be
door belvroy Apr 25, 2012 om 07:45
Computers & telefonie

Castle.nl

Aanbieding gratis tv en mobiel van Castle.nl is
dit vertrouwd met een abonnement van 2 jaar

7607 19 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Apr 25, 2012 om 08:07
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Google er eens op of kijk hier.

mahadma
door mahadma - Apr 25, 2012 om 09:13
11569 Antwoorden / 51 Vragen

Bij ons thuis is er een kreet ontstaan als het woord "Gratis" valt. Wij denken dan meteen "Hoe gratis is dat Gratis?" want ik heb nog nooit echt iets écht gratis gehad van een bedrijf. Een bedrijf moet namelijk geld verdienen en geen geld weggeven, want dan zou het snel failliet zijn.

Als ik de vraag dan lees: "Aanbieding gratis tv en mobiel van Castle.nl", dan geloof ik dit niet. Als je geen tv en mobieltje betaald, moeten deze kosten worden opgeteld bij het abo geld. Anders gezegd: ik geloof niet in gratis. Je betaald het altijd zelf!

Zoek uit voor jezelf welk gebruik je maakt van een mobieltje, bel minuten, sms'jes, Mb's internet, welke mobile je nodig hebt, en vraag dan in een niet provider gebonden telefoonshop persoonlijk advies zodat je niet te veel betaald, geen 3.000.000 bel minuten per maand overhoud die je weer niet kan meenemen enz. Daarnaast is de keuze van mobieltje ook belangrijk. Want die zijn niet gratis, die betaal je. En als je nooit meer als 2 mensen vervoerd in de auto, koop je ook geen stadsbus, anders gezegd, kies een mobieltje op maat qua jouw eisen! Suc6.

vliegenderob
door vliegenderob - Apr 25, 2012 om 13:28
292 Antwoorden / 1 Vragen

De vraag was of het vertrouwd is. Dat hangt van de mentaliteit en betrouwbaarheid van de contractant af. De vraag of het voordelig is, is heel wat anders! Meestal is dat niet het geval want iets gratis weggeven kost geld en tijd en moeite en dat moet betaald worden en dat betalen gebeurt altijd door de klant. De enige die echt gratis cadeaus weggeeft is bijvoorbeeld de Postcode loterij, maar die mogen geen (lees niet te veel) winst maken en daar komt vooral door niet al te eerlijk en doorzichtig handelen, heel veel geld binnen. Het nadeel van cadeaus is ook dat je meestal niet iets kwa soort, vorm en kleur krijgt, dat is wél het geval als je zelf kunt uitkiezen. Er wordt wel eens een grote partij van het één of anders gedumpt, nieuw model komt uit o.i.d en dan kan een bedrijf een grote partij goedkoop inkopen, vaak goedkoper dan wanneer je dat in de winkel koopt. Zoals mahadma al schreef, vergelijk de prijzen en kijk vooral of je die TV wel écht nodig hebt en niet op de aanbieding ingaat omdat je iets gratis opgedrongen wordt.

ha
door hansbaltes - Apr 25, 2012 om 13:51
1 Antwoorden / 0 Vragen

Vorig jaar heb ik een abonnement afgesloten bij Algemeen Dagblad. Na 3 maanden kreeg ik een gratis TV. Deze heb ik binnen 3 uur na ontvangst verkocht via marktplaats en de krant een jaar lang bijna voor niets gelezen. Het kan dus wel, maar het blijft oppassen!

wimmi20
door wimmi20 - Apr 25, 2012 om 14:10
2154 Antwoorden / 7 Vragen

ik heb bij diumenge op klik hier gedrukt.
Ik werd een beetje ontiegelijk ongans van de brullende reclameboodschappen van zgn tevreden klanten.
Nog even en Castle.nl wordt door de paus heilig verklaard.
Zoals mijn mammie al zei : overdrijven maakt de zaak overduidelijk !
En dat geklets dat gratis niet gratis is : als dat abo net zo duur is als ergens anders zonder cadeau dan neemt de "cadeaufirma" gewoon genoegen met minder winst.
En dan sluit je toch een abo af bij de firma die een fraai geschenk erbij geeft ?
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++===========

=diumenge schreef op woensdag 25 apr 2012, 08:07: Google er eens op of kijk hier.

karelstromph
door karelstromph - Apr 25, 2012 om 14:42
95 Antwoorden / 5 Vragen

Natuurlijk kunnen veel dingen (echt) gratis, omdat de "winst" uit bronnen van derden binnenkomt. Zo zijn alle commerciële zenders gratis voor de kijkers, omdat de winst van deze zenders door de adverteerders wordt opgebracht. Dergelijke varianten passen op vele thema's. Mogelijk is de honger van Castle dermate groot, dat zij graag bereid is je een gratis TV en mobile te schenken, als je maar abonné wordt. Daar is ook niets mis mee. Vergeet bovendien niet, dat Castle, dan, die beide dingen massaal inkoopt en is dus haar kostprijs vrij gering. Als ze bovendien "kwaliteit" biedt voor een redelijke prijs, dan blijf bij haar langer dan 2 jaar.

