yl
door yll Jan 26, 2012 om 10:04
Computers & telefonie

BTW-actie Media Markt

Lekker schijnheilig, die BTW-actie van de Media Markt! Ik naar de Media Markt in Heerlen om een nieuwe iPod Classic 160 GB te kopen, kost 'ie zogenaamd met aftrek BTW 229 euro, terwijl die normaal ook 229 euro kost?!
De kassa gaf aan dat die normaal zonder BTW-aftrek 272 euro zou kosten, maar dat kost 'ie normaal bij een Apple store nog niet eens!
Zeg dan gewoon dat iPods niet meedoen met die actie, en ga niet schijnheilig lopen doen!

10514 21 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Jan 26, 2012 om 10:15
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Apple produkten zijn uitgesloten van de aktie, las ik. Kan geen link neer zetten, want de site is nu onbereikbaar.

Cookies
door Cookies - Jan 26, 2012 om 10:16
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Bij MyCom kost hij trouwens 209,- euro.

yl
door yll - Jan 26, 2012 om 10:35
1 Antwoorden / 1 Vragen

Bij de voorwaarden stond er niet bij dat de Apple iPod Classic niet mee zou doen, en ik heb het expliciet nog via e-mail nagevraagd of dit model mee zou doen, en dat was ook zo.
De kassa gaf ook aan dat die voor de zogenaamde BTW-aftrek 272 euro en wat centen zou kosten, en na de aftrek uit zou komen op, hoe verrassend: 229 euro.
Terwijl hetzelfde model vorige week ook 229 euro kostte, niet in de aanbieding of iets dergelijks.

stacey
door stacey - Jan 26, 2012 om 10:41
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Ach dat doen ze al jaren zo en iedereen blijft erin trappen..........
In 2009 heeft kassa er al eens uitzending over gedaan Klik Hier

ooparry
door ooparry - Jan 26, 2012 om 11:08
80 Antwoorden / 3 Vragen

Reden temeer om prijzen te blijven vergelijken op Kieskeurig bijv.

donna
door donna - Jan 26, 2012 om 12:44
207 Antwoorden / 43 Vragen

Media Markt heeft vaker deze aktie. Ze gaan dan uit van de adviesprijs en daar gaat de BTW vanaf. Meestal vind je in andere winkels hetzelfde artikel veel goedkoper.

mostertpot
door mostertpot - Jan 26, 2012 om 13:10
162 Antwoorden / 13 Vragen

Akties zijn niet bedoeld om klanten een voordeel te geven, maar om meer te verkopen. Dus altijd wantrouwig zijn bij een aktie. Diegene die het meest verdienen aan akties zijn de verkopers en diegenen die heel bewust rondkijken, vergelijken en alleen dat kopen wat een echte aanbieding is:
Zelf werkte ik ooit in een 'taxfree'shop, o.a. verkochten we daar horloges. Nu waren die destijds erg goedkoop in inkoop en zaten er enorme marges op, dus je kon makkelijk wat van de prijs af doen. Toch verkochten we er niet zoveel. Ze lagen in vitrine's achter het glas. Toen we, bij wijze van proef, een stapel horloges op de toonbank legden, met een bordje 'aanbieding' erbij, vlogen ze als broodjes over de toonbank en verhoogden we de horloge omzet met ruim 100 keer zoveel dan eerder. Na de proef maakten we de horloges zelfs duurder en ze bleven de winkel uitstromen, door de aantallen konden we ze ook nog goedkoper inkopen. Later deden we dit ook met andere producten, met hetzelfde resultaat. Mensen nemen dus blijkbaar genoegen met het denken dat iets goedkoop is.
Dat laatste is ook de reden dat er een fortuin aan reclame wordt uitgegeven. Dat kan niet betaald worden uit de akties en tijdelijke prijsverlagingen, of het moet zijn omdat er eigenlijk toch al te veel voor wordt berekend.
Wil je echt besparen? Plak dan een NEE sticker tegen reclame op je bus, sla de pagina's met reclame in drukwerk over en ga koffiezetten of plassen tijdens de reclame blokken. Kijk maar eens rond in huis naar wat je allemaal hebt gekocht en eigenlijk nauwelijks gebruikt.

tot15karakters
door tot15karakters - Jan 26, 2012 om 16:52
2189 Antwoorden / 14 Vragen

En als ze wel erg goedkoop zijn is er vaak maar 1 exemplaar dat al uitverkocht is, want die truck gebruiken ze ook vaak.
Wel hebben we deze nog en dan proberen ze je een gelijkwaardige te verkopen.

Reclame, ze stellen het mooier voor dan het is.

