na
door naamloos12345 Dec 9, 2015 om 21:36
Computers & telefonie
Bureaublad is een map geworden, achtergrond geen bureaublad

Ik heb mijn pc naar de fabrieksstand teruggezet,  nu is de het bureaublad als een map terug te vinden, de achtergrond

op de pc is een foto uit de oude situatie, ik kan daar geen shortcuts op zetten. Voor de shortcuts moet ik naar de map ""bureaublad"".

(daar zit dus ook de prullenbak)

Ik heb de ""oude"" windows verwijderd , maar daar blijven nog wat resten achter welke ik niet kan verwijderen.

Het is niet echt storend, maar ik zou het toch fijn vinden om mijn echte bureaublad als achtergrond te hebben, zodat ik de shortcuts direct kan aantikken.

Heeft iemand zoiets al meegemaakt? En natuurlijk de vraag...hoe kan ik dat verhelpen.

3359 13 Rapporteer

eclipse
door eclipse - Dec 9, 2015 om 22:01
1561 Antwoorden / 370 Vragen

https://support.microsoft.com/nl-nl/mats/windows_file_and_folder_diag    als U bent  teruggegaan naar win 7 of  8 .....

eclipse
door eclipse - Dec 9, 2015 om 22:02
1561 Antwoorden / 370 Vragen
na
door naamloos12345 Dec 10, 2015 om 18:38
19 Antwoorden / 6 Vragen

dat fix programmaatje heb ik gedownload maar die geeft bij oenen een foutmelding, ik denk niet dat het voor windows 10 geschikt is

eclipse
door eclipse Dec 10, 2015 om 19:30
1561 Antwoorden / 370 Vragen

anders naar C: waar de schijven en branders staan klik C: openen , eigenschappen, extra, controleren , hij gaat nu opnieuw opstarten en dan de schijf nakijken... p.s de ccleaner is wel degelijk voor win 10 werkt ook op win 7 en 8 wat bedoel je met "oenen " werkt je rechtermuis wel op andere programma `s ? maw is die niet stuk?

aurora1
door aurora1 - Dec 10, 2015 om 03:41
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Gokjes: op een leeg stukje achtergrond rechts/dubbel klikken. Dan de cursor bij Beeld zetten en in het dan opengeklapte venster aanvinken: Bureablad pictogrammen weergeven (?).

Of een afbeelding op de pc zoeken, rechtsklikken en dan klikken op Als Bureaublad achtergrond instellen en zien of het dan als vanouds werkt?

Of via Start - zoeken intikken: Bureaublad en dan in de linkerkolom daarop klikken?

Anders misschien foutcontrole (met repair) laten lopen, eventueel in Veilige modus?

na
door naamloos12345 Dec 10, 2015 om 18:37
19 Antwoorden / 6 Vragen

Helaas kan ik niets met het buraeublad...de rechtermuis doet er niets op, ik moet naar de map bureaublad . (rechtermuis werkt op alle andere programma's goed) , ik zal eens kijken met fout controle

eclipse
door eclipse Dec 10, 2015 om 19:40
1561 Antwoorden / 370 Vragen

Hoe je een schijf formateert zonder opstart cd / usb bij win 10 moet ik je het antwoord schuldig blijven, maar als je een vooringestelde installatie hebt dan staat deze als partitie, wat voor sys draai je en welk merk laptop/kast ?? zodat je bij een format de info van de vooringestelde partitie weer erop zet. gebruikt hp meestal dacht ik...

na
door naamloos12345 Dec 10, 2015 om 21:02
19 Antwoorden / 6 Vragen

Mijn lap is Toshiba Satellite type C870 = 19V. Sys , weet ik niet , waar kan ik dat vinden? Ik weet niet of ik dat ga aandurven, ik ben geen expert.

akkerdistel
door akkerdistel - Dec 10, 2015 om 18:04
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Beter is om de PC te formatteren en dan een schone installatie doen van Windows.

na
door naamloos12345 Dec 10, 2015 om 18:41
19 Antwoorden / 6 Vragen

als ik formatteer, ben ik dan niet de windows installatie kwijt? het zat standaard op de pc, geen installatiespul erbij, kan wel naar fabriekstoestand terug zetten (wat k dus heb gedaan)

akkerdistel
door akkerdistel Dec 10, 2015 om 19:17
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Nee, die staat -normaal gesproken- op een aparte partitie (je formatteert (tijdens de installatie) enkel de C partitie/schijf). Windows kun je via hun site downloaden (doe dit echt enkel en alleen vanaf microsoft.com), daarbij jouw serienummer gebruiken (ook te installeren vanaf een usb-device, aanrader qua snelheid). Voordeel is dat je dan een [legale] Windows versie hebt, zonder de vooraf geïnstalleerde software.

