jo
door josnoordanus Feb 6, 2015 om 12:15
Computers & telefonie

Bureaubladachtergrond

Mijn bureaubladachtergrond (Windows 7) kan alleen maar één hele kleur aan, andere mogelijkheden (bijv. Windows-foto's of eigen foto's) lukken niet. Ik heb dit probleem al een tijd, maar via 'aan persoonlijke voorkeur aanpassen' is het mij helaas onmogelijk iets anders op mijn bureaublad te zetten dan zo'n grote lap kleur. Andere mogelijkheden worden letterlijk weggeblazen. Wie kan helpen?

1687 15 Rapporteer

f.weele
door f.weele - Feb 6, 2015 om 13:09
1085 Antwoorden / 27 Vragen

beste josnoordanus, heb je het al via het configuratiescherm geprobeerd?

configuratiescherm> vormgeving en persoonlijke instellingen> bureaubladachtergrond wijzigen> locatie van afbeelding> wijzigingen opslaan.

m.vr.gr.

reflecs
door reflecs - Feb 6, 2015 om 13:15
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Als u Windows 7 Starter heeft zou u hier:
http://windowscenter.nl/tips-and-tricks/show/8395 Nederlandse uitleg
of hier:
http://www.sevenforums.com/tutorials/47294-desktop-background-wallpaper-change-windows-7-starter.html originele site.
eens kunnen kijken.
(heb dit zelf niet uitgetest)

Meer informatie is ook hier :
http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows7/why-cant-i-change-my-desktop-background
te vinden.

aurora1
door aurora1 - Feb 6, 2015 om 13:37
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Lukt het (ook) niet als u op de gewenste afbeelding rechts/dubbel klikt en vervolgens Als bureaublad achtergrond instellen aanklikt?
Of als u het formaat van de foto wijzigt, kijk daarvoor eventueel klik hier.

reflecs
door reflecs - Feb 6, 2015 om 14:06
1859 Antwoorden / 4 Vragen

(Meer informatie is ook hier :
http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows7/why-cant-i-change-my-desktop-background
te vinden.)

Sorry, foutje, deze link was de bedoeling:
http://support.microsoft.com/kb/2504610

bergseroel
door bergseroel - Feb 6, 2015 om 14:43
39 Antwoorden / 4 Vragen

Bent u wel administrator? Volgens mij is dat een voorwaarde en de reden dat ik mijn achtergrond op mijn werk bijvoorbeeld ook niet kan veranderen.

edrick3
door edrick3 - Feb 6, 2015 om 14:45
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Info administrator: lees hier.

jo
door josnoordanus - Feb 6, 2015 om 15:12
17 Antwoorden / 5 Vragen

Even vast een paar reacties.
Ik heb geen Windows 7 Starter, maar een normale Windows 7 Home 64 bits.
Ongeveer een jaar geleden klapte het (foto-)bureaubladscherm ineens in een bruine-kleur-stand, zonder aanwijsbare aanleiding.
Ook het via het configuratiescherm oplossen lukt niet.
Ik ben zelf administrator.
Dank voor alle reacties hierboven, maar de gouden tip moet nog komen!
Jos

edrick3
door edrick3 - Feb 6, 2015 om 16:30
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@josnoordanus,

Aansluiting van scherm in orde?
Hebben we het over een desktop + monitor of een laptop?
Videokaart gecontroleerd?

aurora1
door aurora1 - Feb 6, 2015 om 22:53
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Werkt ook niet de oorspronkelijke achtergrond herstellen via de 3e link van @reflects?
Ik kwam klik hier ook nog tegen
Probeer anders eens foutcontrole (met repair).
Wat gebeurt er, doet de pc als u op een uitgekozen afbeelding rechts/dubbelklikt en Als bureau achtergrond instellen aanklikt?

royenjoyce
door royenjoyce - Feb 9, 2015 om 12:45
8 Antwoorden / 1 Vragen

en als u kijk bij configuratie scherm- energy beheer. zou kunnen dat hij op prestatie beperken staat om zo een energy te besparen.. dan kan je namelijk ook geen achtergrond gebruiken

jo
door josnoordanus - Feb 9, 2015 om 12:54
17 Antwoorden / 5 Vragen

Weer even een tussentijds bericht.
Het is een gewone desktop-monitor (HD, van Acer). Videokaart is OK.
Beeldscherminstellingen ook OK, LCD- en HD- dus.
Als ik op een willekeurige foto rechtsklik en deze naar het bureaublad laat gaan gebeurt er niets.
Ik kom er nog steeds niet achter waar de fout zit, ondanks al jullie vriendelijke hulp!
Jos

reflecs
door reflecs - Feb 10, 2015 om 16:46
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Hallo Jos,

Lukt het wel als u een andere account gebruikt?

...Ongeveer een jaar geleden klapte het (foto-)bureaubladscherm ineens in een bruine-kleur-stand, zonder aanwijsbare aanleiding.
Er doen zich verder geen problemen voor?
Gescant op virussen/malware?

En excuus dat ik in herhaling val, maar dat is alleen maar vanwege de aantallen positieve reacties die te vinden zijn op internet wat deze oplossing betreft :)
U heeft TranscodedWallpaper.jpg verwijderd of hernoemd? Het kan zijn dat het op uw computer "verborgen" is.

jo
door john79 - Feb 18, 2015 om 23:47
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ola, ik had dus sinds vandaag (18/2), althans ik kwam er vandaag achter dat ik ook het probleem achtergrond veranderen niet mogelijk was, op virussen laten scannen, niks gevonden, internet afgezocht, kwam ik dus uit bij TranscodedWallpaper, maar de map Themes was leeg, verborgen mappen/bestanden aangevinkt en tadaaaaa daar stond het probleempje, dat opgelost en alles werkt weer.

jo
door josnoordanus - Feb 19, 2015 om 09:06
17 Antwoorden / 5 Vragen

Bij mij nu ook gelukt. Allen hartelijk dank voor de raadgevingen!

edrick3
door edrick3 - Feb 19, 2015 om 10:26
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=josnoordanus schreef op donderdag 19 feb 2015, 09:06]Bij mij nu ook gelukt. Allen hartelijk dank voor de raadgevingen!

Mooi zo!
Bedankt voor het terugmelden.

Met vr.gr.