Groet, Karel

kandijtje
door kandijtje - Apr 25, 2012 om 15:06
10 Antwoorden / 0 Vragen

Zelf ooit via dit bedrijf iets besteld en nooit geen probleme gehad. Van bestelling tot aflevering van de producten zeer goed verlopen en de klantservice was ook goed bereikbaar.

Het "gratis" hieraan is dat je een abonnement afsluit via een telecom provider. Castle.nl ontvangt hier een x bedrag voor als bonus en daarvan kunnen ze dan die televisie en/of ander item leveren.

Natuurlijk kan het zijn dat je soms iets meer zou betalen maar dat hangt af van de provider en het pakket wat je besteld.

al
door alysia - Apr 25, 2012 om 21:48
33 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=hansbaltes schreef op woensdag 25 apr 2012, 13:51]Vorig jaar heb ik een abonnement afgesloten bij Algemeen Dagblad. Na 3 maanden kreeg ik een gratis TV. Deze heb ik binnen 3 uur na ontvangst verkocht via marktplaats en de krant een jaar lang bijna voor niets gelezen. Het kan dus wel, maar het blijft oppassen!

Hetzelfde 1 1/2 jaar geleden gehad. Jaarabonnement afgesloten bij het AD. In de eerste week 10 films op DVD in een box ontvangen en na drie maanden een Philips bleu ray speler ontvangen. Keurig netjes op tijd en een jaar met plezier het AD gelezen.

Het is dus echt mogelijk!

mahadma
door mahadma - Apr 25, 2012 om 22:30
11569 Antwoorden / 51 Vragen

"Gratis" de krant lezen is niet de vraag van TS. De vraag is of dit vertrouwd is. Het kan best vertrouwd zijn, maar of het verstandig is dat TS zich laat lokken door een gratis tv een abo laat opdringen, moet hij/zij zelf weten.

al
door alysia - Apr 25, 2012 om 23:03
33 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=mahadma schreef op woensdag 25 apr 2012, 22:30]"Gratis" de krant lezen is niet de vraag van TS. De vraag is of dit vertrouwd is. Het kan best vertrouwd zijn, maar of het verstandig is dat TS zich laat lokken door een gratis tv een abo laat opdringen, moet hij/zij zelf weten.

Goed lezen mahadma! Ik heb geen gratis krant gelezen, daar heb ik gewoon keurig € 14.95 per maand voor betaald. Wel heb ik de films en de bleu ray speler gratis gehad. Ik quote alleen op hansbaltes. het hoeft dus niet altijd onverstandig te zijn!

wimmi20
door wimmi20 - Apr 25, 2012 om 23:36
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Bij Belvroy, de vraagsteller is volgens mij ergens een schroefje los.
Of de calculator kapot.
Belvroy laat zich helemaal verblinden door de gratis tv en gsm telefoon en rekent kennelijk niet verder dan de neus lang is.

Het abo voor 2 jaar bij Castle geeft de eerste 6 maanden 50% korting, en daarna 48.50 per maand.
48.50 per maand voor een telefoon abo !
Voor maar 150 belminuten per maand, een zooi sms jes en beperkt internet.
En het enige dat je zgn gratis krijgt is een TV.
Want een telefoon krijg je overal bij een abo.
Ik weet dat ik het niet mag zeggen, maar dat zijn 107 ouwe guldens per maand voor een abonnementje met 150 belminuten !
Ik lig gewoon dubbel bij de gedachte dat er schlemielen zijn die hier nog intrappen.
Beste vraagsteller : aan dit cadeau abonnementje ben je DUIZEND EN ACHTTIEN eurootjes kwijt in 2 jaar !
Ik weet dat ik het niet zeggen mag : dat zijn TWEEDUIZEND TWEEHONDERD EN 40 ouwe guldentjes voor een telefoon abo met 150 minuten.
Ga je na 2 jaar je abo verlengen dan kost het nog veeeel meer, want nu betaal je de eerste 6 maanden de helft, en dat is eenmalig.
Ikzelf heb een abo met 150 belminuten, ruim sms, en onbeperkt internet voor 7.50 euro per maand.
Dat is 180 euro in 2 jaar.
Hou ik in 2 jaar 840 euro over voor een gratis tv.

ft
door ftm - Apr 26, 2012 om 00:20
102 Antwoorden / 1 Vragen

Een klassiek Amerikaans gezegde luidt: There is no such thing as a free lunch.

