bo
door bommel1951 Feb 18, 2012 om 20:11
Computers & telefonie

Bestelling

ik heb op 27 januari een desktop PC besteld bij Media Markt hij is tot op heden nog niet geleverd hij is zoek geraakt bij Post.nl is het normaal dat ze de klant laten wachten tot hij bij Post.nl gevonden is ik heb de PC wel al betaald verder krijg ik iedere keer het zelfde verhaal te horen ik vind dit geen normale gang van zaken wat vind u hiervan?

627 9 Rapporteer

sw
door swat1500 - Feb 18, 2012 om 20:22
3795 Antwoorden / 0 Vragen

Nee, tenzij er sprake van zou zijn dat PostNL stelt dat de pc wel bij u is afgeleverd. In het andere geval zou u ontbinding van de overeenkomst kunnen inroepen en uw geld terug eisen.

sw
door swat1500 - Feb 18, 2012 om 20:22
3795 Antwoorden / 0 Vragen

Nee, tenzij er sprake van zou zijn dat PostNL stelt dat de pc wel bij u is afgeleverd. In het andere geval zou u ontbinding van de overeenkomst kunnen inroepen en uw geld terug eisen.
Ik zou ze echter nog een termijn geven om te leveren.

tenormin
door tenormin - Feb 18, 2012 om 21:15
16849 Antwoorden / 108 Vragen

Gaat tegenwoordig meer gewoonte dan uitzondering worden dat iets niet aankomt via PostNl. Kwalijke zaak.

pino123
door pino123 - Feb 18, 2012 om 21:25
2763 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=tenormin schreef op zaterdag 18 feb 2012, 21:15]Gaat tegenwoordig meer gewoonte dan uitzondering worden dat iets niet aankomt via PostNl. Kwalijke zaak.

Is dat de vraag? Nope.....

Ik zou eens een klacht in gaan dienen (aangetekend!) Geef ze hierbij nog bijv. 14 dagen om de computer te leveren en anders eis je het geld terug.

tenormin
door tenormin - Feb 18, 2012 om 21:32
16849 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=pino123 schreef op zaterdag 18 feb 2012, 21:25][quote=tenormin schreef op zaterdag 18 feb 2012, 21:15]Gaat tegenwoordig meer gewoonte dan uitzondering worden dat iets niet aankomt via PostNl. Kwalijke zaak.

Is dat de vraag? Nope.....

Ik zou eens een klacht in gaan dienen (aangetekend!) Geef ze hierbij nog bijv. 14 dagen om de computer te leveren en anders eis je het geld terug.

een dag niet gereageerd op....is een dag niet geleefd, toch.

handboekict
door handboekict - Feb 19, 2012 om 12:10
80 Antwoorden / 0 Vragen

Kijk eens op consuwijzer.nl.

diumenge
door diumenge - Feb 19, 2012 om 12:17
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Hoe raak je een PC kwijt? Dat is wel weer een dieptepunt voor de post.

De vraag wat de standpunt van de post is lijkt me inderdaad relevant, als ze zelf aangegeven dat de PC niet bezorgd dan is het een ander verhaal dan als ze aangeven dat deze wel bezorgd is.

In de eerste situatie moet je met MM een afspraak maken over een (nieuwe) bezorgdatum. Jij hebt aan jou kant van de verplichting voldaan, nu moeten zij dat ook doen. Laat hun het maar oplossen met de post.

In het tweede geval zou ik zeggen dat de post moet bewijzen dat je de PC hebt ontvangen. Je kan verder niet zoveel met ze, want MM is hun klant, dus ik zou hen sommeren dit op te lossen en ook een uiterste datum geven hiervoor.

marjon1
door marjon1 - Feb 19, 2012 om 12:49
284 Antwoorden / 3 Vragen

Je hoort weleens verhalen dat brieven na 40 jaar nog worden bezorgd. Waar die dan al die tijd hebben uitgehangen?? Hoop dat het met uw computer zo lang niet duurt.
Ik vind het niet normaal dat u moet wachten op uw computer omdat ze die bij de post zijn kwijtgeraakt. U heeft niks met de post te maken, het is zaak voor de Media Markt om er werk van te maken en indien ze het pakket met verzekerde waarde hebben verstuurd (wat ik aanneem) dan hebben zij ook gewoon recht op vergoeding bij vermissing.
Spreek nu een nieuwe levertijd met ze af (bijv. een week) en houd ze daaraan en geef aan dat u anders de koop wilt ontbinden.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Feb 19, 2012 om 17:51
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Dit is een normale gang van zaken bij PostNL, ze wachten nu een tijdje en dadelijk komen ze op de proppen met dat het te lang geleden is en de bezorger niets meer kan herinneren. (er van uitgaande dat het pakketje 'afgeleverd' is)

Geef graag wat meer info over de situatie het wordt dan veel makkelijker om gerichter antwoord te geven. Bijv. zou ik graag willen weten wat MM er van zegt?

alle info vind je overigens bij de link van handboekict