me
door meisie Oct 16, 2013 om 13:31
Computers & telefonie

Beveiliging pc

Welk programma kan ik het beste kiezen voor een gratis beveiliging op mijn pc?

1211 12 Rapporteer

gsm
door gsm - Oct 16, 2013 om 13:48
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Mits je er een beetje inzicht in hebt is Comodo momenteel een goede keus (Firewall en Virusbeveiliging). Hier (klik) vind je aanwijzingen voor de instellingen van Comodo.

Avast geeft ook een goede bescherming, maar heeft er een handje van om je een Gratis Probeer Versie op te dringen. In feite is dat dus een betaalde versie, die je slechts korte tijd gratis mag proberen.

Velen houden nog angstvallig vast aan AVG. AVG is eigenlijk best goed, maar daarmee heb je wel iets minder goede bescherming en dezelfde opdringerigheid als bij Avast.

gsm
door gsm - Oct 16, 2013 om 13:51
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Heel goede gratis Malware scanners, die je extra naast de hoofdbeveiliging kunt of zelfs zou moeten gebruiken, zijn MBAM en ADWCleaner.

edrick3
door edrick3 - Oct 16, 2013 om 14:37
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo meisie,

Zoveel hoofden, zoveel zinnen.

Ik zou gaan voor Avast Free en dan de pop-up vensters die na het updaten verschijnen negeren cq wegklikken.

Met vr.gr.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Oct 16, 2013 om 15:48
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Geen.

zw
door zwaardvis - Oct 16, 2013 om 16:23
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Het is alweer 2 weken geleden dat deze vraag voor de zoveelste keer voorbij kwam. Ik dacht al: waar blijft de nieuwe vraag.....

ta
door tanteriet - Oct 16, 2013 om 17:10
87 Antwoorden / 10 Vragen

Let op: Vanaf vandaag geen AVAST meer installeren. De nieuwe versie die gisteren of vandaag verschenen is (9.0.2006) is een absolute ramp. De PC start weliswaar 10 seconden sneller op, maar het afsluiten van de PC duurt nu ruim 5 minuten waar dat vroeger met versie 8 gewoon 5 seconden was. Ik heb het vandaag op een test PC met Win XP geinstalleerd en ik ga op de goede PC's niet upgraden naar versie 9.0 Dan nog liever Avira of zelfs AVG.
Avast 9.0 = Afblijven !!!

sw
door swat1500 - Oct 16, 2013 om 19:51
3795 Antwoorden / 0 Vragen

Avira is ook een goed alternatief. Voor alle gratis oplossingen geldt wel dat je een normale internet gebruiker bent en niet van alles maar zonder na te denken en te controleren download vanaf allerlei vage sites en via dubieuze mailtjes.

Bij dat laatste helpt ook de duurste beveiliging niet.

f.weele
door f.weele - Oct 17, 2013 om 10:12
1085 Antwoorden / 27 Vragen

alle gratis virusscanners eens uitproberen: deze gratis virusscanner komt ook goed uit een test (geen reclame's) klik hier
Zie de test: klik hier
m.vr.gr.

f.weele
door f.weele - Oct 17, 2013 om 10:18
1085 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=edrick3 schreef op woensdag 16 okt 2013, 14:37]Hallo meisie,

Zoveel hoofden, zoveel zinnen.

Ik zou gaan voor Avast Free en dan de pop-up vensters die na het updaten verschijnen negeren cq wegklikken.

Met vr.gr.
Heb de nieuwe Avast gedownload en wonderwel nog geen pop-ups gezien.
Afsluiten van de pc heeft tot nu toe nog geen vertraging opgeleverd bij mij (Win.7).
m.vr.gr.

ta
door tanteriet - Oct 17, 2013 om 13:06
87 Antwoorden / 10 Vragen

Het afsluitprobleem lijkt zich bij Avast 9.0 vooral voor te doen bij XP. In Win7 zie ik ook geen vertraging.
Op het avastforum wordt er veel geklaagd over dit en andere problemen. Het lijkt geen gelukkige greep te zijn geweest van de makers.

holstein
door holstein - Oct 17, 2013 om 13:19
922 Antwoorden / 16 Vragen

Het toverwoord is GRATIS, of het nu goed is of niet, geef gewoon paar tientjes per jaar uit aan betaalde scanner.
Koop eentje voor 3 gebruikers en deel de kosten met fam of kennis en je hebt voor weinig een goeie scanner, maar ja, GRATIS.......

valerius-2
door valerius-2 - Oct 17, 2013 om 20:09
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Ik ga voor AVG FREE al vanaf het begin en totaal geen problemen hier na gehad. Maar pas op bij he downloaden bepaalde site's proberen u gelijk andere betaalde programma's aan te smere.