lo
door loesje48 Aug 19, 2009 om 11:14
Computers & telefonie

Betaal nummer?

Beste,

Ik keek zojuist online mijn factuur van T-mobile in en zag tot mijn verbazing dat ik €1.91 moet betalen om (afgerond) 8 minuten te bellen met dit nr:  0881234444. Het nummer is van Viteau, de koelwatertap leveraar. Ik vond het vreemd dat ik hiervoor moet betalen, aangezien het lijkt op een gewoon nummer, uit een plaats met net nr 088, bedrijfs nummer 123, en intern nummr 4444. Ook werd er niet gemeld dat het een betaal nummer is. Kan iemand mij vertellen hoe dit zit?

alvast bedankt.

1573 4 Rapporteer

kenwel2
door kenwel2 - Aug 19, 2009 om 11:55
1574 Antwoorden / 13 Vragen

Dag loesje, denk dat je 'normaal'tarief bij de mobiele provider van je betaald hebt, heb je geen beltegoed meer of id.? Dit is een normaal lokaal nummer, kijk eens wat het stattarief en de beltarieven van Telfort zijn, mogelijk bied dat al enige duidelijkheid voor je.

Succes, Henri

dirck
door dirck - Aug 19, 2009 om 12:07
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Loesje,

088 nummers zijn zogenaamde bedrijfsnummers of servicenummers.

Via Google kun je er een heleboel over lezen.

Hier kun je lezen wat die 088 nummers precies inhouden en wat de kosten zijn:

comsys.nl - 0800/0900/088 Services

lo
door loesje48 - Aug 19, 2009 om 12:10
116 Antwoorden / 17 Vragen

Hmm, ik kende 0800 / 0900 / 0909 wel, maar 088 had ik dus niet van gehoord. Blijft het vreemd dat niet vermeld wordt wat het tarief is. Bij servicenummers hoor je dan toch vaak "dit nummer is lokaal tarief.....plus de kosten van uw mobiele telefoon".

Ik zat trouwens nog ver in mijn belbundel; nummers de ik daarna belde waren gewoon gratis.

Bedankt voor de antwoorden in ieder geval!

edwardus
door edwardus - Aug 20, 2009 om 01:07
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Niet alleen 088 hoor, er zijn wel meer van dat soort nummergroepen. Check het maar op bellen.com.