antje16
door antje16 Jul 15, 2014 om 18:44
Computers & telefonie

Canal digitaal opzeggen

Omdat ik in de problemen was geraakt en mijn woning was kwijt geraakt, kon ik via anti kraak een boerderij beheren.
Omdat het in een buitengebied ligt, met slechte koper bedrading, zijn we hier in Friesland afhankelijk van Canal digitaal.. Via canal digitaal kon ik alleen tv ontvangen geen internet! Dat moest via een andere aanbieder.
Te belastend voor de koper draad.
Deze boerderij stond te koop maar helaas was er spoedig een serieuze koper. na daar bijna 12 maanden hebben vertoeft moest ik verhuizen.Ik ging naar een woning naar de stad en daar heb je kabel of ADSL.. prima. Ik was met canal digitaal overeen gekomen dat de nieuwe eigenaar van de boerderij het contract zou over nemen. Alles goed geregeld.Toch? Ik kreeg een formulier opgestuurd wat wij allebei ondertekend hebben.Netjes zijn adres en bankgegevens erop in gevuld. Prima. verstuurd!
Dat dacht ik...
maar de volgende maand werd geprobeerd weer het maandelijkse bedrag van mijn rekening te innen Helaas voor hen stond ik in de min dus visten ze naast het net. Ik heb hen gebeld met de vraag ,waarom zij het niet bij de bewoner hun maandelijkse bedrag inden? Ik had een basis contact af gesloten waarvan zij nu beweerde dat het een 2 jarig contract blijkt te zijn.En dat ik ook een formulier heb ondertekend? Nou ik niet. nooit een formulier ondertekend voor 2 jaar. Maar inmiddels weet ik, dat via een mooi praatje een tijdelijk hd aansluiting werd aangeboden. ik mocht drie maanden proberen. Maar dit was de adder onder het gras. Want toen ik zei, dat ik het goed vond. Opdat moment had ik " getekend"" voor een 2 jarig contract.. Wat je niet wordt verteld..Mijn vermoeden is dat je te maken hebt met een callcentrum ..? dan weet je het wel.

En nu mag ik tot volgend jaar mei iedere maand 19 euro betalen.dat zijn 6 broden, 20 kilo aardappels...enz.. toch. Waarom kan de nieuwe bewoner die een overname contract heeft ondertekend gewoon zijn kosten betalen .. Al drie maanden kijken zij gratis tv..

1893 5 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

tijger1
door tijger1 - Jul 15, 2014 om 19:06
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Weet u wel zeker dat er bij de nieuwe eigenaar niet geïncasseerd wordt?

Er moeten ook nog administratiekosten betaald worden voor overname van een contract. Is dat gebeurd? En was de apparatuur in bruikleen of uw eigendom?

Als je bij CD een uitbreiding van je contract aangaat, gaat altijd een nieuwe contractsperiode in.

ma
door marie-claire - Nov 21, 2014 om 13:28
1 Antwoorden / 1 Vragen
0

U zou kunnen overwegen de automatische afschrijving bij de bank richting CD te blokkeren. Dat gaat voor U (en CD) weliswaar nog maar om een bedrag van in totaal bijna 120 euro. Niettemin...
Het risico dat daarvoor de deurwaarder wordt ingeschakeld is gering en evt. telefoon/brieven daarvan kunt U gewoon onbeantwoord laten. Komt het dan onverhoopt toch op een kantongerechtszaak aan dan kunt U daarvoor rechtsbijstand inroepen (evt. via de Vara) bij het Bureau voor rechtshulp/ de dienst sociale zaken o.i.d.

Canal Digitaal schept (al dan niet via call centra) ongestraft geld binnen door mensen via de telefoon abonnementen aan te smeren op basis van onjuiste/onvolledige informatie. Ze speculeren erop dat mensen bang worden van dreigementen met deurwaarders etc. Zolang we daar in blijven trappen gaan die praktijken ongestoord verder.

