winni
door winni Feb 4, 2005 om 20:23
Computers & telefonie

Cd-r die niet branden

mijn vraag is wie heeft er ervaring in en weet ook niet meer welke cd-r ,s die hij moet kopen om te branden, ik zelf heb nashua en memorex gekocht en die doen het niet hij geeft na en tijd dat ie brand niet voltooid kan geen einde vinde, en daar wordt ik hopeloos van. wat moet ik nu doen ... wie kan mij antwoordt geven op deze probleem. zo kost het alleen maar geld maar luitsteren naar het gebranden music hoomaar

vr.gr marchel

757 10 Rapporteer

bl
door blaaaaaaat - Feb 4, 2005 om 22:02
3 Antwoorden / 2 Vragen

Hey,

Het lijkt mij redelijk onmogelijk dat het ligt aan de soort CD-R's die je koopt. Ik denk eerder dat het aan je brander of brand-software ligt. Misschien heb je een computer-freak in de buurt wonen, dan kun je die eens uitnodigen.

Succes

a2i
door a2i - Feb 5, 2005 om 06:36
407 Antwoorden / 14 Vragen

winni welk brandprogramma gebruik je.

freya
door freya - Feb 5, 2005 om 09:55
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo Marchel,

Om te beginnen kun je misschien beter experimenteren met CD-RW type schijfjes. Als het branden dan mislukt kun je ze tenminste weer wissen en kun je ze opnieuw gebruiken. Verder mag ik aannemen dat het vroeger wél gewerkt heeft? Hoe oud is de computer en de brander? Welk merk, type brander? Is het soms mis gegaan ná installatie van bepaalde software? In dat geval beginnen met het verwijderen van dié software.

m.vr.gr. Freya

ca
door carlinniah - Feb 7, 2005 om 00:22
6 Antwoorden / 0 Vragen

Hey Marchel,

Ik heb thuis een tijdje geleden hetzelfde probleem gehad.

Telkens als ik een CD brandde (en geloof me; ik heb écht ALLE soorten en types CD's geprobeerd) begon de computer wel met het brandproces, maar hij maakte het niet af...

Ik heb dus echt alles geprobeerd, van andere software op de PC tot andere CD's (de duurste en de goedkoopste, maar leverde niks op)

Wat bij mij echt enorm heeft geholpen is een andere bander. Deze brand nog supersnel ook! ( 5 minuten; 1 CD-tje ) en de kapitalen die het me aan mislukte CD's heb uitgegeven, had ik echt over voor een nieuwe brander! :-)

Gr. Carlinnia

a2i
door a2i - Feb 7, 2005 om 07:20
407 Antwoorden / 14 Vragen

Ik denk dat marchel met de Noorderzon vertrokken is...

winni
door winni - Feb 7, 2005 om 21:09
12 Antwoorden / 4 Vragen

mijn brand prog. is nero 6 en de cd brander is een lite-o prod. en het is een app. van 1 jaar oud en het een zelf bouw

winni
door winni - Feb 7, 2005 om 21:20
12 Antwoorden / 4 Vragen

ik heb een lite-on cd brander en een zelf bouw computer p4 2.8.

hij heeft het altijd goed gedaaan maar nu na het opschoonen geeft ie problemen, als je bijv. 18 nr op een cd wil branden dan geeft ie  na 14 nr aan < kan einde niet vinden >  brand proces niet voltooid, hoe kan dat nou. weet jij het wel, ik hoop het

beileveld
door beileveld - Feb 7, 2005 om 21:53
122 Antwoorden / 16 Vragen

probeer, als je je win xp hebt, eens systeemherstel uit.

dat kun je starten door tijdens het opstarten  op  f8 te drukken nadat de bios is geladen ( dus net voordat het xp logo met het balkje eronder verschijnt) of start> uitvoeren>msconfig> tabblad: algemeen> er staat onderaan systeemherstel starten.

zet je pc dan terug naar een datum wanner de brander het wel deed

(ik hoop dat je systeemherstel aan hebt staan...)

Succes, beileveld

wy
door wybertje - Feb 7, 2005 om 22:00
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zelf heb een hele slechte ervaring met Nashua en Memorex is ook niet
één van de beste. Koop dus wat anders. Je hoeft echt niet de duurste te
kopen. Zorg ook dat je DVD brander voorzien is van de laatste firmware
update meestal te vinden op internet bij de site van het merk zelf en
brand met Nero, altijd nog het beste brandprogramma, als je ook maar
regelmatig hiervan de updates binnenhaalt.

a2i
door a2i - Feb 8, 2005 om 07:24
407 Antwoorden / 14 Vragen

U kunt nero bijwerken tot v6.6.0.6

Als je op NeroProductcenter (Dit is linksboven in het snelmenu.) drukt ga je automatisch naar de updates die beschikbaar zouden zijn.

Je kunt eerst de updates downloaden.

Daarna de bijbehoordende language packs.

Als je niet precies weet hoe je update geef dan even feedback dan post ik wel welke volgorde, je dat kunt doen.

Met deze updates voorkom je o.a dat je cd's constand zouden mislukken.

suc6.