M.a.w.: niets is gratis in het leven, er is altijd iemand die de rekening moet betalen.
En meestal ben je dat zelf.

wimmi20
door wimmi20 - Apr 26, 2012 om 00:42
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Weet je wat zo grappig is ?
De schuilnaam van de vraagstelster is belvroy.
Dat is Soestdijks voor belvrouw.
Nou belvrouw, aan 150 minuten belvrouwen voor 48.50 euro kom jij, pardon U, toch echt te kort !
Ik zou maar een zeer uitgebreid abo nemen waar je een Mini cabrio bij krijgt.
And a free lunch.
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++=========

=ftm schreef op donderdag 26 apr 2012, 00:20: Een klassiek Amerikaans gezegde luidt: There is no such thing as a free lunch.

M.a.w.: niets is gratis in het leven, er is altijd iemand die de rekening moet betalen.
En meestal ben je dat zelf.

dobby
door dobby - Apr 26, 2012 om 04:17
749 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=ftm schreef op donderdag 26 apr 2012, 00:20]Een klassiek Amerikaans gezegde luidt: There is no such thing as a free lunch.

M.a.w.: niets is gratis in het leven, er is altijd iemand die de rekening moet betalen.
En meestal ben je dat zelf. Heilnein schreef het net effe anders (TANSTAAFL) - there *aint* no such thing as a free lunch... maar verder volledig mee eens... ken je klassiekers.. daar zit meer zinnige info in dan op het eerste gezicht duidelijk is *grin*

diumenge
door diumenge - Apr 26, 2012 om 07:16
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=wimmi20 schreef op woensdag 25 apr 2012, 23:36]...
Ikzelf heb een abo met 150 belminuten, ruim sms, en onbeperkt internet voor 7.50 euro per maand. ...En waar heb je dit geweldige en zeer goedkope abonnement? Met name het onbeperkte internet is zeer interessant voor die prijs.

ma
door marly18 - Apr 26, 2012 om 11:34
27 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=karelstromph schreef op woensdag 25 apr 2012, 14:42]Natuurlijk kunnen veel dingen (echt) gratis, omdat de "winst" uit bronnen van derden binnenkomt. Zo zijn alle commerciële zenders gratis voor de kijkers, omdat de winst van deze zenders door de adverteerders wordt opgebracht. Dergelijke varianten passen op vele thema's.

Dit klopt niet helemaal. Linksom of rechtsom betaal je altijd overal voor, alleen niet altijd in geld. Bij commerciële zenders 'betaal' je voor het 'gratis' aanbod in het moeten doorstaan van talloze reclameblokken, én door het moeten accepteren dat er alleen programma's worden uitgezonden met hoge kijkcijfers. Liefhebbers van films en series die de grote massa niet waardeert, zul je op de commerciëlen niet snel tegenkomen.

Kortom: niets is voor niets: je levert voor alles in aan geld, keuzevrijheid, differentiatie, kwaliteit, privacy, gebruiksgemak, uiterlijk enzovoorts.

wimmi20
door wimmi20 - Apr 26, 2012 om 15:09
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Bij Telfort.
Dit abo heb ik al een tijdje geleden afgesloten.
Dit abo voor deze prijs wordt door Telfort niet meer aangeboden.
Overigens : het internet op de telefoon gebruik ik bijna niet.
Daar is het schermpje toch te klein voor.
En van die kleine pruts toetsjes op het scherm.
( Samsung Galaxy S )
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++=============

=diumenge schreef op donderdag 26 apr 2012, 07:16:
=wimmi20 schreef op woensdag 25 apr 2012, 23:36: ...
Ikzelf heb een abo met 150 belminuten, ruim sms, en onbeperkt internet voor 7.50 euro per maand. ...
En waar heb je dit geweldige en zeer goedkope abonnement? Met name het onbeperkte internet is zeer interessant voor die prijs.

mahadma
door mahadma - Apr 26, 2012 om 15:29
11569 Antwoorden / 51 Vragen

Je kan de tekst : "Aanbieding gratis tv en mobiel " natuurlijk ook lezen als : " Aanbieding TV en Mobile, in één pakket!", je kan ook lezen : "Koppel verkoop".
Zoals eerder genoemd in dit topic kost dit 150 min abo rond de € 1.000,00 totaal in 2 jaar. Ik denk dat als je de "gratis" 50 inch tv die niet op voorraad is er afhaald dat je een aanzienlijk goedkoper abo hebt.

vliegenderob
door vliegenderob - Apr 26, 2012 om 19:42
292 Antwoorden / 1 Vragen

de reactie van Marly18 is een bevestiging van de volledig off-topic reactie van Karlstromph, dus eveneens overbodig.
de vraag was:
is dit vertrouwd met een abonnement van 2 jaar