandsmap verdwenen

Bij het verplaatsen binnen de bibliotheek van een map met (herbewerkte) videobestanden was deze map "opeens" verdwenen. Tegelijkertijd was ook de inhoud van mijn prullenbak verdwenen, hoewel ik de betreffende map niet naar de prullenbak had verplaatst. Geen idee wat er aan de hand was en wat ik fout had gedaan. Via het startmenu gezocht naar de locatie waar de map terecht was gekomen. Map wel gevonden, maar tevens de melding, dat verwezen wordt naar een locatie, die niet toegankelijk is en dat de informatie mogelijk verplaatst of verwijderd is. Scan met Recuva eveneens geen resultaat. Systeemherstel of terugzetten naar de vorige sessie van de desbetreffende bibliotheek heeft geen zin, want dan kom ik bij de onbewerkte versie van de map uit, die ik bovendien als backup op een externe schijf heb staan. Ik zit dus niet helemaal zonder, maar het zou mij wel een hoop werk schelen, wanneer iemand alsnog een manier weet om de verdwenen map terug te vinden. B.v.d. voor uw reactie(s). Gr. Ab

4706 10 Rapporteer

zw
door zwaardvis - Sep 15, 2013 om 09:01
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Via Mapopties zowel de systeemmappen als de verborgen mappen en bestanden laten weergeven.
Dan de C: schijf afzoeken met de zoekfunctie naar een bepaalde bestandsnaam.

ab
door abvan - Sep 15, 2013 om 10:17
38 Antwoorden / 11 Vragen

Zwaardvis dank voor uw zeer snelle reactie, maar de map blijft onvindbaar.

aurora1
door aurora1 - Sep 15, 2013 om 13:27
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Heb je al op de bestandsextensie van de video(s) gezocht, bijv.op .wmv

ab
door abvan - Sep 15, 2013 om 13:46
38 Antwoorden / 11 Vragen

Ook dat bleef zonder resultaat (MPEG-2). Vind dan wel de desbetreffende videos, maar bij openen krijg ik de melding "probleem opgetreden tijdens afspelen bestand in W.M.P." en bij openen locatie krijg ik eerdergenoemde melding "dat de locatie niet toegankelijk is en dat het bestand mogelijk is verplaatst of verwijderd".

aurora1
door aurora1 - Sep 15, 2013 om 13:53
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Misschien kun je proberen om bijv. 1 van de video's zonder te openen naar een andere locatie te kopiëren, bijv. tijdelijk in Documenten zetten om te zien of die video in orde is.
Misschien heeft de wmp niet de juiste codecs om dit bestand af te spelen?
Je zou anders eens kunnen proberen of foutcontrole iets oplevert.

ph
door philip36 - Sep 15, 2013 om 14:00
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Heb je de externe schijf waarvan je de bestanden gelezen hebt nog wel aangesloten zitten?
Ook even gekeken via START en FAVORIETEN (windows7)

ab
door abvan - Sep 15, 2013 om 15:19
38 Antwoorden / 11 Vragen

Schijfcontrole, kopiëren naar bureaublad/documenten, heb ik al gedaan, doch levert niets op. Bij het kopiëren gebeurt er overigens helemaal niets. WMP speelt de nog aanwezige andere mappen met MPG-bestanden gewoon af, dus ik mag aannemen, dat het geen codec probleem is?

gsm
door gsm - Sep 15, 2013 om 20:38
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Je kunt de map herstellen (Windows 7), waarin de verdwenen map stond, naar een eerdere datum. Zie deze recente tip (klik). Deze operatie is echter niet terug te draaien. Zorg dus wel eerst voor een back-up van de map waarvan je de inhoud gaat herstellen.

gsm
door gsm - Sep 15, 2013 om 20:44
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Besef wel, dat een map iets heel anders is dan een bibliotheek. Een bibliotheek is eigenlijk niets meer dan een lijst van mappen die in de bibliotheek verzameld zijn. Een bibliotheekinhoud kun je dus ook niet herstellen, zoals dat bij een map wel kan.

ab
door abvan - Sep 17, 2013 om 12:17
38 Antwoorden / 11 Vragen

Een ieder dank voor de reacties, maar het "probleem" is helaas niet opgelost. Rest mij niets anders om de videos in de verdwenen map via mijn backup opnieuw te herbewerken. Dus geen man overboord. Gelukkig heb ik mijn videos in meerdere mappen, dus is de "schade" beperkt. Ik had alleen graag willen weten wat er nu was gebeurd, waardoor die map is verdwenen en waar ie is gebleven. Gr. Ab