op6wieltjes
door op6wieltjes Mar 6, 2016 om 10:18
Computers & telefonie

Beste WhatsApp voor Android telefoon en tablet

Ik zoek de beste combinatie van WhatsApp voor mijn telefoon en tablet, Android besturing, toestellen beiden van Samsung Galaxy,  telefoon gt 18200, tablet galaxy tab 3. Ik zocht al in Google play store, zag dat er combinatie apps zijn waarbij bericht via de telefoon binnen komt en te lezen is op de tablet, mijn telefoon is de mini versie en zeker filmpjes zijn niet goed te zien, wel op de 10 inch van de tablet.

9575 14 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Mar 6, 2016 om 10:24
13336 Antwoorden / 36 Vragen

WhatsApp Messenger van WhatsApp Inc. is de originele versie. Als je een andere versie wilt proberen, kan dat toch? Bevalt het niet kan je het weer verwijderen. Houd bij andere versies wel rekening met vervelende reclame.

Topantwoord

ph
door philip36 - Mar 6, 2016 om 10:52
2275 Antwoorden / 4 Vragen
diumenge
door diumenge - Mar 6, 2016 om 11:03
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Volgens mij is de link van Philip36 de enige mogelijkheid, het is voor zover ik weet nog steeds niet mogelijk om WhatsApp op twee toestellen te installeren met het gebruik van één account.

op6wieltjes
door op6wieltjes - Mar 6, 2016 om 14:50
40 Antwoorden / 15 Vragen

philip36, helaas is mijn Samsung galaxy tab 3 niet compatibel met de app. Op mijn telefoon kan ik deze wel ontvangen, heb ik ook al contact gehad met iemand die ook WhatsApp heeft. Denkt u dat de orginele app ook aan een andere kan worden gekoppeld? Ik weet het niet meer zeker, maar ik meende ergens in het bos vol met WhatsApps een boom met een mogelijkheid voor het scannen van de QR-code te hebben gezien. Helpt u mij zoeken? Alvast veel dank aan u allen.

ph
door philip36 - Mar 6, 2016 om 16:20
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Wat ik op internet lees is dat u op Samsung galaxy tab3, android versie kunt updaten naar android 4.4.2.
kijk eens naar de eerste reactie bij de gegeven link van androidplanet hoe ray_sami het heeft gedaan.
Begrijp uit zijn verhaal dat op beide apparaten in ieder geval android 4.4 moet staan.
Als uw tablet android 4.4.2 heeft zou het moeten lukken.
Heb zelf geen 2 android apparaten en kan het dus niet uitproberen.

Hopelijk zoeken andere forumleden ook voor een oplossing.
Horen wel of het met het antwoord van ray_sami alsnog gelukt is.

aurora1
door aurora1 - Mar 6, 2016 om 16:48
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Bedoelt u met de Q-code dit (via de link van @philip36, onder lees alles over het instellen van Whatsapp web): http://www.androidplanet.nl/nieuws/whatsapp-web/

akkerdistel
door akkerdistel - Mar 6, 2016 om 16:48
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Telegram; waarom moeilijk doen als het ook ow zo makkelijk (en beter, veiliger etc.) kan?

aurora1
door aurora1 - Mar 6, 2016 om 16:52
15645 Antwoorden / 6 Vragen
aurora1
door aurora1 - Mar 6, 2016 om 16:54
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Bij Telegram moeten ook de contactpersonen dit geïnstalleerd hebben.

akkerdistel
door akkerdistel Mar 6, 2016 om 17:13
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Kleine moeite toch, als dat al teveel moeite is voor 'n contactpersoon dan..

Topantwoord

gompy2
door gompy2 - Mar 6, 2016 om 21:37
2796 Antwoorden / 0 Vragen

@Op6wieltjes,

In beginsel kun je met een gewone Android Tablet niet WhatsApp ’en omdat het gebruik van WhatsApp aan een telefoonnummer gekoppeld is en je met een gewone Tablet niet kunt telefoneren, en dus ook geen telefoonnummer hebt.

Wil je dus persé WhatsApp gaan gebruiken op een Android Tablet dan heb je twee mogelijkheden.

Óf je koopt een nieuwe Tablet waarmee je wel kunt bellen en er dus een simkaartje in kunt stoppen, en via een ander telefoonnummer als die je hebt bij je smartphone een account aanvragen bij WhatsApp.

Een account bij WhatsApp wordt namelijk afgegeven op maar één telefoonnummer.

Óf je gaat door allerlei trucen het account wat je nu op je Galaxy S3 Mini smartphone hebt zitten, klonen en op je huidige tablet zetten.
De verbindingen gaan dan gewoon via Wifi, net zoals meesttijds bij smartphones gebeurd.