Cookies
door Cookies - Jan 26, 2012 om 16:57
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Je hebt gelijk, alleen de Apple iPhones en iPads zijn uitgesloten v.d. aktie.

mi
door microc - Jan 26, 2012 om 21:48
1 Antwoorden / 0 Vragen

BCC Concurreert op dit moment met de Mediamarkt:

- http://www.bcc.nl/product/apple-ipod-classic-160gb-black €176,46
- http://www.bcc.nl/product/apple-ipod-classic-160gb-silver €184,03

kamphuysen
door kamphuysen - Jan 27, 2012 om 03:53
252 Antwoorden / 68 Vragen

Als je dan toch goedkoop wilt kopen kijk dan maar op....

www.carrefour.. en denk maar,
zo goedkoper kan altijd..
en ze sturen alles op met tnt express
gewoon een dag later op je deurmat..

toon59
door toon59 - Jan 27, 2012 om 09:54
40 Antwoorden / 7 Vragen

Media Markt vind ik een hele rare zaak!
Ik ben geintresseerd in een wasmachine, de prijs was 150,== duurder dan ergens anders. Toen de verkoper, die mij ongevraagd van alles begon te vertellen, in de gaten had, dat ik niet meer wilde betalen dan bij de concurrent voor prescies hetzelfde model, kwam hij mij achterna, bijna buiten de winkel, met de mededeling:"wij leveren ook tegen de goedkoopste prijs, zelfs die van het internet."
Ik heb de winkel verlaten en ergens anders een nieuwe wasmachine gekocht,
want ik voelde mij (op z'n zachts geschreven) BELAZERD.
Bij Media Markt moet en kan je altijd handelen.

ooparry
door ooparry - Jan 27, 2012 om 10:00
80 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=toon59 schreef op vrijdag 27 jan 2012, 09:54]Media Markt vind ik een hele rare zaak!
Ik ben geintresseerd in een wasmachine, de prijs was 150,== duurder dan ergens anders. Toen de verkoper, die mij ongevraagd van alles begon te vertellen, in de gaten had, dat ik niet meer wilde betalen dan bij de concurrent voor prescies hetzelfde model, kwam hij mij achterna, bijna buiten de winkel, met de mededeling:"wij leveren ook tegen de goedkoopste prijs, zelfs die van het internet."
Ik heb de winkel verlaten en ergens anders een nieuwe wasmachine gekocht,
want ik voelde mij (op z'n zachts geschreven) BELAZERD.
Bij Media Markt moet en kan je altijd handelen.

Beste toon59

Dit gebeurt echt niet alleen bij Mediamarkt; als je bij BCC koopt gaan ze ook mee met de prijs van de concurrentie. Kopen wordt steeds meer een kwestie van onderhandelen. Nou, dan doe je toch lekker mee. Ik heb er al veel resultaat mee geboekt. Tijden veranderen!

fm
door fmtsluyter - Jan 27, 2012 om 14:25
1 Antwoorden / 1 Vragen

Wist U dat.......
bij een prijs voor een artikel een doorgestreepte prijs met daarna een lagere prijs de grootste nonsens is die er bestaat!

Als de prijs is doorgestreept kan het gewoon beteken dat de doorgestreepte prijs fout is en dat de zogenaamde lagere prijs de normale prijs is.

De doorgestreepte prijs is een gefingeerde prijs die mensen doet denken dat het artikel verlaagd is in prijs.

Bij dit soort aanbiedingen moet je altijd kijken wat de prijs is van aanbieders en daar uit de laagste aangeboden prijs kiezen.

Gepensioneerde detaillist.

ooparry
door ooparry - Jan 27, 2012 om 14:32
80 Antwoorden / 3 Vragen

@fmtsluyter Zoals ik reeds gezegd heb: Ga naar kieskeurig.nl en je krijgt een duidelijk prijsvergelijk.

sc
door scrat69 - Feb 1, 2012 om 13:03
1 Antwoorden / 0 Vragen

Zondag wilde ik via de webshop een Nintendo 3ds aanschaffen met de BTW actie. leek me een goed idee!!
Tot mijn teleurstelling was de prijs vermeld op de website al de prijs waar de korting vanaf was: €158. verzendkosten €4.90. Afhalen kon niet. (optie grijs gemaakt)
Maandag keek ik uit nieuwsgierigheid nog eens op de webshop site en tot mijn nog grotere verbazing/teleurstelling en woede zie ik dat de "gewone" prijs voor het zelfde artikel nog eens 11 euro goedkoper is dan de "superaanbieding" van gisteren. Voor €147 kan je de trotse eigenaar worden van een Nintendo 3DS. saillant detail: verzendkosten: €1.90
Dit vind ik een onverklaarbare en onverteerbare manier van reclame maken die zeer misleidend is, grenzend aan bedrog.

ik heb de klanten"service" al via mail om een goede verklaring hebben voor deze misleidende prijsstelling. Ik kan namelijk niet geloven dat een product van de ene op de andere dag een dergelijke prijsdaling doormaakt en minder nog na een aanbiedingsperiode.

Zelfs andere winkelketens in nederland hadden het zelfde product gisteren voor enkele euro's meer te koop. Deze waren niet eens in de aanbieding!!

Na deze teleurstelling denk ik er sterk over om geen klant meer te zijn bij MediaMarkt. Ook anderen zal ik sterk afraden in te gaan op dit soort aanbiedingen.

