Cisco EPC3925 heeft slecht wifi signaal
Mijn Cisco EPC3925 (Ziggo is de provider) heeft een zwak tot slecht WIFI-signaal. Is het verstandig om de frequentie te verandere van 2.5 naar 5 GHz? Mijn smartphone heeft wel verbinding maar als ik tegelijkertijd mijn tablet (beiden Samsung) opstart krijg ik de melding dat er een trage verbinding is en dat er geen IP adres wordt toegewezen. Ook als ik mijn smartphone uitzet krijg ik deze melding.Gebruik een Sitecom range-extender aar niets helpt. Heb inmiddels al tig keren het modem gereset. Dan werkt het even en dan is het weer over. Iemand die mij kan helpen? Alvast dank.
Mogelijk heeft u beter wifi ontvangst als u het kanaal wijzigt?
Hoe dat te doen vindt u klik hier.
Om te kunnen zien hoe "druk" het is op het door u gebruikte kanaal en op welke kanalen het minder druk is kunt u de app. Wifi Analyzer via Google Play op uw gsm installeren, klik hier om te zien hoe die werkt.
Ben bang dat u niet de enigste bent met dit probleem.
Mijn modem/router hangt in de meterkast en als ik 3 meter verderop met de laptop op de bank zit heb ik nog maar 1 a 2 blokjes bereik terwijl het signaal van verschillende buren met een "niet Ziggo router" mijn laptop in knalt, volle bak.
Mijn broer heeft hetzelfde probleem.
Heeft zich na lang discussieren met een Ziggo-medewerker uiteindelijk door laten verbinden met afdeling opzeggingen van Ziggo en uiteindelijk een Technicolor modem/router gehad.
Is ook een Chinees prul, na aansluiten zelfde probleem, werkt net zo beroerd.
Later nog van Ziggo een extender gehad, nog steeds zelfde probleem.
Misschien is het een optie om wat geld te investeren in een goede losse router en de Ziggo modem/router door Ziggo in "bridged mode" (dus interne router uitschakelen) te laten zetten.
Een modem in de meterkast is vragen om moeilijkheden en zeker die modems van Ziggo. Bij mij staat de UBEE modem van Ziggo achter de bloempot in de kamer en heb met een HP laptop en een iMac geen problemen. daarbij heb ik nog een Galaxy een iPhone en een iPad air 2 die een goede verbinding hebben. Dus uit die meterkast zou ik zeggen.
Dank voor de reakties. Had het kanaal al gewijzigd maar zonder resultaat. Modem EPC3925 heeft een slechte naam. Ziggo zou de wifi-problemen met dit modem per 5 sept. j.l. oplossen maar dat is nu verschoven naar 1 oktober!!! Aangezien ik en een flat woon met tussen de meterkast en de woonkamer een trappenhal (beton) heb ik een range extender geïnstalleerd. Op mijn smartphone krijg ik 100% ontvangst. Mijn Samsung tablet (Galaxy 3) vertikt het en blijft vragen om een IP adres. Krijg na enige tijd de melding zoals bovengenoemd. Ga a.s. zondag eens bij mijn dochter kijken met het apparaat of hij het bij haar wel doet. Zal de wifi-analyzer app installeren op mijn gsm en kijken wat het resultaat is. Een flutmodem al Technicolor biedt volgens mij dus niet de oplossing. Ga eens stevig met Ziggo in discussie (voor de 5e keer). Laat z.s.m. het resultaat weten. Maar ik vraag me af of ik mijn tablet via Samsung Kies kan updaten. Hiervoor zou ik een UTP - Micro-usb kabeltje moeten aanschaffen. Is dat zinvol? Of gewoon via de usb op mijn desktop? Laat nog even jullie mening horen.
Om verbinding te maken met wifi heb je een wachtwoord nodig, welke bron gebruik jij voor dit wachtwoord?
Oftewel waarvandaan heb je het wachtoord?
(Hopende op een letterlijk antwoord..)
.....Maar ik vraag me af of ik mijn tablet via Samsung Kies kan updaten. Hiervoor zou ik een UTP - Micro-usb kabeltje moeten aanschaffen. Is dat zinvol? Of gewoon via de usb op mijn desktop? Laat nog even jullie mening horen.....
Volgens deze pagina:
http://www.samsung.com/nl/support/skp/faq/1067395
zou dat met een USB-kabel kunnen.
Dank voor de reakties.
akkerdistel :
Het wachtwoord wat ik gebruik voor wifi is dat wat achter op het modem vermeld is.
Om WIFI-hotspot gebruik ik een door mijzelf gekozen wachtwoord.
reflecs :
Dank voor de link. Kan er mee werken.
Heb inmiddels na enkele telefoontjes plus het modem resetten (voorlopig) weer een
behoorlijke verbinding.
Nogmaals dank en prettig weekend.
[quote=cees60 schreef op vrijdag 11 sep 2015, 18:53]Het wachtwoord wat ik gebruik voor wifi is dat wat achter op het modem vermeld is.
Om WIFI-hotspot gebruik ik een door mijzelf gekozen wachtwoord.
Het probleem dat je omschrijft komt veelvuldig voor bij het gebruik van de hotspots, vandaar mijn vraag.
Het probleem is wanneer je ze beide op één apparaat gebruikt (wat jij blijkbaar dus ook doet), jijzelf geen controle hebt welke gebruikt wordt.
Het is nu tijdelijk opgelost, maar komt gewoon terug. Oplossing spreekt natuurlijk voor zich, echter geeft men de voorkeur aan gemak, daar ga ik mij verder niet mee bemoeien.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Hoeveel dopjes Formil Rood gebruiken per wasbeurt?
Het flacon Formil zegt voor 42 wasbeurten inhoud te hebben, maar hoeveel gebruik je per wasbeurt? Lees meer
Extreme tandarts angst
Deze keer eens niet een vraag waar ik zelf mee te maken heb,maar voor een buurvrouw,die nauwelijks kan lezen en schrijven,sorry
Ze heeft extreme tandarts angst,wat ook is vastgesteld
En ze heeft zich laten vertellen dat in bepaalde gevallen de narcose bij de tandarts in de basisverzekering zit
Voor ze dit doet,wil ik dit zeker weten voor haar
Wat ik vind is
...
Lees meer
Hoeveel vloeibaar wasmiddel gebruiken dopjes
Hoeveel fijne was per dopje van het flacon te gebruiken? Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer