sm
door smal Feb 5, 2019 om 15:40
Computers & telefonie

Bijlagen in Mail.

Recent ontving ik een email waaraan bijlagen zouden zijn toegevoegd. Bij het openen van de email via MAIL werd nergens aangegeven dat er bijlagen bij zaten. Was de afzender ze vergeten bij te voegen? Gevraagd nogmaals de mail met bijlagen te versturen en weer ontving ik in MAILgeen indicatie dat er bijlagen bij zaten, laat staan dat ik ze kon openen en inzien. Bij toeval dezelfde email daarna geopend in KPN Webmail en bij de email werd met een paperclip duidelijk naar de aanwezigheid van bijlagen verwezen die ook konden worden geopend. Wie kan mij vertellen hoe ik in MAIL de aanwezigheid van bijlagen wel zichtbaar kan maken? Bij voorbaat dankend.

1919 10 Rapporteer

gerbera
door gerbera - Feb 5, 2019 om 15:47
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Lees even hier

gsm
door gsm Feb 5, 2019 om 17:33
5940 Antwoorden / 47 Vragen

'Windows Mail' is het e-mail programma dat bij Windows Vista werd gebruikt. Het programma dat in Windows 10 wordt gebruikt heet 'Mail'.

edrick3
door edrick3 Feb 5, 2019 om 18:43
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Het gaat niet om het niet kunnen openen, maar een Bijlage wordt niet aangegeven.

gerbera
door gerbera Feb 5, 2019 om 21:43
7372 Antwoorden / 14 Vragen

@GSM Wat is het verschil hier  staat precies hetzelfde over win10 mail. De Bijlage is waarschijnlijk een PDF bestand.

sm
door smal - Feb 5, 2019 om 16:16
71 Antwoorden / 105 Vragen

Gerbera  bedankt maar ik nergens wanneer ik MAIL open het woord "EXTRA" vinden .
Daarbij heb ik niet het probleem van het niet kunnen opene maar ik zie de bijlagen niet. Ik kom dus niet aan openen toe.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 5, 2019 om 16:23
16883 Antwoorden / 202 Vragen

Welk e-mail programma benut u? Windows mail? of outook? of g-mail waar u naar toe koppelt van KPN mail?

Ge
door Genee - Feb 5, 2019 om 17:04
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Probeer eens: Rechtsklik op de Mail tegel en kies voor Meer en dan App instellingen.
Scrol naar omlaag en klik op Opnieuw instellen.
Email adressen blijven intact.

gsm
door gsm Feb 5, 2019 om 18:01
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Opnieuw instellen verwijdert volgens mij de ingestelde accounts, zodat die handmatig weer toegevoegd moeten worden.

gsm
door gsm - Feb 5, 2019 om 17:41
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Ik heb ook hetzelfde probleem met Mail van Windows 10. De meeste e-mail berichten met bijlage vormen geen probleem, maar bij sommige berichten met bijlage ontbreekt in Mail de bijlage, terwijl hetzelfde bericht in Thunderbird wel de bijlage bevat.
Dit probleem bestond al in het programma Mail, toen het met Windows 8 geïntroduceerd werd.

De enige oplossing die waarschijnlijk wel werkt is om de app Mail en Agenda te verwijderen (via Instellingen, Apps).
Vervolgens Windows 10, via Start, Aan/uit, Opnieuw opstarten (niet Afsluiten en weer aanzetten!).
Dan de app 'Mail en Agenda' vanuit de Microsoft Store opnieuw installeren en de accounts opnieuw instellen.

De beste oplossing is volgens mij om Mail te laten voor wat het is en Thunderbird te gaan gebruiken.

Cookies
door Cookies Feb 5, 2019 om 18:13
13336 Antwoorden / 36 Vragen

......De enige oplossing die waarschijnlijk wel werkt is om de app Mail en Agenda te verwijderen (via Instellingen, Apps)....... Nee, is zo niet te verwijderen.

gsm
door gsm Feb 5, 2019 om 19:04
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Helaas kan het zo inderdaad niet dus (mogelijkheid is geblokkeerd), maar 'Opnieuw instellen' kan wel en komt bijna op hetzelfde neer.

edrick3
door edrick3 - Feb 5, 2019 om 18:41
27632 Antwoorden / 85 Vragen

In aansluiting op bovenstaande:
Voor Verwijderen van Mail: lees hier.

sm
door smal - Feb 5, 2019 om 19:10
71 Antwoorden / 105 Vragen

Het is een vreemde zaak. Ik heb een paar oude emails destijds ontvangen via Windows 10 MAIL waarbij de ontvangst wel vermeld stond dat er een pdf-bijlage bij zat zojuist opnieuw naar mijzelf verzonden en daarbij blijkt bij ontvangst via MAIL de vermelding "bijlage" wel vermeld te worden en ook daadwerkelijk aanwezig te zijn. Hetzelfde gebeurde zojuist ook bij een nieuw aan mijzelf mbv MAILverzonden en ontvangen email met pdf bijlage. Het kan dus haast niet anders dan dat het probleem ligt bij de verzender in combinatie met mijn MAIL programma. Ra,ra wat en bij wie is er iets mis??.

Het

sm
door smal - Feb 5, 2019 om 19:26
71 Antwoorden / 105 Vragen

En nu nog gekker. De email met bijlage die ik vanochtend via Webmail met bijlage en via MAIL alleen zonder bijlage ontving heb ik nu net aan mijzelf verstuurd via Webmail en geopend in MAIL en nu blijkt wel de vermelding "bijlage" aanwezig. Ik snap er nu echt niets meer van..

gsm
door gsm - Feb 5, 2019 om 20:45
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Ik denk dat het een probleem is dat nu opnieuw optreedt sinds de Creators (Makers) update.
Kwestie van wachten totdat Microsoft het opgelost heeft.
Goede alternatieven: Thunderbird (uitstekend) of vergelijkbare programma's en webmail.

tdmduc
door tdmduc - Feb 6, 2019 om 12:04
704 Antwoorden / 2 Vragen

Gmail en Outlook hier. Het standaard "gratis" mailprogramma van Windows is op dit moment niet de allerbeste(veel bugs)

Thuinderbird is en goed gratis alternatief.(ook meer mogelijkheden)