Kan de MM hierop aangesproken worden (c.q represailles genomen worden) door die of gene officiele instantie?

19% BTW korting : Ik ben toch niet gek!!!

gr.

gr
door greetje2 - Feb 8, 2012 om 21:34
3 Antwoorden / 2 Vragen

Ik heb tijdens de BTW actie voor het laatst iets gekocht bij de Media Markt. De camera kostte tijdens de "BTW weg ermee" actie € 251 + € 4,90 verzendkosten. De week na de actie was dezelfde camera € 255 + € 1,90 verzendkosten. Nou ja zeg...
Nooit meer ga ik nog iets bij de Media Markt kopen. Ik betaal nog liever (bewust)meer bij een concurrent die tenminste eerlijk zaken doet, dan bij dit stelletje oplichters!! En als je even googled...lees je dat ze dit soort praktijken er al jaren op na houden. Jammer dat ik niet nét even iets eerder gegoogeld heb.

fe
door festinger - Feb 9, 2012 om 02:43
410 Antwoorden / 18 Vragen

Heb er nog nooit iets gekocht, maar de formule van Mediamarkt werkt. Men zit op dure locaties en breiden uit over ons land. En eigenlijk kan dit niet want de consument kan niet goedkoper en tegelijkertijd loopt het geld daar toch binnen.Bcc doet hetzelfde. Dat moet bewust haast onmogelijk lijken. En toch kan het. En het is echt niet zo moeilijk te doorgronden hoe dit kan. Mediamarkt koopt 100.000 wasmachines in voor 80 euro . In de winkel gaan ze weg voor 499 euro en als er 20% korting vanaf gaat plus BTW teruggave is de marge nog super.

Tot slot deze giganten lachen zich een bult over vergelijkingssites en willen graag sponsorren de gekte voort te zetten. Heb wel een tip voor het omzeilen van deze commercie. Rij 1500 km naar bijvoorbeeld Roemenie,een arm euroland, echter daar staan dezelfde apparaten te koop voor 100 euro .

ho
door hoedomkanjezijn - Jan 23, 2013 om 23:43
1 Antwoorden / 0 Vragen

@yll

Zolang de actie bestaat is het al bekend dat iPod, iPad en iPhone uitgesloten zijn zoals ook altijd in de voorwaarden staat aangegeven... op het moment dat de actie begint wordt er in het kassasysteem een berekening ingevoerd waardoor alle prijzen gedeeld worden door 1.21 zodat ze op het bedrag zonder 21% uitkomen. Om de producten die uitgesloten zijn van de actie dus voor de normale prijs te kunnen verkopen moet je die dus vermenigvuldigen met 1.21 waardoor het 277 euro wordt in het systeem en 229 op de bon... hier zou een baviaan zelfs nog de logica van inzien... denk eens twee keer na voordat je je kansloze theorieën post... mijn god wat verpaupert de samenleving toch...

sweeterlake
door sweeterlake - Jan 24, 2013 om 19:52
468 Antwoorden / 16 Vragen

[quote=hoedomkanjezijn schreef op woensdag 23 jan 2013, 23:43]@yll

Zolang de actie bestaat is het al bekend dat iPod, iPad en iPhone uitgesloten zijn zoals ook altijd in de voorwaarden staat aangegeven... op het moment dat de actie begint wordt er in het kassasysteem een berekening ingevoerd waardoor alle prijzen gedeeld worden door 1.21 zodat ze op het bedrag zonder 21% uitkomen. Om de producten die uitgesloten zijn van de actie dus voor de normale prijs te kunnen verkopen moet je die dus vermenigvuldigen met 1.21 waardoor het 277 euro wordt in het systeem en 229 op de bon... hier zou een baviaan zelfs nog de logica van inzien... denk eens twee keer na voordat je je kansloze theorieën post... mijn god wat verpaupert de samenleving toch...

Zo weer een ouwe koe uit de sloot !gehaald

Topic van discussiestarter is bijna een jaar oud.

sweeterlake
door sweeterlake - Jan 24, 2013 om 19:53
468 Antwoorden / 16 Vragen

[quote=hoedomkanjezijn schreef op woensdag 23 jan 2013, 23:43]@yll

Zolang de actie bestaat is het al bekend dat iPod, iPad en iPhone uitgesloten zijn zoals ook altijd in de voorwaarden staat aangegeven... op het moment dat de actie begint wordt er in het kassasysteem een berekening ingevoerd waardoor alle prijzen gedeeld worden door 1.21 zodat ze op het bedrag zonder 21% uitkomen. Om de producten die uitgesloten zijn van de actie dus voor de normale prijs te kunnen verkopen moet je die dus vermenigvuldigen met 1.21 waardoor het 277 euro wordt in het systeem en 229 op de bon... hier zou een baviaan zelfs nog de logica van inzien... denk eens twee keer na voordat je je kansloze theorieën post... mijn god wat verpaupert de samenleving toch...

Zo weer een ouwe koe uit de sloot gehaald!

Topic van discussiestarter is bijna een jaar oud.