Men poogt nu al jaren op vergelijkbare wijze bij mij geld te innen.Tot nog toe vergeefs en ik zal dat desnoods tot voor de rechter blijven weigeren (desnoods in meerdere instanties). Uiteraard zal ik daarvoor via de media ook alle publiciteit trachten te benutten om hieraan een eind te maken.
Elke medestander is er een.

Wellicht dat Kassa hieraan (weer?) eens aandacht zou kunnen schenken, want het gaat hierbij in de regel uiteraard steeds weer om mensen die zich onvoldoende te weer (menen te) kunnen stellen tegen dit soort praktijken. Relatief misschien kleine bedragen veroorzaken bij hen vaak heel groot leed!

tijger1
door tijger1 - Nov 21, 2014 om 14:46
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

@marie-claire

Rechtsbijstand vis de Vara., dacht het niet

we
door webcarecanaldigitaal - Nov 24, 2014 om 10:18
8 Antwoorden / 0 Vragen
0

Beste antje16, u geeft aan een overnameformulier te hebben ingestuurd. Wij kunnen uit uw verhaal niet opmaken of u met onze klantenservice heeft besproken waarom deze niet is verwerkt. Dit kan namelijk wanneer de nieuwe contractant een ander abonnement heeft gekozen en hiermee niet uw abonnement voortzet, wanneer de gegevens niet juist zijn ingevuld, of wanneer het een zogenaamde Smartpack betreft met bruikleen apparatuur. Graag ontvangen wij uw abonneenummer om dit na te kijken voor u. Met vriendelijke groet, Webcare CanalDigitaal

Cookies
door Cookies - Nov 24, 2014 om 10:22
13336 Antwoorden / 36 Vragen
0

[quote=WebCareCanalDigitaal schreef op maandag 24 nov 2014, 10:18]Beste antje16, u geeft aan een overnameformulier te hebben ingestuurd. Wij kunnen uit uw verhaal niet opmaken of u met onze klantenservice heeft besproken waarom deze niet is verwerkt. Dit kan namelijk wanneer de nieuwe contractant een ander abonnement heeft gekozen en hiermee niet uw abonnement voortzet, wanneer de gegevens niet juist zijn ingevuld, of wanneer het een zogenaamde Smartpack betreft met bruikleen apparatuur. Graag ontvangen wij uw abonneenummer om dit na te kijken voor u. Met vriendelijke groet, Webcare CanalDigitaal

1. Zeer vlotte reactie na 5 maanden!
2. En hoe dachten jullie het abonneenummer te ontvangen???

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

S.
S. Anne - Jun 2, 2024 om 12:41
Huishouden & energie
Schimmel in trapkast

Schimmel in trapkast

Ik woon sinds een week in een koopwoning uit 1974. We hebben 4 maanden geklust en toen zag ik al zwarte schimmel in de trapkast, die deels onder de grond zit. Dit zat op 3 van de 4 muren, alleen op kelderniveau. Er zit geen kruipruimte, en aan de andere kant van de muren zit dus grond. (Die waarschijnlijk flink vochtig is na alle regen van de afgelopen maanden.)
2 weken geleden heb ik de schi ... Lees meer

wi
wim koelewijn - May 29, 2024 om 13:18
Huishouden & energie

Waspods het meest onzinnige bedenksel...

Ben ik de enige die vindt dat de waspods, met 3 of 4 verschillende  gescheiden ingrediënten het grootst mogelijke onzinbedenksel is?
Met moeite gescheiden in zo'n pod gepropt  en komt dan in de wasmachine binnen no- time weer bij elkaar zodra het omhulsel is gesmolten..en in verhouding giga-duur !! Lees meer

Ge
Gerard vd W - May 30, 2024 om 12:07
Huishouden & energie

Garantie Dyson stofzuiger

Goedemiddag,   Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden.  Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen.   Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g ... Lees meer