ge
door genglazoe Feb 18, 2007 om 21:32
Computers & telefonie

Bitdefender

Hallo deskundigen, want die zijn er in overvloed heb ik gezien!Ik heb heel veel gelezen over spam maar ben het volgende nog niet tegengekomen:

Ik heb destijds Bitdefender als beveiliging op de PC geïnstalleerd toen ik m'n laptop kocht. Het spamfilter zorgt er voor dat alle berichten die het als "spam" ziet direct in de box "verwijderde items" gooit en dat zijn er wel 40 per dag! Daarnaast komen er zeker nog wel een stuk of 10 spamberichten binnen die ik dan als  spam aan de spamlijst toevoeg. Ik gebruik outlookexpress en m'n provider is Het Net.

Mijn vraag is nu : wat gebeurt er als ik m'n box met "verwijderde items" NIET dagelijks leeg, loopt dan de hele boel vast o.i.d.? Waarschijnlijk een domme vraag maar ik heb zo zachtjes aan een dagtaak aan het verwijderen van alle spam en het is allemaal buitenlandse troep! Heeft iemand een goed advies wat niet al te moeilijk is want zoals jullie al zien ben ik een leek op dit gebied! Ik heb ook al eens een ander spamfilter geprobeerd maar die waren vaak in het engels en daar begreep ik geen bal van!

1445 10 Rapporteer

ge
door genglazoe - Feb 18, 2007 om 21:43
19 Antwoorden / 4 Vragen

Ik moet wel eerst alle verwijderde items nog weer als "spam" markeren voordat ik ze definitief kan verwijderen dat is mijn probleem eigenlijk. Ik heb gezien dat ze dan pas op de spamlijst voorkomen stom he. Dat zijn er inmiddels een paar duizend hoe kan dat allemaal verschillend!

btalman
door btalman - Feb 18, 2007 om 21:49
280 Antwoorden / 0 Vragen

Helaas kan dat niet geautomatiseerd verlopen, immers outlook kan geen onderscheid maken tussen spam en correcte mails. Dit blijft mensenwerk. Wanneer U erg grote problemen ondervindt kunt U overwegen een ander adres te nemen, bijvoorbeeld bij gmail, die filteren er erg veel spam uit. Daarnaast is het slim Uw emailadres enrgens op internet achter te laten en niet te replyen/antwoorden op spammails.

ge
door genglazoe - Feb 18, 2007 om 21:49
19 Antwoorden / 4 Vragen

Oh ja en Bram het is tevens voor mij een contrôle of er geen berichten verwijderd worden die misschien wel belangrijk zijn toch?

en oh ja bedankt voor je hulp

ge
door genglazoe - Feb 18, 2007 om 21:51
19 Antwoorden / 4 Vragen

Ik lees ook iedere keer iets over gmail net als bij jou nu maar wat is dat eigenlijk? Stomme vraag misschien sorry gr. Gea

btalman
door btalman - Feb 18, 2007 om 21:52
280 Antwoorden / 0 Vragen

O.k. ik snap wat U bedoelt, bitdefender heeft blijkbaar de neigeing om teveel naar de map verwijderde items te verwijderen, waardoor ook 'goede' email in die map komt. Dat klinkt echt alsof U eeng root spamprobleem heeft, dan is het het handigst om toh op een ander mailadres over te stappen (kost de minste moeite en levert het meeste voordeel op), gezien het op dit mailadres verwijderen van spam een gevecht tegen de bierkaai zal zijn.

Groeten, Bram

btalman
door btalman - Feb 18, 2007 om 21:55
280 Antwoorden / 0 Vragen

Ah, gmail o.k. gmail is een mailservice waarbij het emailadres watdanook@gmail.com zal worden. Naast de goede spamfiltering biedt gmail veel opslagruimte, handig oor het bewaren van foto's en kunt U, naast outlook, ook via www.gmail.com bij de mail. Persoonlijk vind ik het erg handig. U kunt meer te weten komen, en uzelf aanmelden, via www.gmail.com Misschien is het een idee om U aan te melden en even rond te kijken.
Hopelijk bevalt gmail. Wanneer U verdere vragen heeft, weet U waar U terecht kunt!

ge
door genglazoe - Feb 18, 2007 om 21:57
19 Antwoorden / 4 Vragen

Oké hartstikke bedankt voorlopig,  ik ga op zoek!

gr. en fijne avond nog "oma"Gea

btalman
door btalman - Feb 18, 2007 om 22:04
280 Antwoorden / 0 Vragen

Wanneer U in outlook express naar extra->opties->onderhoud gaat kunt u 'berichten uit de map verwijderde items verwijderen bij afsluiten' aanvinken (kies hierna ok) hiermee wordt dit automatisch voor U gedaan, wanneer u outlook sluit.

Het steeds voller worden van de prullenbak zorgt ervoor dat outlook express trager reageert, maar schadelijk is het niet. Bovenstaande optie is een uitkomst in Uw geval,
Succes, Bram

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 19, 2007 om 12:24
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Ik wil u er wel nadrukkelijk op wijzen dat het ook kan voorkomen dat uw spamfilter wel degelijk serieus voor u bestemde berichten als SPAM ziet wegens een bepaalde woordcombinatie. Bij mij doet zich dat bijvoorbeeld voor met e-mail van een bepaald advocatenkantoor  en ook soms bij e-mails via bijv .inter.nl. Om die reden is het raadzaam niet alles automatisch te laten verwijderen tenzij u absoluut zeker weet dat u dergelijke e-mails nooit en te nimmer ontvangst. U kunt altijd de afzender zien en of die wel of niet voor u / bij u bekend is.

ge
door genglazoe - Feb 19, 2007 om 21:55
19 Antwoorden / 4 Vragen

Goedenavond Gerritaltena, bedankt voor uw reactie. Ik geef hier nog even een korte toelichting van wat er aan de hand is en dan heb ik nog een vraagje. Het spamfilter van Bitdefender werkt eigenlijk heel goed alleen ik moet de "gefilterde post" vanuit de box "verwijderde items" weer toevoegen aan de spammerslijst zodat ze de volgende keer wanneer ze weer als mail binnenkomen definitief verwijderd worden. Voor mijzelf is het dan gelijk een contrôle of er geen mail tussen zit die wel oké is. Eigenlijk heb ik daarover niks te klagen want dat is altijd goed! Ik vraag me nu alleen af wat er gebeurt als ik bijv. een aantal weken op vakantie ga en bij thuiskomst de post wil nakijken, zit dan outlook niet "vast" omdat die overvol is geraakt met Spam of is dit een belachelijke vraag want ik weet nl. niet goed hoe alles werkt. Vorig jaar had ik hier geen last van want toen had ik geen SPAM. Volgens mij is de misère begonnen toen ik muziek voor de kleinkinderen heb gedownload! gr. Gea