Er zijn meerdere mogelijkheden daarin, Google is ook jouw vriend en je kunt daar zoeken, maar het houdt ook bepaalde risico’s in.

Je WhatsApp account kan alleen worden geverifieerd met één nummer op één apparaat.

Als je je WhatsApp-account vaak wisselt tussen verschillende apparaten, kun je mogelijk op een bepaald ogenblik in WhatsApp de verificatie niet meer uitvoeren.

Wissel daarom niet herhaaldelijk tussen verschillende apparaten en telefoonnummers.

Een leuke tip die ik gevonden heb is de volgende:

Quote:

Hoe installeer je WhatsApp op je tablet zonder een SIM kaart (bij mij een Nexus 7

(Installatie geschiedt geheel op eigen risico)

1. Installeer de TitaniumBackUp app op je Android telefoon en je tablet.

2. Maak een back up van WhatsApp op je telefoon met Titanium Back-up en sla die op.

3. Kopieer vervolgens deze back-up naar de map TitaniumBackUp op je tablet.

Je kunt EX-Explorer hiervoor gebruiken (=gratis).

4. Nu gaan we aan de slag met de tablet.

5. De back up is nu beschikbaar in de map “TitaniumBackUp” op je tablet.

6. Open nu TitaniumBackUp en herstel WhatsApp en de back-up van de data.

7. Je kunt nu WhatsApp openen op de tablet in dezelfde staat als hij was op je telefoon.

Let op:

WhatsApp kan alleen worden gekoppeld aan één mobiel telefoonnummer.

Als je een ander nummer wilt gebruiken op je tablet volg dan onderstaande stappen.

Stuur om te beginnen één of twee berichten met WhatsApp vanaf je tablet.

Sluit de tablet af en start hem een keer opnieuw.

8. Open WhatsApp. Je wordt nu gevraagd om een mobiel telefoonnummer op te geven om je nummer te controleren.

9. Geef nu een nieuw mobiel nummer op en select “Ok”. Let op dat het nieuwe nummer werkt en je op dit nummer een SMS kunt ontvangen. Het hoeft dus geen moderne telefoon met Android te zijn, maar het mag ook een “oudje” zijn.

10. WhatsApp zal je ter verificatie een zes cijferige code sturen op dit nieuwe nummer.

11. Wacht een tijdje tot je de melding krijgt om de verificatie code op je tablet in te voeren.

12. Geef deze verificatie code op in je tablet en geniet van WhatsApp op je tablet.

Bij mij was het nummer van WhatsApp op m’n Android telefoon ook veranderd in het nieuw opgegeven nummer. Dit kun je simpel oplossen door de WhatsApp applicatie te verwijderen en hem daarna opnieuw te installeren uit de Google Play store met het nummer van je smart Phone.

Bron:

Klik hier-> Hoe installeer je WhatsApp op je Tablet zonder een SIM kaart

akkerdistel
door akkerdistel Mar 7, 2016 om 11:55
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Wanneer je WA van hun site download, kun je het gewoon installeren op jouw tablet. Je moet alleen 6 minuutjes geduld hebben, dat is het lastigste van alles.

gompy2
door gompy2 - Mar 6, 2016 om 21:44
2796 Antwoorden / 0 Vragen
aurora1
door aurora1 - Mar 7, 2016 om 01:14
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Als u toegezonden filmpjes wilt bekijken kunt u die eventueel via delen aan uzelf sturen en dan de mail met bijlage op uw tablet of pc openen.
U kunt ook chatsessies aan uzelf sturen via Whatsapp, met en zonder bijlagen, en dan op een ander apparaat lezen/bekijken..

Ma
door MacWally - Mar 7, 2016 om 02:38
151 Antwoorden / Vragen

Ga naar deze site op je tablet en ga via instellingen naar de desktopversie. Open op je telefoon whatsapp en ga bij instelling naar whatsapp web en scan de code op je tablet.

op6wieltjes
door op6wieltjes - Mar 7, 2016 om 19:17
40 Antwoorden / 15 Vragen

@gompy2, daar bent u weer met de exacte oplossing voor het verifiëren. Inderdaad moet ik steeds opnieuw een code invullen.
Ik heb meerdere mobiele telefoons met andere nummers, had zelf al bedacht om die route die u als laatste noemt te bewandelen. Hartelijk dank voor uw inbreng. Ik ga er, zodra ik weer een telefoonnummer ter verificatie moet opgeven, gebruik van maken. Ik zie dat zich na u ook nog meer mensen hebben gebogen over mijn probleem, iedereen die de moeite nam mijn vraag te beantwoorden zeg ik hartelijk dank.