eclipse
door eclipse Dec 10, 2015 om 19:33
1561 Antwoorden / 370 Vragen

Naamloos, akkerdistel heeft gelijk , dat de originele standaard win op een aparte partitie staat dus geen probleem met formatten

na
door naamloos12345 Dec 11, 2015 om 14:30
19 Antwoorden / 6 Vragen

Dank voor jullie reakties, waar vind ik het serienummer?

akkerdistel
door akkerdistel Dec 11, 2015 om 15:43
1790 Antwoorden / 3 Vragen

In het geval van Windows 7 zit er een sticker op het apparaat, bij 8 en 10 zit deze 'verstopt' in de bios en zou bij een herinstallatie automatisch geactiveerd mogen worden. Via http://www.nirsoft.net/utils/product_cd_key_viewer.html kun je de key zichtbaar maken en opslaan (aanrader).

aurora1
door aurora1 - Dec 10, 2015 om 19:07
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Heeft u de door @eclips gegeven link al bekeken, of de andere gegeven opties geprobeerd?

aurora1
door aurora1 - Dec 10, 2015 om 19:40
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Wat u anders mogelijk kunt proberen is via Start - zoeken intikken: processen. Kijken of explorer.exe bij de actieve processen staat, anders die  toevoegen.

aurora1
door aurora1 - Dec 10, 2015 om 20:11
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Nog een aanvulling voor het toevoegen van explorer.exe:

Ctrl + Alt + Delete en dan Taakbeheer starten. Linksboven in Taakbeheer naar Bestand gaan en op Nieuwe taak (Uitvoeren..) klikken. Dan explorer.exe als nieuwe taak starten.

na
door naamloos12345 Dec 11, 2015 om 16:57
19 Antwoorden / 6 Vragen

Ik vind explorer.exe nergens, , heb via taak beheer nieuwe taak geprobeerd, maar dan nog zie ik hem niet, wel opent hij dan de verkenner met veelgebruikte mappen. (waaronder ook bureaublad)

reflecs
door reflecs - Dec 10, 2015 om 21:18
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Op uw afbeelding gaat u naar Deze pc > C: > Gebruikers > Gebruikersnaam > Bureaublad.

Op deze pagina https://www.schoonepc.nl/windows10/windows_verkenner.html zie ik dat Bureaublad ook onder Deze pc moet staan. Heeft die dezelfde inhoud? Wanneer dat niet zo is kunt u dan de inhoud daar naartoe kopiëren? Misschien kunt u het beste voordat u dat doet eerst een herstelpunt maken.

marita567
door marita567 - Dec 11, 2015 om 14:41
1576 Antwoorden / 17 Vragen

misschien hebt u hier nog iets aan klik zie ook deze oplossing klik hier scroll naar beneden

aurora1
door aurora1 - Dec 11, 2015 om 18:20
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Is de taakbalk onder het scherm nog wel zichtbaar?

aurora1
door aurora1 - Dec 11, 2015 om 18:28
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Mogelijk lees ik eroverheen want mij is niet duidelijk of naar die fabrieksinstellingen gaan naar W7 of W 8 is, of dat u terug gegaan bent van de gedownloade W10 terug naar W7 of W8(.1) wat bij aanschaf op de laptop stond. Welke "oude" versie van Windows heeft u verwijderd?

marita567
door marita567 Dec 11, 2015 om 18:39
1576 Antwoorden / 17 Vragen

goeie vraag , dat is mij ook niet duidelijk , waarschijnlijk zoek ik een oplossing in de verkeerde hoek .

na
door naamloos12345 Dec 12, 2015 om 19:28
19 Antwoorden / 6 Vragen

ben echt helemaal tevreden nu, helemaal schoon nu, nogmaals herinstallatie ik denk dat er bij de vorige herinstallatie 2 verschillende versies door elkaar hebben gezeten, dank voor jullie hulp!!

marita567
door marita567 Dec 12, 2015 om 19:35
1576 Antwoorden / 17 Vragen

fijn dat het opgelost is bedankt voor het terug melden

marita567
door marita567 - Dec 11, 2015 om 18:49
1576 Antwoorden / 17 Vragen

verkeerde knop geklikt wat een fiasco

na
door naamloos12345 - Dec 11, 2015 om 23:43
19 Antwoorden / 6 Vragen

 ik ben nogmaals teruggegaan naar de fabrieksinstelinegn , en dan met alle oude bestanden verwijderd, het duurt wel een paar uurtjes, maar

ik heb nu eindelijk mijn bureueblad!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Dank voor julie hulp