christin
door christin Dec 20, 2007 om 04:18
Computers & telefonie

Branden van fotofilmpjes

Filmpjes die ik heb opgenomen met mijn fotocamera wil ik op Cd branden. Op de PC kan ik ze wel afspelen maar niet op Cd zetten. Hoe doe ik dat?

Als ik filmpjes wil afspelen bijv. van Kassa werkt Mediaplayer niet,  dan krijg ik de melding error C00D1183, downloaden van een nieuwere versie helpt niet.

1510 14 Rapporteer

gsm
door gsm - Dec 20, 2007 om 10:00
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Filmpjes kun je bijvoorbeeld branden met Windows Movie Maker of met Nero Vision Express.

Het niet afspelen met Mediaplayer van Kassa filmpjes kan te maken hebben met Beveiligingsinstellingen die te hoog staan ingesteld.

Dit kan veroorzaakt worden door instellingen in de firewall of in de internetbrowser.

(Windows) Firewall:
Zet
de (Windows) firewall eens heel even uit om te testen of je dan wel een
uitzending kunt bekijken. Zo ja, kijk dan de instellingen in alle
tabbladen en opties van de firewall na om de blokkade te vinden.

Internet Explorer:
Herstel in Internet Explorer de standaard instellingen:
  Druk op Alt en kies dan Extra, Internetopties.
  Selecteer het tabblad geavanceerd.
  Klik op de knop Opnieuw instellen... voor Normaal-hoog (standaard)

Voor Firefox kun je bij Microsoft de Windows Media Player Firefox Plugin downloaden en installeren.

GSM

zoom1
door zoom1 - Dec 21, 2007 om 12:53
40 Antwoorden / 24 Vragen

Beste Christin,

Het zou kunnen liggen aan het bestandsformaat van de filmpjes op de camera. Mijn camera maakt altijd .mov bestanden voor de filmpjes. En .mov zijn oorspronkelijk van Quicktime van op de Apple computer. Maar tegenwoordig ook afspeelbaar met Windows Mediaplayer. Om ze te kunnen branden, moet je ze eerst met een conversieprogramma omzetten naar .mpg formaat. Zo'n programma is via google wel te vinden. Alleen meestal niet gratis. Ik had er eentje waarvan de demoversie tot een minuut of 5 converteerde. Dat was lang genoeg voor mijn filmpjes die ik af en toe maakte. Alleen ben ik dat programma (en nog veel meer) kwijt, na een crash een paar weken geleden :(

Suc6

Marc

edrick3
door edrick3 - Dec 21, 2007 om 13:11
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo,

Foto's inlezen en opslaan, bv. in de map 'Mijn afbeeldingen'. Windows Movie Maker openen en bij 'Collecties' je foto's inlezen (dus ophalen in de map waarin je ze opgeslagen hebt). Je kunt de foto's dan naar het storybord slepen. Bij 'Acties' kun je een hele rij mogelijkheden lezen wat je allemaal kunt doen. Het ligt er ook aan wat je met de opgeslagen foto's op een schijfje wilt doen. Afspelen op een cd-speler of dvd-speler om ze op de tv te bekijken? In het laatste geval raad ik je dan aan om het gemaakte bestand op te slaan en dit bestand bij Nero in te lezen en het dan (dus via Nero) op een schijfje te branden. Succes er mee.

jo
door jotedale - Dec 21, 2007 om 13:13
2 Antwoorden / 0 Vragen

ga eens naar deze link hier vind je een converter die vrij is en goed je kan dan je Filmpjes converteren en daarna branden dan wordt hij vaak ook herkent door de meeste media afspeel programma`s

http://www.winavi.com/en/download/download.htm

edrick3
door edrick3 - Dec 21, 2007 om 13:22
27632 Antwoorden / 85 Vragen

PS

Wat betreft de filmpjes: ga eens naar www.divX.com

Hier kun je - gratis - een programma downloaden dat je probleem wellicht oplost. Succes.

di
door dixie - Dec 21, 2007 om 13:32
2 Antwoorden / 0 Vragen

Het programma Irfanview speel praktisch alle bestanden af en geeft ook afbeeldingen weer.

Het is een Free programma dus gratis te downloaden (ook in het Nederlands)

labren
door labren - Dec 21, 2007 om 13:36
862 Antwoorden / 0 Vragen

om filmpjes te branden heb je een brandprogamma nodig zoals nero want met windows media player kan je geen films branden.

tolsma1945
door tolsma1945 - Dec 21, 2007 om 13:36
229 Antwoorden / 6 Vragen

Ik doe het zo,met de rechter muisknop aanklikken,dan kopieren naar,dan branden naar dvd brander,het is mischien lastig ,maar bij mij werkt het

cb
door cboah08 - Dec 21, 2007 om 15:03
1 Antwoorden / 0 Vragen

Mocht het zo zijn dat die filmpjes het wel een keer hebben gedaan zou een systeem herstel ook uitkomst kunnen bieden. Fotofilmpjes branden kan ook met CD&DVD van magix een zeer fijn programma.

he
door henkriavera - Dec 21, 2007 om 16:48
12 Antwoorden / 1 Vragen

Beste filmer.

Om te beginnen moet je een goed brandprogramma hebben daar moet je mee beginnen,ook moet je een goede brander hebben.

Ik zelf gebruik het programma Power DVD dit is een prima programma.

De filmpjes die ik op mijn vacantie heb gemaakt staan allemaal mooi op dvd en draaien op iedere dvd speler .

Ook de fotos die ik maak en dat zijn er niet te weinig daar maak ik een diavoorsteling van en dat doe ik met Pennancle Studio 8

Cucces verzekert altans bij mij.

P.S Je moet ook een goede computer hebben wandt dat is ook een factor die je niet weg kunt denken,veel werkgeheugen en een grote harde schijf!!

Hopelijk heb je hier wat aan groetjes Henk

sa
door sasquatch - Dec 21, 2007 om 17:56
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ahum, heeft niets met instellingen van firewall te maken, gewoon lekekr zo laten staan ! Volgesn Microsoft is dit een foutje in de software

De gegenereerde errocode kan je altijd nalopen op oa miscrosoft zelf, extra infomatie is te vinden op Technet. Het gaat hier om een niet toepasbare audio codec die van het internet wordt gehaald maar dat gaat mis. Dit geeft de foutmelding.

Tip Avi bestanden kan je normaliter gewoon op een goedkoop dvd spelertje al afspelen. Hoe gewoon met bijv Nero of een ander brand programma een Svcd brangen gewoon de avi bestanden mbv de brand wizzard slecteren en het probleem zou zijn opgelost.

Voor wat de pc betrefft ik heb op mijn pc oa DivX ( is Mpeg4 ) !!!

en voor alle andere vidoe bestanden MOB player geinstalleeerd

Dit is nlk een van alle weinige prg's die echt alles afspelen

Suc 6

ra
door rattenvrouw - Dec 21, 2007 om 18:27
5 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb het zelfde probleem.  ook met de filmpjes van mijn camcorder

au
door augustus2 - Dec 21, 2007 om 20:02
9 Antwoorden / 0 Vragen

           hallo je zou wat codecs kunnen downloaden bij windows .

          en met nero og roxio kunnen branden

la
door lama1948 - Dec 21, 2007 om 20:13
10 Antwoorden / 0 Vragen

Een erg goed brandprogramma is Burn4free  http://www.burn4free.com/download-dvd-copy-software.htm Daarmee kan je nagenoeg alles branden. Gebruik het al vele jaren tot mijn grote tevredenheid. Kijk wel uit of je de goeie windowsversie downloadt.